Citat:
Ursprungligen postat av Alcoholocaust-
Förra månaden så tog jag två familjepizzor a'la (Vad det ungefär blir i svenska kronor) 300 kr från lokala pizzerian på skuld, och lovade, muntligt, att betala den första denna månad.
Dock så sket det sig och jag har ännu ej betalat skulden, i fredags så skickade de en sommararbetare på min dörr som sa att de minsann skall stämma mig om jag inte har pengar på måndag (igår alltså), och krävde dessutom en ränta på uppskattningsvis hundra kronor. Förklarade att jag inte får pengar förräns den första juli och inte kan göra något åt saken, och han förklarade att isåfall blir det polisanmälning.
Blev förbannad och gick ner till pizzerian och förklarade att jag minsann inte accepterar såna här maffiametoder och att de har mitt telefonnummer, så de kunde ha ringt istället för att skicka en skakig stackars sommararbetare till min bostad. Även där förklarade den något paffa chefen, som verkligen inte förväntade sig att jag skulle komma dit för att prata med henne att det blir polissak av alltsammans om jag inte ger 400 kr på måndag. Förklarade även åt henne att jag inte har en enda krona och inte kommer att ha en enda jävla krona innan den första juli men hon verkade inte förstå.
Så nu sitter jag här, det är tisdag och jag har inte betalat en jävla spänn, och undrar, kan jag motanmäla ifall polisen dyker upp eller ringer och ber mig komma på förhör? Det är ju i princip utpressning eftersom de kräver ränta + att det inte fanns något skriftligt avtal att skulden skulle vara betald den första juni. Tror ni skatteverket blir nöjda ifall jag informerar dem om att det finns en pizzeria i stan som både säljer på skuld och ger kvitto samt kräver ränta på det, svart? Har även två vittnen som befann sig i min bostad när sommararbetaren kom och plingade på.
Personligen, så anser jag att det är otroligt rövhåligt att komma och knacka på dörren, när jag lämnade mitt nummer när jag "köpte" pizzorna.
Varför köper du två familjepizzor för 300 kr, när du själv vet att du inte har pengar och kommer inte ha pengar till det.