2011-06-22, 20:42
Medlem
Beelzebobs avatar
Igår runt 23-tiden när jag och en kompis hade varit vid Pressbyrån vid Korsvägen, så hörde vi en bil som körde alldeles för fort längs den där vägen där de två baguetteställena ligger (minns inte vad gatan heter).
När bilen närmade sig oss såg vi att det var två bilar som jagade varandra, där föraren i bilen längst fram höll ut en pistol genom bilrutan! Personerna i de båda bilarna skrek även på varann. Riktigt jävla obehagligt, måste jag säga. Det kändes som en gänguppgörelse eller något. Korsvägen kryllade av folk som var på väg hem från Liseberg, så det skulle ju kunnat skett en rejäl bilolycka eller att någon blev skjuten.

Är det någon mer än mig och min kompis som såg detta? Är det någon som vet mer?
Senast redigerad av Beelzebob 2011-06-22 kl. 20:45.
Citera
2011-06-22, 20:46
Medlem
Witkos avatar
Var det balkanfolk som jagade varandra eller var det vanliga svennar? Blev det inget polispådrag efteråt, har du länk till någon artikel eller är det bara ytterligare en vanlig dag i göteborg?
Citera
2011-06-22, 20:49
Medlem
Beelzebobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Var det balkanfolk som jagade varandra eller var det vanliga svennar? Blev det inget polispådrag efteråt, har du länk till någon artikel eller är det bara ytterligare en vanlig dag i göteborg?

De lät alldeles för hetsiga när de skrek för att vara av svenskt ursprung. Jag såg det knappt, utan det var min kompis som hade uppsikt över bilen hela tiden när den blåste förbi. Det var även ett par personer som var på väg över övergångsstället som fick kasta sig åt sidan för att inte bli överkörda!

Jag har inte sett någon artikel om det, så det är väl en vanlig dag i Göteborg, helt enkelt. Helt jävla sinnessjukt att man ens kan säga så. En vanlig dag i Göteborg. Hela det här landet har gått åt helvete.

EDIT: Och vi stannade inte kvar vid platsen särskilt länge efteråt, eftersom vi båda skulle hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in