Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-06-22, 15:22
Medlem
basically - jag är inneboende i ett hus och använder deras bredband osv. ibland när jag klickar på länkar här på flashback, typ ska kolla på bilder folk länkar, så är det snuskiga sidor (era äcklepottor!) och det vill jag såklart inte att min "hyresvärd" dvs familjen jag bor hos ska se att jag varit ine på, även om det inte vart min mening.

satt och kollade runt på folks facebook och en kille hade meatspin.com som hemsida. vad fan är det tänkte jag och klickade. hade vart svinroligt om jag inte blivit så jävla nojjig över om någon kommer att upptäcka att jag kollat på dessa hemsidorna.

kan någon färsäkra mig om att de inte kommer få reda på vad jag har surfat runt på?
Citera
2011-06-22, 15:25
Medlem
Zycorezs avatar
Tror inte din hyresvärd har rätt till att göra det, men har du en egen router som du får internet av eller har ni en gemensam ?
Citera
2011-06-22, 15:32
Medlem
archeons avatar
Det enda du behöver göra är att rensa historiken.
Citera
2011-06-22, 15:38
Bannlyst
Är det även datorn du har lånat och hur ser nätverket ut?
Citera
2011-06-22, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zycorez
Tror inte din hyresvärd har rätt till att göra det, men har du en egen router som du får internet av eller har ni en gemensam ?
IT-folk har ingen skam i kroppen och vad som är "rätt" är knappast något man kollar upp innan man gör det när det gäller att spionera på vad folk har gjort. Lämnar man in en dator på reparation så ska man ge sig fan på att det är nån som kollar igenom den efter "roligheter".
Citera
2011-06-22, 15:44
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
IT-folk har ingen skam i kroppen och vad som är "rätt" är knappast något man kollar upp innan man gör det när det gäller att spionera på vad folk har gjort. Lämnar man in en dator på reparation så ska man ge sig fan på att det är nån som kollar igenom den efter "roligheter".

Haha det kan bekräftas, har en polare som lagar hårdiskar ibland, han hittar en och annan smaskig nakenbild. Något hyffs i kroppen har de verkligen ej.
Citera
2011-06-22, 15:44
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Det beror på hur nätverket ser ut men dom kan i teorin se exakt vad du gör.
Citera
2011-06-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zycorez
för att klargöra, jag tror inte att hon skulle försöka kolla upp vilka sidor jag har varit inne på eller så, men jag är kanske mest orolig över om det syns i telefon/interneträkningen eller något. vi har en gemensam. den sitter inne på deras "kontor".

Citat:
Är det även datorn du har lånat och hur ser nätverket ut?
det är min egna dator, bor i england och hon kan ingen svenska så finns ingen risk att hon skulle sätta på min dator och kolla igenom den.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Zoidberg
Det beror på hur nätverket ser ut men dom kan i teorin se exakt vad du gör.

vad menas med hur nätverket ser ut?
Citera
2011-06-22, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shutdownhappiness
för att klargöra, jag tror inte att hon skulle försöka kolla upp vilka sidor jag har varit inne på eller så,
Du undrar om hon kan om hon ville?
Citat:
men jag är kanske mest orolig över om det syns i telefon/interneträkningen eller något.
Aldrig hört talas om att det förekommit att ISP'n lämnar ut historik till kunder, bara myndigheter.

Citat:
vi har en gemensam. den sitter inne på deras "kontor".
På hennes dator kan hon se allt hon vill. Det finns lite du kan göra för att känna dig helt anonym på en annans dator. Är den i sin tur kopplad till en router eller annat innan internet så blir det ännu svårare att veta vad som loggas och vem som kan se vad.

Citat:
hon kan ingen svenska så finns ingen risk att hon skulle sätta på min dator och kolla igenom den.
Vilken tur du har

Du skulle kunna surfa via en https proxy om du måste gå via hennes nät med din dator så gör du det iallafall lite svårare för henne.

https://tor-proxy.net/
Senast redigerad av saggeliten 2011-06-22 kl. 19:41.
Citera
2011-06-22, 20:41
Medlem
Citat:
en hel del lugnande schaker

phew tack! DAMN YOU meatspin.com!
Citera
2011-06-22, 20:58
Medlem
drullureds avatar
Om du kör en VPN-tunnel så är du safe.

I annat fall skulle hon kunna se vad du gör (även om det kvävs lite kunskap för att lyckas med det).
Citera
2011-06-22, 21:04
Medlem
Broncofans avatar
Inte vem som helst kan ta fram och se vad du gör men är man kunnig borde det inte vara några större problem. Vet att vissa routrar har en inbyggt funktion så man kan ta print screens från andra datorer i nätverket. Men troligtvis behöver du inte oroa dig alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in