2011-06-22, 20:24
Medlem
-flame4fame-s avatar
Detta är helt otroligt, en sjuttonåring som borde ha ett typiskt tonårsliv fick vid födseln diagnosen Hutchinson-Gilford Progeria Syndrom vilket betyder att allt utom hennes ögon åldras extremt snabbt. Länk:

http://www.dagbladet.no/2011/06/21/magasinet/helse/sykdom/innenriks/foreldre/16989219/

Vad tycker ni om reportaget och hennes livssituation? Hur hade ni hanterat det om ert barn drabbades av detta som inträffar ett av åtta miljoner barn?

Edit: Jag hade nog försökt tjäna pengar på henne genom olika freakshows, typ Oprah Winfrey Show eller genom andra kanaler. Hade hon haft en cp-skada, vilket betyder att hon överlevt länge, hade jag gjort mig av henne på något sätt till varje pris men eftersom denna inte lever så länge hade jag inte riskerat något och väntat tålmodigt. Och fixat ett ålderdomshem under tiden
Senast redigerad av -flame4fame- 2011-06-22 kl. 20:52.
Citera
2011-06-22, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -flame4fame-
Detta är helt otroligt, en sjuttonåring som borde ha ett typiskt tonårsliv fick vid födseln diagnosen Hutchinson-Gilford Progeria Syndrom vilket betyder att allt utom hennes ögon åldras extremt snabbt. Länk:

http://www.dagbladet.no/2011/06/21/magasinet/helse/sykdom/innenriks/foreldre/16989219/

Vad tycker ni om reportaget och hennes livssituation? Hur hade ni hanterat det om ert barn drabbades av detta som inträffar ett av åtta miljoner barn?

jag hade nog behandlat mitt barn som vanligt endå..
Citera
2011-06-22, 20:28
Medlem
NoahMayers avatar
Detta är givetvis extremt tragiskt, å med tanke på hur pass elaka barn kan vara mot varandra så kan hon inte haft det lätt.. Men, jag kunde inte låta bli att garva för de. Höll på att trilla av stolen när första bilden poppade upp!
Citera
2011-06-22, 20:32
Medlem
Zartazas avatar
Fy fan vad tragiskt. Jag skulle aldrig låta mitt barn plågas på det sättet genom att låta henne leva vidare.
Senast redigerad av Zartaza 2011-06-22 kl. 20:35.
Citera
2011-06-22, 20:35
Medlem
Finns även en annan sjukdom där kroppen åldras extremt sakta (ser ut som 5 fast är typ 18). Fast de brukar dö i förtid endå.
Citera
2011-06-22, 20:38
Medlem
RancorFeeders avatar
Det är väl bara att slå ihjäl fanskapet? Vad är egentligen problemet?
Citera
2011-06-22, 20:44
Medlem
Sittkissares avatar
Nu har jag inga barn än men jag vet att om ungen visar sig vara utvecklingsstörd osv så är det ju givetvist tråkig att ens liv kommer bli så jävla fucked därifrån och framåt. Men självklart skulle man ta hand om ungen och älska den.

Men det där.... det där.... alltså....nej? Betyder det att ungen kommer dö när den är runt 18 eller så? Då vet man ju att man har ett hopp om ett skönt liv efter ett par decennier iaf. Men ändå...borde man väl se redan vid födseln? Kan man inte bara ta kol på ungen de första minterna efter den kommit ut? Fan bäst för alla. Kan verkligen en mor älska en sådan där grotesk varelse?
Citera
2011-06-22, 21:02
Medlem
Fy så sorgligt. Det är sådant som får en att uppskatta det man har. Kan varken vara roligt eller lätt att vara hon. Om hon ändå fått se ut som en "vanlig" tant.
Citera
2011-06-22, 21:03
Medlem
Trammiss avatar
Tråkigt för henne naturligtvis men hon behöver ju inte klä sig som en gammal kärring bara för att hon ser ut som en...
Citera
2011-06-22, 21:03
Medlem
RazorTongues avatar
Jag blir snarare förbannat trött på folk som inte har någon form av empati, som TS. Tror du att det är lätt att se sitt barn lida av en sådan sjukdom? Att vissa av er slänger ur er dumheter till höger och vänster säger mer om er än om de sjuka barnen och deras drabbade familjer. Ens barn är ens barn, och de flesta älskar sina barn oavsett sjukdomar och "defekter". Jag hoppas att vissa av er aldrig förökar er. Verkligen. För folk som vissa av er, som inte har någon förståelse, bör inte skaffa barn, någonsin. Fy fan säger jag, för folk som finner andras sjukdomar att vara något att skratta åt och håna.
Citera
2011-06-22, 21:06
Medlem
bennes avatar
Hahahahah fyfan. Vad elak man är som skrattar men hon ser ju fan asrolig ut! haha!

Jag vill inte ens tänka mig att det finns en liten liten liten risk att mitt framtida barn skulle kunna se ut sådär.
Citera
2011-06-22, 21:07
Medlem
ACARSs avatar
Mycket tragiskt. Som någon sade tidigare är detta en påminnelse att man ska vara nöjd med det liv man har som en helt vanlig svensson. Det känns verkligen fel att klaga över småsaker när man ser sådana här fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in