Citat:
Ursprungligen postat av
XtremeBadger
finns det nån myndighet eller dyligt man kan tala med om detta?
vilka argument kan jag ha i min talan mot trustbuddy?
är jag körd eller finns det nått jag kan göra för att sätta lite press på trustbuddy?
Tacksam för svar!
Tror enda möjligheten är att stämma Trustbuddy och i stämningen hävda att Trustbuddy bryter mot 6 paragrafen i avtalet.
6§
"Låntagarens återbetalning av hela sin skuld enligt Låneavtalet ska ske till det konto som TrustBuddy anvisar. TrustBuddy åtar sig att som kreditförmedlare vidta alla rimliga åtgärder för att Låntagaren återbetalar sitt lån. TrustBuddy ansvarar dock aldrig för Låntagarens skuld till Långivaren och kan aldrig träda in i eller överta Låntagarens skuld."
dvs driva tesen att trustbuddy inte gör allt som som är rimligt för att få låntagaren att betala. Med 2000 lån gissar jag på att du har 200-250 tkr låsta hos dem vilket är mycket pengar men att driva en process är ju inte billigt nånstans... Du ser ju också i 6§ varför kronofogden är helt meningslös...
Nä jag tror att det enda rimliga är att vänta fram till jul och se vad dessa utlovade försäljningar kommer att ha för effekt. Räkna med riktigt stora förluster i hela Trustbuddy portfölj. Har vi kvar över 50% av våra saldon när detta är klart skall vi vara glada.