Citat:
Eftersom representanter för Trustbuddy är närvarande här på forumet måste man ta chansen att få direkt svar!
Jag har läst en hel del i den här tråden, som sträcker sig några år tillbaks i tiden, och det skapar både oro och, med hjälp av en del optimistiska hjärnor, hopp. Saken är dock den att det känns allt för osäkert att sträcka sig så långt som att investera sina slantar i Trustbuddy utan fler och mer uttömmande svar.
T.ex detta om att ni skriver att räntan är 12% medans det verkar uppenbart att det i praktiken inte är i närheten av 12% på det viset som man kan tro att det är just 12% när man läser det.
Jag vill ha ett korrekt svar på hur räntan skulle te sig i ett exempel som innebar att man lånade ut 10 000 första månaden och sedan investerade räntan vidare efter hand som den kom in.
Jag vill ha ett exempel som visar hur det skulle bli både om det betalades igen månad efter månad eller mer utdraget.
Vad kan det bli på ett år ?
Vad kan det bli om lånet förlängs frekvent ?
Hur stor är min risk, d.v.s ett ärligt svar hur många som förlorar pengar. Detta förstår jag blir svårt eftersom den i grunden huvudsakliga anledningen till att ni existerar är att ni tjänar pengar på andras risk. Men frågan är intressant att ställa ?
Whinger
Jag har läst en hel del i den här tråden, som sträcker sig några år tillbaks i tiden, och det skapar både oro och, med hjälp av en del optimistiska hjärnor, hopp. Saken är dock den att det känns allt för osäkert att sträcka sig så långt som att investera sina slantar i Trustbuddy utan fler och mer uttömmande svar.
T.ex detta om att ni skriver att räntan är 12% medans det verkar uppenbart att det i praktiken inte är i närheten av 12% på det viset som man kan tro att det är just 12% när man läser det.
Jag vill ha ett korrekt svar på hur räntan skulle te sig i ett exempel som innebar att man lånade ut 10 000 första månaden och sedan investerade räntan vidare efter hand som den kom in.
Jag vill ha ett exempel som visar hur det skulle bli både om det betalades igen månad efter månad eller mer utdraget.
Vad kan det bli på ett år ?
Vad kan det bli om lånet förlängs frekvent ?
Hur stor är min risk, d.v.s ett ärligt svar hur många som förlorar pengar. Detta förstår jag blir svårt eftersom den i grunden huvudsakliga anledningen till att ni existerar är att ni tjänar pengar på andras risk. Men frågan är intressant att ställa ?
Whinger
slicklapp körde den lite otrevligare varianten, och cyTs den mer neutrala. Båda har dock helt rätt.. Det är apmånga sidor att läsa igenom, men allt finns där. 112 sidor frågor och svar. Bara att börja. För jag ser på dina frågor att du inte läst så noga..
Jag ska dock vara lite sjysst och tala om för dig grundläggande: risken tycks efter mkt research främst bestå i om
1. Att det skulle vara ett pyramidspel
2. Företaget går i konkurs
Ettan är svårt att helt utesluta, Bernie Madoff höll på i 30 år.. Men sätter man sig in i allt så blir det uppenbart att det är väldigt osannolikt.
Tvåan är mer problematisk. Företaget går bra och det är inte det som är frågan, utan bara att det helt enkelt inte är klarlagt vem/vad/hur som tar över hanteringen av skulderna i ett sådant läge. Men eftersom skulderna består och det finns pengar att tjäna på dem, så kommer det alltid finnas någon aktör som kan kliva in och ta över hanteringen. Förutsatt att inte världsekonomin är körd i botten, force majeur etc..
När det kommer till förluster så kan du i princip bortse från dem. Ränta på ränta behöver du heller bry dig så mycket om. Uppskattningen är att totalt bör du göra ca 12% vinst (före skatt) per år. Jag tror att det är ett snitt över alla marknader, för vissa ligger på 25% och mer och andra verkar ligga under..
I vilket fall, vill du räkna på det så finns det ju en här på forumet som har gjort en Trustbuddy-kalkylator. Där kan du räkna på allt sånt, inklusive effekten av skatt mm. Helt okej program faktiskt. Du hittar länken här i tråden, jag tror han har den i sin signatur.
Edit: Här är länken
Senast redigerad av QuiteNice 2013-11-27 kl. 23:54.
Senast redigerad av QuiteNice 2013-11-27 kl. 23:54.