• 8
  • 9
2011-06-27, 13:12
Medlem
Dafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandi
när det gäller våldsbrott så är ju män överrepresenterade (eller gällande dom flesta brott, tror dock att kvinnor pysslar med en del bedrägerier). iaf - är det så avancerat? handlar det inte om att män inte lär sig formulera sig i ord och att det finns en del hormonella skillnader mellan män och kvinnor - eller?

Att män inte kan formulera sig i ord bland dessa grupper må så vara, men det är antagligen inte beroende på detta som de slåss. Det har med heder och respekt att göra - inte felaktig grammatik. Hormonella skillnader finns det självfallet.

Heder och respekt handlar i grund och botten om överlevnad och fortplantning.
Citera
2011-06-27, 13:23
Medlem
jandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafel
Att män inte kan formulera sig i ord bland dessa grupper må så vara, men det är antagligen inte beroende på detta som de slåss. Det har med heder och respekt att göra - inte felaktig grammatik. Hormonella skillnader finns det självfallet.

Heder och respekt handlar i grund och botten om överlevnad och fortplantning.

det låter jättekonstigt i mina öron. heder och respekt och fortplantning och överlevnad... nä den tror jag inte på.
Citera
2011-06-27, 13:25
Medlem
Dafels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandi
det låter jättekonstigt i mina öron. heder och respekt och fortplantning och överlevnad... nä den tror jag inte på.

Du får gärna göra en utläggning som täcker upp dina egna tankar agående mäns överrepresentation bland våldsbrott beror utav att männen ej förmågas tala korrekt.
Citera
2011-06-27, 14:17
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Så vilka män tror du är det som mest brukar vara av uppfattningen att "mannen ska vara familjens överhuvud" och "kvinnan ska stå under mannen" och liknande kvinnoförtryckande skit? Svenska och Sekulära Sven Svensson eller Muslimen Muhammed?
[/quote]

Hur många feminister påstår att alla män vill ta på sig rollen som familjens överhuvud?

Det är snarare så att alla som vill motarbeta feminister utan urskiljning påstår detta om feminister utan att kunna bevisa det...
Citera
2011-06-27, 16:27
Medlem
jandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafel
Du får gärna göra en utläggning som täcker upp dina egna tankar agående mäns överrepresentation bland våldsbrott beror utav att männen ej förmågas tala korrekt.

nä, jag vet inte vad jag ska säga mer än att jag tror att män har lättare att ta till våld när orden inte räcker till och att man uppfostrar grabbar lite så men också att det till en viss del kan vara biologiskt. men sen tror jag att män har en ganska låg tröskel till att känna sig kränkta/mindre värda när det handlar om våld i relationer och att man tar till våld för att kontrollera och hantera sin ångest.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in