2015-06-15, 22:37
  #2917
Medlem
Har en del pengar i trustbuddys utlånningsverksamhet,
Dock verkar den ha stannat av rätt rejält på senare tiden.

Vill dock ha kvar pengarna tills oktober eller när det nu var så jag får mina 10% insättningsbonus.

Har sätt att Trustbuddy ska byta affärs fokus, hur kommer detta påverka utlånings verksamheten och mina pengar?

Tack på förhand
Citera
2015-06-15, 22:59
  #2918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarumbar
Det jag kan hitta är att det är en inkassoavgift och avgifter lägger TB på långivarna som jag förstår det. Dock så fattar jag inte varför vissa DebtCollectionCost är positiva tal. Hur som helst så låter det som att TB driver in pengarna för denna månad har det ramlat in(payback) dubbelt mot föregående månader.

Nä precis det var därför jag började tittade på villkoren igen... Har inga ökade inbetalningar så jag får väl bara vara med och betala för nån annans indrivningar...
Citera
2015-06-16, 13:01
  #2919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarumbar
Det jag kan hitta är att det är en inkassoavgift och avgifter lägger TB på långivarna som jag förstår det. Dock så fattar jag inte varför vissa DebtCollectionCost är positiva tal. Hur som helst så låter det som att TB driver in pengarna för denna månad har det ramlat in(payback) dubbelt mot föregående månader.

Jag har inte fått tillbaka mer än vanligt ...
Citera
2015-06-16, 22:27
  #2920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarumbar
Det jag kan hitta är att det är en inkassoavgift och avgifter lägger TB på långivarna som jag förstår det. Dock så fattar jag inte varför vissa DebtCollectionCost är positiva tal. Hur som helst så låter det som att TB driver in pengarna för denna månad har det ramlat in(payback) dubbelt mot föregående månader.

Din förmodan verkar vara helt riktig, se svaret nedan som jag fått från TB:

"DebtCollectionCost" er kostnaden for at lånet skal hånteres av et inkassobyrå.
Inkassobyrået vil hjelpe med å få pengene tilbakebetalt.

Det underliga i sammanhanget är som du så riktigt påpekar hur vissa poster kan vara positiva. kanske det är summor som kommit in via inkasso och som delats på alla långivare som har utestående skulder som inte återbetalas. Hoppas att detta kan skynda på takten i återbetalningarna.
Citera
2015-06-16, 23:20
  #2921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Din förmodan verkar vara helt riktig, se svaret nedan som jag fått från TB:

"DebtCollectionCost" er kostnaden for at lånet skal hånteres av et inkassobyrå.
Inkassobyrået vil hjelpe med å få pengene tilbakebetalt.

Det underliga i sammanhanget är som du så riktigt påpekar hur vissa poster kan vara positiva. kanske det är summor som kommit in via inkasso och som delats på alla långivare som har utestående skulder som inte återbetalas. Hoppas att detta kan skynda på takten i återbetalningarna.

Skapar ju en del nya frågor...

Innebär detta att pengarna inte har varit på inkassobolag fram till nu? Var i avtalet framgår att Trustbuddy kan ta ut denna avgift?
Citera
2015-06-17, 07:26
  #2922
Medlem
Tjena!

Jag har faktiskt fått mer inbetalningar än vanligt senaste tiden!

Tycker det börjar se bättre ut igen, efter en lång svacka på över ett år..

kv 2%
halv 4%
år 10%

Det kanske slutar väl med mitt sparande på TB trots allt!
Citera
2015-06-17, 08:33
  #2923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Skapar ju en del nya frågor...

Innebär detta att pengarna inte har varit på inkassobolag fram till nu? Var i avtalet framgår att Trustbuddy kan ta ut denna avgift?
Låter fantastiskt konstigt då jag tidigare jobbat i branschen och vet att så här pass stora bolag inte betalar någonting för inkassoavgiften utan det tar inkassobolaget om de lyckas driva in en fodran.
Citera
2015-06-17, 10:47
  #2924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Tjena!

Jag har faktiskt fått mer inbetalningar än vanligt senaste tiden!

Tycker det börjar se bättre ut igen, efter en lång svacka på över ett år..

kv 2%
halv 4%
år 10%

Det kanske slutar väl med mitt sparande på TB trots allt!
Grattis!

Så här ser det ut för mig:

Norge:
kv: 0 %
halv: 1 %
år: 2 %

Sverige:
0,1, 2 (som ovan)

Danmark:
-1,0,-1

Finland:
0,0,0
Citera
2015-06-17, 13:44
  #2925
Medlem
Har också fått lite DebtCollectionCost på mitt konto. Alla negativa.

Och nu är det snart midsommar med, undra om vi sparare blir debiterade med MidsummerPartyCost med några öre per utlåning man har. Skulle inte förvåna mig.

Ser mina inlåsta 1000 lappar som förlorade, men inser faktiskt att de inte är helt bortkastade då jag tycker det har en viss underhållningsvärde att följa deras arbete. Maken till pajas företag har jag aldrig varit med om.
Citera
2015-06-17, 14:59
  #2926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Har också fått lite DebtCollectionCost på mitt konto. Alla negativa.

Och nu är det snart midsommar med, undra om vi sparare blir debiterade med MidsummerPartyCost med några öre per utlåning man har. Skulle inte förvåna mig.

Ser mina inlåsta 1000 lappar som förlorade, men inser faktiskt att de inte är helt bortkastade då jag tycker det har en viss underhållningsvärde att följa deras arbete. Maken till pajas företag har jag aldrig varit med om.

Mm jag ser mer eller mindre mina pengar där också som förlorade. Mest som självbevarelsedrift för när KK:n väl blir ett faktum så blir den mentala smällen för en kanske lite mindre. Synd bara att jag satsade en avsevärd summa pengar hos dem. Men det är ju lätt att vara efterklok.
Jag trodde för mycket på deras villkor om 90 % uttag och kände en trygghet i det. Något dom bara ljög om.
Citera
2015-06-17, 15:52
  #2927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
Jag trodde för mycket på deras villkor om 90 % uttag och kände en trygghet i det. Något dom bara ljög om.

Mkt illa att de slopat den möjligheten, som tur är lyckades jag utnyttja den innan den försvann.

Utan den möjligheten är det ju ointressant att spara pengar hos TB, även om man sparar långsiktigt vill man ju ha möjlighet att plocka ut dem inom rimlig tid. Innan kommunicera de ju 90% inom kort tid och sen resterande inom 1år.

Som det ser ut nu är det ju evighets väntan på att få ut pengar, och då är det ju egentligen egalt vilken avkastning man får på dem då det bara är låtsas pengar innan man får ut dem.
Citera
2015-06-17, 21:09
  #2928
Medlem
Idag har det dragits 87 DebtCollectionCost och 1 payback har kommit in....

9,29 i DebtCollectionCost
10 kr i payback...

Undrar om man nånsin kommer att få ut några pengar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in