Citat:
Ursprungligen postat av
tgv23000
du är en fullkomlig idiot om du tror att att TB-aktien klarar en börskrasch bättre än börsen som helhet, finns det ens nån köpare i TB vid -50%??
Ja du lilla vän!
min idioti har varit väldigt lönsam avseende TB. På aktiesidan ligger jag i år på plus med ett belopp som överstiger den likvid som du fick för dina 300 000 aktier samt över 200K i ränta hittils i år på TB kontot.
Så min idiotiska investering bär frukt. Hur är det med dina smarta drag och marknadsföringen av Savelend? Kan du äga aktier där? Vad har du för garantier att du inte blir blåst?
Jag gillar att kunna äga en andel i en sådan verksamhet där jag genom mitt engagemang kan följa upp hur verksamheten fortlöper.
Och jag står fast att TB kommer kunna klara sig bättre än börsen i sin helhet. Bara för att börsen går ner med 50% så måste det finnas aktieägare i TB som vill vräka sina aktier.
Och köpare finns det alltid, det är dock prislappen som avgör.
Så beroende hur väl TB presterar och hur nöjda vi aktieägare är med vad vi får utav vår investering som styr priset på aktien oavsett hur börsen går.
Vad gäller att kopiera affärsidén är det självklart lätt och det är ingen som kan stoppa det men det du inte tänker på är att det kostar att dra igång denna typ av verksamhet. Fördel TB som är etablerat på marknaden som den största aktören av alla och som har råd att marknadsföra sin tjänst!
De nystartade ger sig på djupt vatten utan flytväst och få kommer överleva, så var försiktig!
Trovärdighet???
Du menar alltså bara för att du är reggad i mars förra året och skriver skit lite varstans att tu ska vara mer trovärdig än mig som är reggad i januari i år av just den anledningen att det fanns så många som bara snackade skit om TB. Ni är ett gäng amatörer som bör växa upp och lära er grundläggande principer kring investeringar! Plugga lite mer matte, det skadar inte att kunna, jag lovar dig!
Självklart har TB mycket kvar att bevisa, framförallt rulla ut den nya IT plattformen. Visst försendad, men bättre försenad än halvfärdig och buggig. Kostnad??? Som om de inte höll på utvecklingen förra året med mycket lägre intäktsförmåga än vad de har idag.
Lägg märke till att det i Q1 har funnits ca 140 miljoner kronor mer i kapitalbasen än under Q4 förra året! Bara det borde ge en intäktsökning på över 15 miljoner under Q1 2014. Vi får se vem som har rätt!