2004-10-27, 21:57
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jblaze
slipper man gå till ungdomsmottagningen varje gång

Grova tendenser till lathet! Börja tänka med huvudet istället för din förorenade dick!
Citera
2004-10-27, 22:00
Medlem
Homo TempelRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Frågar man något får man tåla att inte alla håller med om det man skall göra.

det står ingenstans i reglerna att man måste svara på frågorna, bara diskutera ämnet.

hurvida vad som står i reglerna eller inte spelar ju ingen roll.... det handlar om "hur man behandlar andra människor" jag tycker personligen att man inte skall uppläxa och ge en person massa skit innan man har tagit del utav tillräckligt med information för att göra detta... ett betydligt trevligare sätt hade varit ifall du frågat personen i fråga om vad han skall använda doxyferm till och hurvida han har dragit på sig diverse/eventuella sjukdomar....

För du har förmodligen inte en jävla aning om hur medicinskt utbildad personen/eller andra i hans umgängeskrets är

Och som du uttrycker det "doppat snoppen oskyddat i fel hål"...
kanske var det hans flickvän (som han varit ihop med i flera år)... vad vet du om det?... eller är det kanske så att du alltid har "skyddat" sex med din partner ifall du har någon?...
Citera
2004-10-27, 22:19
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homo TempelRiddare
hurvida vad som står i reglerna eller inte spelar ju ingen roll.... det handlar om "hur man behandlar andra människor" jag tycker personligen att man inte skall uppläxa och ge en person massa skit innan man har tagit del utav tillräckligt med information för att göra detta... ett betydligt trevligare sätt hade varit ifall du frågat personen i fråga om vad han skall använda doxyferm till och hurvida han har dragit på sig diverse/eventuella sjukdomar....

För du har förmodligen inte en jävla aning om hur medicinskt utbildad personen/eller andra i hans umgängeskrets är

Och som du uttrycker det "doppat snoppen oskyddat i fel hål"...
kanske var det hans flickvän (som han varit ihop med i flera år)... vad vet du om det?... eller är det kanske så att du alltid har "skyddat" sex med din partner ifall du har någon?...

! Du låter som min moraliserande syster som är 11 år!
Citera
2004-10-27, 22:31
Medlem
Homo TempelRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
! Du låter som min moraliserande syster som är 11 år!

jasså? det får du gjärna tycka om du vill... hade du beskrivit varför så hade jag kanske kunnat förstå varför du tycker som du gör...
Citera
2009-04-24, 15:15
Bannlyst
googla på doxykline så får du fler träffar.
Doxyferm är en "svensk" term skulle jag tro?
Citera
2009-04-26, 14:54
Medlem
Mogen bump av en fem år gammal tråd.
Citera
2009-04-26, 20:06
Medlem
rashbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berguv2000

Ja precis, ska man bumpa ett sånt här gammalt lik efter 5 år så kan man väl åtminstone googla upp att det engelska namnet är Doxycycline, inte Doxykline (var i hela friden kom det ifrån?).
Citera
2009-04-27, 12:24
Medlem
Megaforces avatar
Dessutom är Doxyferm en tetracyklin och inte något penicillin. Så resistensproblemet är inte lika stort som för penicilliner.

Notera också att man idag ofta ger tetracyklin istället för penicillin mot bakteriinfektioner i örön, munhåla och hud då de ofta är av den typ som tetracyklin verkar bra mot.
Citera
2009-04-28, 02:38
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berguv2000

Jaja, men nu vet vi ju vem på forumet som fått myror i trumpeten och försökt tjacka det utomlands iaf
Citera
2009-04-28, 05:16
Medlem
Gefle GUDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
är du mindre intelligent?? Inget personangrepp utan en fråga.

allvarligt?

penicillin är mycket viktigt att läkare avgör vilken sort stryka och tidsrymd. tar du fel lever infektionen kvar eller blir resistant. det är sådana som du som hotar säkerheten i världen rent medicinsk, ni som tar penicilin utan att veta vilket och varför eller bara fö ratt.

penicilinet är en av vår tids största upptäckter och så skall överanvändning och ignorans förstöra det och sprida resistenta bakterier som dödar och gör folk sjuka i onödan.

Har du doppat snoppen oskyddat i fel hål får du fanken ta dig i kragen och gå till doktorn.

skäms!

Hade du inte skrivit som en alkoliserad mentalpatient som inte klarade grundskolan, så hade ditt inlägg varit någolunda övertygande.
Fast, jag verifierar Lady Tiera:s fakta.
Citera
2014-12-12, 15:00
Bannlyst
Jag kan förstå varför så få vill besöka STD-mottagningen men det är viktigt att man får i sig rätt typ av antibiotika. Att ta zithromax mot klamydia tex kanske är farligt . Ska man ändå få tag i doxyferm utan recept så gör man bäst i att läsa på ordentligt
Citera
2014-12-12, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Dessutom är Doxyferm en tetracyklin och inte något penicillin. Så resistensproblemet är inte lika stort som för penicilliner.

Notera också att man idag ofta ger tetracyklin istället för penicillin mot bakteriinfektioner i örön, munhåla och hud då de ofta är av den typ som tetracyklin verkar bra mot.

Fel! Resistensproblemet är precis lika stort för tetracykliner....

(jag citerar wikipedia: "Tetracykliner är bredspektrumantibiotika och har på grund av detta överanvänts, varför en omfattande resistensutveckling har ägt rum. Resistensen är ofta plasmidmedierad (överförbar mellan bakterier) och tar sig uttryck i antingen en aktiv utpumpning (efflux) av medlet eller ett...."
e
....som för penicilliner och orsaken är precis det som ts vill ha hjälp med, en quick fix för könssjukdom. Man ska helt enkelt ge fan i att använda antibiotika på det sättet. Och inte handla med det över nätet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in