Citat:
Ursprungligen postat av
BetaBeta
Så det är Youtube som gäller och det bästa och effektivaste sättet att lära sig alla cykler?
Kollat lite på olika videos,de skiljer sig ifrån varandra. Ingen har varit exakt komplett,för behöver även veta exakt alla formler i varje steg med. Behöver även rita allt in i minsta detalj.
Har du tips på någon som förklarar alla cykler väldigt bra och detaljerat från alla som finns på youtube?
Jag är ingen expert, men jag tycker att det hjälper med ramsor för att minnas och animationer för att förstå. Sedan rita upp cyklerna, hela vägen. Jag förmodar att du läser biokemi, om du behöver exakt alla formler hela vägen, men det finns mycket material för läkarstudenter som lär dig gången, så kan du lägga till mer kemi i detalj själv när du hittat ett bra sätt att börja ritningen. Börja rita direkt själv, även om du inte kan allt än och lägg till.
https://www.youtube.com/watch?v=aVx2oTkTZrA
Det finns inget perfekt läromedel, det din skola erbjuder och föreslår är förmodligen allra bäst och mest anpassat till din kommande tenta. Man söker ju efter extra material för förenkling och för att lättare minnas oftast, inte för att det är bättre.