2011-06-23, 21:30
Bannlyst
Hej. Jag träffade en bekant för ett tag sedan som jag inte sett på väldigt länge. En riktigt trevlig kille som av de flesta uppfattas som ganska flummig. Han pratar alltid om "något större" och förkastar begrepp som tid och liknande. Den korta sammanfattningen är väl att han är som en modern hippie.

Vi lärde känna varandra då vi gick i skolan (Som han tyvärr sällan gick till innan han hoppade av) och har inte träffats sen dess, förens nu. Riktigt kul kille att prata med då han kan mycket om mycket och har ett djup i sig som få idag har.

Jag anade redan då och tror fortfarande att han går på någon drog men vet inte vad. Det känns också dumt att fråga då han kanske inte alls gör det. När jag träffade honom så hade han munnen full av saliv som var mycket vitare än vanligt saliv och verkade vara klibbigare än normalt (tjocka strängar mellan tänderna när han pratade) samt ovanligt stora mängder. Min fråga är om det finns någon drog som kan ha den här bieffekten eller om han bara har extremt dålig munhygien. Jag har själv struntat i att borsta tänderna i några veckor när man har kampat och liknande men det här händer inte för mig, vilket får mig att tro att det inte är naturligt.

Han får hålla på med vad han än vill hålla på med. Tycker bara att det vore lite kul att veta.
Citera
2011-06-23, 21:33
Medlem
Det kan vara en sjukdom. Min syrras kompis har den och hon har överskott av saliv.
Citera
2011-06-23, 21:36
Medlem
Påminner lite om en snubbe jag känner som röker Cannabis ganska så ofta och tar LSD ibland
Citera
2011-06-23, 21:43
Medlem
thestalkerdudes avatar
Vad de nå mera du märkte på han förutom ett överskott av saliv som verkar skumt?
Citera
2011-06-23, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thestalkerdude
Vad de nå mera du märkte på han förutom ett överskott av saliv som verkar skumt?

Det var under planerade omständigheter som jag träffade honom så han vad ju inte påverkad vid tillfället.

Vad han sa så hade han inte så många vänner kvar överhuvudtaget och kände sig ganska ensam. Den enda han hade kontakt med då och då ifrån den gamla klassen var en kille som också hoppade av. Om honom drog han några drogskämt (exakt vad var ospecificerat). I övrigt så pratade han om hur tid inte existerar och andliga saker. I umgänget som vi var i så var han den som pratade mest men samtidigt så var han den mest distanserade. Med det menar jag att han pratade om saker som de övriga i gruppen inte var intresserade av utan att märka att de andra inte gav någon respons och brydde sig. Han var i sin egna lilla bubbla så att säga utan att för den skull vara borta. Det var mest som ett tunt lager som hindrade honom från att läsa de andra människorna. Jag har inte märkt av det här beteendet tidigare.

Tidigare har han berättat att han har självmordstankar då och då samt mycket ångest. Han känner sig misslyckad då han inte har klarat av skolan och inte har något jobb osv. Nu sa han att han mådde bra och ser livet i ett nytt ljus, även fast han ofta är ensam.
Citera
2011-06-23, 22:02
Din vän verkar vara lugn och trevlig, så rohyphenol borde vara uteslutet. Dock har jag träffat en del folk som käkat rohyphenol och likande piller, och om minnet inte börjat svikta var det där vita bulldogsalivet vanligt förekommande bland dessa osympatiska brukare.
Citera
2011-06-24, 00:10
Medlem
Echoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCoffey
Det var under planerade omständigheter som jag träffade honom så han vad ju inte påverkad vid tillfället.

Vad han sa så hade han inte så många vänner kvar överhuvudtaget och kände sig ganska ensam. Den enda han hade kontakt med då och då ifrån den gamla klassen var en kille som också hoppade av. Om honom drog han några drogskämt (exakt vad var ospecificerat). I övrigt så pratade han om hur tid inte existerar och andliga saker. I umgänget som vi var i så var han den som pratade mest men samtidigt så var han den mest distanserade. Med det menar jag att han pratade om saker som de övriga i gruppen inte var intresserade av utan att märka att de andra inte gav någon respons och brydde sig. Han var i sin egna lilla bubbla så att säga utan att för den skull vara borta. Det var mest som ett tunt lager som hindrade honom från att läsa de andra människorna. Jag har inte märkt av det här beteendet tidigare.

Tidigare har han berättat att han har självmordstankar då och då samt mycket ångest. Han känner sig misslyckad då han inte har klarat av skolan och inte har något jobb osv. Nu sa han att han mådde bra och ser livet i ett nytt ljus, även fast han ofta är ensam.

Låter ju definitivt som om han prövat hallucinogena en del (icke existerande tid förknippar jag starkt med hallucinogener), tror dock inte detta är allt. Han kan ju lida av någon psykisk störning vilket diverse droger förvärrar.
Citera
2011-06-25, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --j--
Din vän verkar vara lugn och trevlig, så rohyphenol borde vara uteslutet. Dock har jag träffat en del folk som käkat rohyphenol och likande piller, och om minnet inte börjat svikta var det där vita bulldogsalivet vanligt förekommande bland dessa osympatiska brukare.

Man blir lugn på rohypnol..

OnT: Vit saliv brukar man få när man röker cannabis men salivproduktionen försvinner ju i princip då. Kanske boffa nå gas eller annat skit?
Citera
2011-06-25, 11:20
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --j--
Äter de dagligen och har endast fått höra att jag blivit lugnare och trevligare. Om man suger på på så får man exrtemt mycket saliv och kladdigt blir det också, sen rök en gås på det hela så är det bättre.
Din vän verkar vara en skön lirare!
Citera
2011-06-25, 13:14
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Man blir lugn på rohypnol..

Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Äter de dagligen och har endast fått höra att jag blivit lugnare och trevligare. Om man suger på på så får man exrtemt mycket saliv och kladdigt blir det också, sen rök en gås på det hela så är det bättre.
Din vän verkar vara en skön lirare!
Ok, då vet jag det. Man lär sig något nytt varje dag. Mina fördomar mot rohypnol handlar då troligtvis mer om personerna som tagit läkemedlet samt att dessa blandat rohypnol med alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in