2011-06-21, 17:55
Bannlyst
Vi vet alla att feminister är ute efter den vita mannen, att han är roten till allt det onda och att han ska utrotas.

Hur är det då med arabiska mannen (ey, mannen; nej)?

Några egenskaper för den arabiska mannen:

1. Ser kvinnan som en undersåte till mannen utan fri vilja och frihet
2. Ser kvinnan som en individ vilken när hon väl är vald inte får skilja sig från mannen
3. Ser kvinnan som olämplig för mer kvalificerade tjänster såsom bilkörning, arbete och studier etc.
4. Ser kvinnan som något man kan ha flera fruar vid sidan om till
5. Ser kvinnan som i första hand en tillfredsställelse till mannen

Feminister, ni har inget emot arabmän? Ni har bara emot de vita männen som ställer upp på jämställdhet?

Ni söker erat eget slaveri. Ni vet inte vad ni gör, för ni är fullständigta idioter.

Jag orkar inte skriva mer just nu och lägger inte mer än några minuter på den här tråden...
Citera
2011-06-21, 18:04
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Följande citat sammanfattar situationen ganska väl:

Citat:
Ursprungligen postat av vonCaesar
Svenska feminister är notoriskt undanfallande för Islam för att de vet att inget de säger eller gör fungerar på hardcore-muslimer, inget av knepen är effektiva. Feminister kan endast få inflytande där deras tjat och skitsnack tolereras. Feministers undfallenhet mot Islam har också att göra med att de trots vad de hävdar längtar efter något starkt manligt att underkasta sig, de vet att muslimer sätter sina kvinnor på plats utan att blinka. Skälet till denna utveckling är att de flesta svenska män har blivit så feminiserade och osäkra och inte längre kan få kvinnorna att känna sig som kvinnor - ironiskt nog har feministerna gjort allt i sin makt för att främja denna tendens, och de gnäller samtidigt på resultatet. Så går det när denna sjuka, scihzoida sinnesröta slår klorna i ett samhälle.
Citera
2011-06-21, 18:15
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Så här är det, feminister är långt ute till vänster på den politiska kartan, och är man vänster så stöder man de svaga och föraktar de starka. Den vite heterosexuelle mannen ser de inte som svag och förtryckt, utan som stark och förtryckande. Araben däremot ses som svag och hjälplös, totalt förstörd av den vite mannens framgång. De struntar i om han är religiös och kvinnoförtryckande, är han "förtryckt" och svag ska han alltid stödas. Säger man att arabers kvinnosyn är mindre jämställd än svenskens så är man rasist, och har svensken samma åsikter om kvinnor som araber så är han taliban.
Citera
2011-06-21, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Så här är det, feminister är långt ute till vänster på den politiska kartan, och är man vänster så stöder man de svaga och föraktar de starka. Den vite heterosexuelle mannen ser de inte som svag och förtryckt, utan som stark och förtryckande. Araben däremot ses som svag och hjälplös, totalt förstörd av den vite mannens framgång. De struntar i om han är religiös och kvinnoförtryckande, är han "förtryckt" och svag ska han alltid stödas. Säger man att arabers kvinnosyn är mindre jämställd än svenskens så är man rasist, och har svensken samma åsikter om kvinnor som araber så är han taliban.

Man kan vara vänster som jag och starkt emot feminism. Jag vet att många vänstermänniskor med mig verkligen föraktar feminister, dock har den nästlat sig in mest hos oss. Man kan även vara vänsterorienterad och fullständigt förkasta islam, som jag. Jag föraktar i princip all religion, judarna eftersom dom är dom värsta kapatilasiterna, men framförallt hatar jag islam, det är helt enkelt en vidrig religion som att inte religion skulle vara äckligt redan.

Feminister är inte vänster, dom är så långt därifrån man kan komma, dom är bara könsrasister och inget annat.
Citera
2011-06-21, 20:30
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banalrepublik
Några egenskaper för den arabiska mannen:

1. Ser kvinnan som en undersåte till mannen utan fri vilja och frihet
2. Ser kvinnan som en individ vilken när hon väl är vald inte får skilja sig från mannen
3. Ser kvinnan som olämplig för mer kvalificerade tjänster såsom bilkörning, arbete och studier etc.
4. Ser kvinnan som något man kan ha flera fruar vid sidan om till
5. Ser kvinnan som i första hand en tillfredsställelse till mannen

Det låter precis som er antifeminister:

1. Kvinnan är biologiskt underlägsen mannen (intellektuellt och fysiskt)
2. Feminister är dåliga för de vill bara proklamera skilsmässa och bryta upp idén kärnfamiljen.
3. Ser kvinnan som olämplig för mer kvalificerade tjänster såsom bilkörning, arbete och studier etc. (Hyllar muslimska kvinnors rätt att vara hemmafruar i trådar i forumet).
4. Förklarar att mannen är biologiskt programmerad att vara en slampa medan kvinnan bör vara en oskuld och madonna.
5. Ser kvinnan i som i första hans en tillfredsställelse till mannen.
6. Tycker att kvinnor som varit lättklädda när de blev våldtagna får skylla sig själva.
7. Anser att det är uppseendeväckande med kvinnor som badar topless.

Är det någon större skillnad mellan er och en konservativ man i praktiken?!
Citera
2011-06-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
2. Feminister är dåliga för de vill bara proklamera skilsmässa och bryta upp idén kärnfamiljen.
3. Ser kvinnan som olämplig för mer kvalificerade tjänster såsom bilkörning, arbete och studier etc. (Hyllar muslimska kvinnors rätt att vara hemmafruar i trådar i forumet).
4. Förklarar att mannen är biologiskt programmerad att vara en slampa medan kvinnan bör vara en oskuld och madonna.
6. Tycker att kvinnor som varit lättklädda när de blev våldtagna får skylla sig själva.

Jag säger i egenskap av antifeminist att jag inte sympatiserar med någon av dessa punkter.
Citera
2011-06-21, 21:40
Medlem
Vinets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av DarthAkesson
Jag säger i egenskap av antifeminist att jag inte sympatiserar med någon av dessa punkter.

Jasså? För jag tycker mig ha sett massa trådar där du sympatiserar för i princip alla dessa punkter. Några exempel följer.

Här pratar du om hur det är bevisat att kvinnor har sämre allmänbildning:
Citat:
Det är bevisat vetenskapligt, dock inte i någon Svensk studie.

Om att kvinnan är objekt:

Citat:
Jo, här är skillnaden:

Ett subjekt är aktivt = agerar ett objekt är passivt= objekt för någons agerande. man vill inte ses som någon man gör saker med. Man vill ses som någon som gör saker.

Citat:
Då är ju mannen självfallet subjekt, medan kvinnan är objekt.

Citat:
Att kalla en man för en kvinna är en förolämpning; att kalla en kvinna för en man är en komplimang.

Om varför kvinnor är mer biologiskt anpassade till att hålla sig vid spisen:

Citat:
Jag kräver källa på detta, men det är ju ändå kvinnor som är gravida, föder, ammar och i högre grad vill vårda sina barn. Detta är viktig realitet som feminister inte kan ändra på.

Om mäns fysiska överlägsenhet:

Citat:
Hur lär sig män att det menar du? Det är snarare naturligt. Och sen är ju en man en kvarts meter längre och dubbelt så stark, och då följer en viss makt.

Citat:
På papperet ja! Kom inte ni antifeminister överens om i en annan tråd att kvinnor, till skillnad från män, exempelvis inte kan klä sig hur de vill då de då kan riskera att bli våldtagna?

Kom ni inte vidare överens om att kvinnor inte heller kan ligga runt på samma sätt som män för att de då, enligt hora-madonna-principen, ses som smutsiga?

Har ni inte i flera trådar fastställt att kvinnor egentligen inte är så bra på mycket annat än hushållsarbete och barnpassning?

Det var bara några exempel på varför feminismen behövs. Får ni bestämma så kommer vi snart att ha ett kvinnoideal á la 50-tal.

Citat:
Det har dock inget med jämställdhet att göra utan mänskligt sexuellt beteende.

Se ovan.

Det råder ingen konsensus om det, men det är väl kvinnans främsta förmåga.

Det finns mer också men jag tror att det räcker för att bevisa min teori.
Citera
2011-06-21, 21:43
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Det låter precis som er antifeminister:

Är det någon större skillnad mellan er och en konservativ man i praktiken?!

Den svenske mannen som är antifeminist hatar Ni. Hatar Ni den religiöse muslimske kvinnoförtryckaren också?
Citera
2011-06-21, 21:48
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Den svenske mannen som är antifeminist hatar Ni. Hatar Ni den religiöse muslimske kvinnoförtryckaren också?

Vad är skillnaden?

Jag hatar alla konservativa, biologistiska, religiösa (oavsett religion), antifeministiska, kvinnoförtryckande åsikter och gärningar.
Citera
2011-06-21, 21:52
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Vad är skillnaden?

Jag hatar alla konservativa, biologistiska, religiösa (oavsett religion), antifeministiska, kvinnoförtryckande åsikter och gärningar.
En skillnad kan ju vara att araben faktiskt praktiserar dessa åsikter på minst en kvinna på riktigt.
Citera
2011-06-21, 21:54
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
En skillnad kan ju vara att araben faktiskt praktiserar dessa åsikter på minst en kvinna på riktigt.

Jaha, men det skulle ni väl också göra om ni kunde? Ni har ju samma åsikter som dem i alla fall.
Citera
2011-06-21, 22:10
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Jaha, men det skulle ni väl också göra om ni kunde? Ni har ju samma åsikter som dem i alla fall.
Har jag samma åsikter om kvinnan? Det exemplar jag bor ihop med är högskole-skolad. Tog körkort tidigare än mig. Gör vad fan än hon vill med sin fritid och är ihop med mig av fri vilja. Fyfan vilket förtryckande as jag är som kedjat fast henne i ett ok av mansförtryckande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in