Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Jag har haft pengar utlånade på den danska marknaden ett bra tag nu och börjar bli lätt orolig. Direkt efter insättningen lånades lejonparten av pengarna ut i större poster än normalt (200, 500, 1000, 1200 respektive 2400 DKK).
Eftersom summorna är så stora är det lätt att matcha dem mot återbetalningar, trots den ganska oöverskådliga listan.
Nu fem månader senare är fortfarande 95 % av det insatta kapitalet utlånade till samma lånegivare!!! Jag har ännu inga kapitalförluster, men avkastningen hittills är bara drygt 4 %, om lånen betalas tillbaka stiger den naturligtvis, men varför har folk kvar lånen så länge om de inte har betalningsvårigheter?
Har någon annan liknande erfarenheter?
Jag har varit med om exakt likadant, Har bara varit på den svenska marknaden från april i år. I slutet av augusti satt jag in 5000:- vardera på de övriga tre marknaderna. Norska marknaden fördelades lån i småposter som 100-200 NOK. men däremot på Danska och Finska marknaden blev det stora belopp, och Finska har jag ej fått nån ränta alls, och nu är det två månader sedan.
Tycker det borde sättas nån maxgräns hur stora enskilda posterna borde vara! även att vi delar på förlusterna som blir så blir det väldigt orättvist fördelat om vissa långivare inte får nån ränta alls på en längre tid när det blir så stora poster som blir utlånade. Men det blir intressant och se hur det blir i en längre tidsperiod, men som det ser ut nu så så kommer jag nog att hålla mig på den svenska marknaden och den norska. Är du bara på den danska marknaden nu?