Atomer bestr av energi, allt r energi, precis som du sger. Energi kan inte frgras eller skapas, bara omfrdelas, drfr r vi p stt och vis oddliga.
Att det skulle vara ngot oknt stmmer inte, det r inom vetenskapen allmnt vedertagen sanning (och har varit det sedan Einstein vertalade folk) och det finns ven mnga "vanliga" personer som ocks vet om det.
Att det inte sprids s mycket i vanlig media r fr att de inte har ngot att tjna p det. De vill ha pengar, makt och liknande. Det kan ven mycket vl vara s att de frnekar det fr att de tror p ngot annat, precis som mnga andra gr.
Vad det har med religionsfrihet att gra undrar jag. Vad vrlden bestr av ndrar inte vad samhllet tillter och inte tillter.
Fr vrigt stmmer mnga religioners definition av gud verens med den hr vetenskapen.
Citat:
Ursprungligen postat av AspergerDeluxe
Det jag tycker r skumt r hur i helvete mnniskan kunde bli s smart. r det evolutionrt ndvndigt fr mnniskan att bli s hr smart?
Jag tror att mnniskan har kommit s lngt i evolutionen att det inte lngre handlar om vad som r ndvndigt utan om vad man vill.