2013-09-24, 07:47
Medlem
Hade med lite förluster, men blev gladare idag då det hade trillat in några tusenlappar på Loanland-kontot Nån mer som har fått in pengar där idag?
Citera
2013-09-24, 13:45
Medlem
tgv23000s avatar
artikel om Trustbuddy i dagens DI. Som vanligt urusel journalistik, DI fortsätter med sin hederslösa klick-"journalistik". Tamejfan lägre nivå än Hänt i Veckan.
http://www.di.se/artiklar/2013/9/24/di-varnar-for-nya-trendlanet/?allakommentarer=&flik=franborjan&p=2

TB-artikeln i deras papperstidning är dock mycket bra, jag fattar inte att DI smutsar ner sitt varumärke genom att ha så extremt dåliga artiklar i nätupplagan.

artikeln var dock bra för de som är aktieägare.... vågar man köpa aktien tro???

..
Senast redigerad av tgv23000 2013-09-24 kl. 14:37.
Citera
2013-09-24, 15:25
Medlem
De fortsätter att ondgöra sig över att det kostar mkt pengar med snabblån om man inte betalar in pengarna i tid.

Hur mycket kostar det att inte betala in el-räkningen i tid? En satans massa pengar. Dröjsmålsavgifter+räntor, inkassoavgifter+räntor. Etc.

Vad är en absolut nödvändig komoditet och vad är det inte av ovanstående?

Rätt svar:
Citera
2013-09-25, 11:51
Medlem
Madnug, man kan också jämföra med expresspaket, eller vad du vill som ska hända snabbt. Det blir kostnader för det.
Vill du ha något gjort: pris A. Vill du ha det gjort snabbt: pris A+B.

Gäller överallt. Alltid.

@TB - Jag märker att när man precis gjort en insättning och har några tusen outlånat så blir det alltid 20-50% som lånas ut i poster om 200 kr. Jag kan förstå vinsten i att få ut pengarna snabbt. Men det verkar inte vara några problem att få det utlånat ändå, så jag skulle föredra att man håller sig på 100kr-posterna, just för att hålla omsättningen hög eftersom det oundvikligen kommer att låsas upp kapital på misskötta betalningar.

Jag hade förstått det som att det enbart lånas ut poster större än 200 när det inte finns tillräckligt tillgängligt kapital hos andra långivare vid tidpunkten. Men det verkar nästan som att det regelmässigt blir större poster just vid insättning av x antal tusen.
Vad är grejen med det?
Citera
2013-09-25, 18:09
Medlem
Frontlinjens avatar
Hej Trustbuddy,

Varför är situationen på den danska marknaden så rejält mycket sämre än den svenska? Jag har inte haft intäkter alls de senaste 3 månaderna i Danmark, bara rejäla förluster.

Svara på det här, utan att hänvisa till det danska kontoret är ni snälla. Red ut det internt utifall ni inte har informationen omedelbart tillgänglig.
Citera
2013-09-25, 21:00
Medlem
tgv23000s avatar
Intressant.... dags att köpa aktien??

Stockholm, 2013-09-25 16:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --
As of today TrustBuddy accepts lenders onto its platform from 4 new countries,
which are Germany, Netherlands, UK and USA. TrustBuddy’s deposit offering can
now be found in 11 countries. Please visit www.TBDY.com for more information.

....
Citera
2013-09-26, 14:46
Medlem
@TB Rättar ett litet fel i mitt senaste inlägg:
Citat:
Jag hade förstått det som att det enbart lånas ut poster större än 100 när det inte finns tillräckligt tillgängligt kapital hos andra långivare vid tidpunkten.
(råkade skriva 200)
Citera
2013-09-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Hej Trustbuddy,

Varför är situationen på den danska marknaden så rejält mycket sämre än den svenska? Jag har inte haft intäkter alls de senaste 3 månaderna i Danmark, bara rejäla förluster.

Svara på det här, utan att hänvisa till det danska kontoret är ni snälla. Red ut det internt utifall ni inte har informationen omedelbart tillgänglig.

seriöst, hänvisar dom till det danska kontoret om man vill veta vad problemet är med danska marknaden???.

jag tycker att har man att göra med det svenska kontoret när man ska sätta in pengar i danmark och ta ut pengar från danmark. då kan dom fan ta och svara på frågor med på det svenska kontoret istället för att bara skylla ifrån sig eller hänvisa vidare...

ILLA SKÖTT .............
Citera
2013-09-27, 18:30
Medlem
Har ni inte stöd för ocr-nummer? Står ju trots allt i era mail att ni ska ha det? Vill inte sätta in pengar på ert BG-konto om det inte är säkert att de kommer in på mitt Trustbuddykonto.
Får detta meddelande när jag ska sätta in pengar hos er med mitt konto på SEB: "Bankgirokontot accepterar inte OCR-nummer. Skriv in valfritt meddelande i mottagarmeddelande under meddelandetyp"

Eller är det bara SEB som trasslar?
Citera
2013-09-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snokfan
Har ni inte stöd för ocr-nummer? Står ju trots allt i era mail att ni ska ha det? Vill inte sätta in pengar på ert BG-konto om det inte är säkert att de kommer in på mitt Trustbuddykonto.
Får detta meddelande när jag ska sätta in pengar hos er med mitt konto på SEB: "Bankgirokontot accepterar inte OCR-nummer. Skriv in valfritt meddelande i mottagarmeddelande under meddelandetyp"

Eller är det bara SEB som trasslar?

Det funkar inte av någon anledning, skriv ditt medlemsnummer som medelande så kommer pengarna fram.
Citera
2013-09-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Intressant.... dags att köpa aktien??

Stockholm, 2013-09-25 16:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --
As of today TrustBuddy accepts lenders onto its platform from 4 new countries,
which are Germany, Netherlands, UK and USA. TrustBuddy’s deposit offering can
now be found in 11 countries. Please visit www.TBDY.com for more information.

....

Trustbuddy,

När öppnas dessa marknader för oss långivare?

Börjar bli dags att dra sig ur den svenska marknaden. 4,75% i ränta på senaste 10 månaderna.
Känns som marknad efter marknad faller ihop.
Citera
2013-09-28, 11:10
Medlem
derivats avatar
Ajdå 4,75%.
Ni inser väll att ni dessutom kommer bli rånade när ni gör ett uttag, rånade på alla förlängda räntor på ännu ikke återbetalda lån. En siffra som inte går att se. Ett helt vidrigt system för sparare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in