2012-10-29, 12:48
  #481
Medlem
Jag efterfrågar också möjligheten att kunna stoppa utlåning i utvalda länder.
Citera
2012-10-29, 13:18
  #482
Medlem
Efterfrågade det för en månad sedan och fick till svar "att det inte kommer på ett bra tag"
Citera
2012-10-29, 13:48
  #483
Medlem
Det är dock en funktion som verkligen saknas. Lite dumt just nu att man måste stoppa utlåningen i alla länder bara för att man vill flytta lite pengar från t.ex Sverige till Finland.
Citera
2012-10-29, 14:39
  #484
Medlem
Hej Alla.

Tyvärr stämmer det som mistahh säger att denna funktion inte kommer komma på ett bra tag.

Vi har dock noterat att det är en funktion som är efterfrågad och vi ska göra vad vi kan för att försöka hitta en lösning.

Vi ber er ha överseende med detta.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2012-11-01, 11:37
  #485
Medlem
Vilken marknad presterar bäst för er?
Jag har bara varit på Norgemarknaden 1,25 månader men redan 2,5% upp. Det känns som det går lite snabbare där.
Citera
2012-11-01, 16:17
  #486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrZebra
Vilken marknad presterar bäst för er?
Jag har bara varit på Norgemarknaden 1,25 månader men redan 2,5% upp. Det känns som det går lite snabbare där.


Kan nog hålla med, jag har haft pengar på den Norska marknaden i 33 dagar och har fått 3,7% ränta på pengarna än så länge.
Men som de alltid skrivs i denna tråden så skall man inte se till räntan under ett kortare perspektiv än ett år... dock är det ju lite märkligt att de ändå presenter denna datan under rubrikerna "Ränta 3 senaste månaderna" och "Ränta 6 senaste månaderna".
Citera
2012-11-02, 16:29
  #487
Medlem
Frontlinjens avatar
Jag har haft pengar utlånade på den danska marknaden ett bra tag nu och börjar bli lätt orolig. Direkt efter insättningen lånades lejonparten av pengarna ut i större poster än normalt (200, 500, 1000, 1200 respektive 2400 DKK).

Eftersom summorna är så stora är det lätt att matcha dem mot återbetalningar, trots den ganska oöverskådliga listan.

Nu fem månader senare är fortfarande 95 % av det insatta kapitalet utlånade till samma lånegivare!!! Jag har ännu inga kapitalförluster, men avkastningen hittills är bara drygt 4 %, om lånen betalas tillbaka stiger den naturligtvis, men varför har folk kvar lånen så länge om de inte har betalningsvårigheter?

Har någon annan liknande erfarenheter?
Citera
2012-11-02, 18:42
  #488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Jag har haft pengar utlånade på den danska marknaden ett bra tag nu och börjar bli lätt orolig. Direkt efter insättningen lånades lejonparten av pengarna ut i större poster än normalt (200, 500, 1000, 1200 respektive 2400 DKK).

Eftersom summorna är så stora är det lätt att matcha dem mot återbetalningar, trots den ganska oöverskådliga listan.

Nu fem månader senare är fortfarande 95 % av det insatta kapitalet utlånade till samma lånegivare!!! Jag har ännu inga kapitalförluster, men avkastningen hittills är bara drygt 4 %, om lånen betalas tillbaka stiger den naturligtvis, men varför har folk kvar lånen så länge om de inte har betalningsvårigheter?

Har någon annan liknande erfarenheter?


Jag har varit med om exakt likadant, Har bara varit på den svenska marknaden från april i år. I slutet av augusti satt jag in 5000:- vardera på de övriga tre marknaderna. Norska marknaden fördelades lån i småposter som 100-200 NOK. men däremot på Danska och Finska marknaden blev det stora belopp, och Finska har jag ej fått nån ränta alls, och nu är det två månader sedan.


Tycker det borde sättas nån maxgräns hur stora enskilda posterna borde vara! även att vi delar på förlusterna som blir så blir det väldigt orättvist fördelat om vissa långivare inte får nån ränta alls på en längre tid när det blir så stora poster som blir utlånade. Men det blir intressant och se hur det blir i en längre tidsperiod, men som det ser ut nu så så kommer jag nog att hålla mig på den svenska marknaden och den norska. Är du bara på den danska marknaden nu?
Citera
2012-11-02, 19:36
  #489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrZebra
Vilken marknad presterar bäst för er?
Jag har bara varit på Norgemarknaden 1,25 månader men redan 2,5% upp. Det känns som det går lite snabbare där.

Japp, norska går bäst.
Citera
2012-11-03, 09:02
  #490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capri79

Tycker det borde sättas nån maxgräns hur stora enskilda posterna borde vara! även att vi delar på förlusterna som blir så blir det väldigt orättvist fördelat om vissa långivare inte får nån ränta alls på en längre tid när det blir så stora poster som blir utlånade.

TB har ju tidigare i denna tråd skrivit att ALLA förluster fördelas över ALLA långivare.
Så Du behöver inte vara orolig över att din utlåning har skett i stora poster.
Det kan ju vara så enkelt att de flesta sätter sina pengar i den norska och
svenska marknaden och därför blir posterna extra stora när någon vill låna ut i
övriga marknader......
Citera
2012-11-03, 12:25
  #491
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capri79
Är du bara på den danska marknaden nu?
Nej, jag har också pengar insatta på den svenska. Där är det inte alls samma problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Plura66
TB har ju tidigare i denna tråd skrivit att ALLA förluster fördelas över ALLA långivare.
Så Du behöver inte vara orolig över att din utlåning har skett i stora poster.
Det kan ju vara så enkelt att de flesta sätter sina pengar i den norska och
svenska marknaden och därför blir posterna extra stora när någon vill låna ut i
övriga marknader......

Aha, intressant. Ja, då kanske man kan slappna av lite. Precis det står faktiskt på deras hemsida när jag tittar lite närmare.
Citera
2012-11-03, 13:17
  #492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plura66
TB har ju tidigare i denna tråd skrivit att ALLA förluster fördelas över ALLA långivare.
Så Du behöver inte vara orolig över att din utlåning har skett i stora poster.
Det kan ju vara så enkelt att de flesta sätter sina pengar i den norska och
svenska marknaden och därför blir posterna extra stora när någon vill låna ut i
övriga marknader......

Jo, det oroar jag mig inte så mycket för, men det var mer att när det lånas ut i så stora summor för vissa och lånen inte blir återbetalda eller förlängs med ränta så kan man inte få nån ränta alls på väldigt länge, det gynnar ju alla långivare om det blir mindre poster som lånas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in