2013-09-28, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Ajdå 4,75%.
Ni inser väll att ni dessutom kommer bli rånade när ni gör ett uttag, rånade på alla förlängda räntor på ännu ikke återbetalda lån. En siffra som inte går att se. Ett helt vidrigt system för sparare.

Jo, tack. Tappade 3% i ränta när jag gick ur Danmark. Men det var det värt att få ut dem från en död marknad.

Kanske börjar bli dags att gå hela TrustBuddy.
Citera
2013-09-30, 11:05
Medlem
Mkt stora förluster plötsligt..
Senast redigerad av QuiteNice 2013-09-30 kl. 11:08.
Citera
2013-09-30, 13:50
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capri79
Hade med lite förluster, men blev gladare idag då det hade trillat in några tusenlappar på Loanland-kontot Nån mer som har fått in pengar där idag?

Nix, inte här iaf. Men det rasslade in 11 kronor i mars
Citera
2013-09-30, 20:09
Medlem
Var det bara jag som nu över helgen fick en förlust på mer än 60% av all min intjänade ränta utan någon som helst dokumentation i transaktionshistoriken?
Citera
2013-09-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuiteNice
Var det bara jag som nu över helgen fick en förlust på mer än 60% av all min intjänade ränta utan någon som helst dokumentation i transaktionshistoriken?

Japp, samma här, Skulle nog tro att man ser transaktionerna imorgon,
Citera
2013-09-30, 21:38
Medlem
Capri79: Lika för mig, största förlusten sedan jag började spara i TB.. Det sved ganska rejält! Hoppas det jämnar ut sig med lite ränteintäkter igen..

Go'kväll!
Citera
2013-10-01, 04:00
Medlem
Samma här, 60% förlust på intjänad ränta..
Citera
2013-10-01, 08:37
Medlem
Har också fått en del förluster, ca 1% av mitt insatta kapital. Fick även lite förluster den 23:e sep på ca 0,1% av mitt kapital.

Det leder till att jag ganska exakt har lika mycket förluster som intjänad ränta denna månaden.

Tycker dock det är bra att de gör det här lite då och då så att de gamla dåliga försvinner.

(har ca 100 000 insatt kapital)
Citera
2013-10-01, 09:58
Medlem
Hej!

Jag undrar om det är någon mer än jag som reflekterat över fallande räntor på Svenska utlåningen. Under 2012 hade jag ränteintäkter över förväntan (bra över 12%). Jag har nu betydligt mer pengar insatta än då, och ändå lutar avkastningskurvan mindre uppåt!

Min status för tillfället är:
Ränta senaste 12 mån 10,02% (mycket pga. kvarlevor av bättre avkastning under 2012)
Ränta senaste 6 mån 2.8% (årsränta m. ränta på ränta = 5,7%)
Ränta senaste 3 mån 1.02% (årsränta m. ränta på ränta = 4,1%)

Jag har många utestående lån och har använt Trustbuddy under såpass lång tid att detta borde vara ett representativt genomsnitt. Är det någon mer än jag som reflekterat över fallande avkastning??? Fortsätter det åt detta hållet så är Trustbuddy knappast ett intressant investeringsalternativ då det finns företagsobligationer som ger 6-7% relativt riskfritt. Har ni på Trustbuddy några analyser av vad som händer?

Mvh. Kund 1239
Citera
2013-10-01, 11:41
Medlem
Har också fallande räntor på sista tiden, ligger på ca 1% senaste 3månaderna och hade negativ ränta sista månaden.
Citera
2013-10-01, 13:17
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
seriöst, hänvisar dom till det danska kontoret om man vill veta vad problemet är med danska marknaden???.

Ja, det har jag tyvärr varit med om.
Citera
2013-10-01, 15:13
Medlem
Jag har varit inne mycket kort tid, 2 månader, men..
Jag hade 3,89% under denna tid, med kontinuerliga insättningar till över 50 k - fram till förlusten igår. Så jag upplevde iaf riktigt bra räntor på svenska marknaden.
Nu är de då nere på 2,16% på dessa 2 månader - vilket är helt enligt förväntade 12% per år.

Jag hade också en mindre förlust, på ca 0,13 % några dagar innan dess.
Det är intressant filip00 att vi tycks ha fått förluster på ca 1% av totala kapitalet. (Är det fler som har kommit fram till denna siffra?).
Förlusten tycks alltså beräknas efter hur mycket man har just nu.
Att ha satt in 50 k dagen innan en förlust realiseras är alltså mycket sämre än att sätta in dem dagen efter..
Undrar om det inte borde användas en annan algoritm.. Nyinsatt kapital borde inte ligga till grund för förlustberäkningar. Gör iof ingen större skillnad i långa loppet om man har löpande inbetalningar. Så, det duger nog.

Jag håller med dig fullständigt filip00 om att det är bra att de realiserar dessa förluster löpande och hyfsat frekvent. Det leder till att pengarna kommer tillbaka från dåliga lån och kan lånas ut på nytt. Räntan kan dessutom fortfarande komma in från dessa dåliga låntagare i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in