2011-06-21, 22:15
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Har jag samma åsikter om kvinnan? Det exemplar jag bor ihop med är högskole-skolad. Tog körkort tidigare än mig. Gör vad fan än hon vill med sin fritid och är ihop med mig av fri vilja. Fyfan vilket förtryckande as jag är som kedjat fast henne i ett ok av mansförtryckande.

Jo, men å andra sidan skrev du ju nyss ett inlägg om hur du kunde förstå att män helst ville ha en oskuld i en annan tråd:

Citat:
Jag förstår mycket väl att man vill ha en oskuld. På något plan känns det bra att vara den enda för henne.

Hmmm låter lite bekant tycker jag. Vart kan jag ha hört det där om att kvinnor ska vara oskulder tidigare?
Citera
2011-06-21, 22:18
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Jo, men å andra sidan skrev du ju nyss ett inlägg om hur du kunde förstå att män helst ville ha en oskuld i en annan tråd:

Hmmm låter lite bekant tycker jag. Vart kan jag ha hört det där om att kvinnor ska vara oskulder tidigare?
Läste du vad jag skrev under? Att andra saker kommer före bara för att jag inte tycker om att hyckla t.ex.

Är det kvinnoförtryck att ha preferenser?
Citera
2011-06-21, 22:19
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Läste du vad jag skrev under? Att andra saker kommer före bara för att jag inte tycker om att hyckla t.ex.

Är det kvinnoförtryck att ha preferenser?

Du menar är det kvinnoförtryck att ha exakt samma preferenser som muslimer? Jag vet inte. Vad tycker du själv?
Citera
2011-06-21, 22:21
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Du menar är det kvinnoförtryck att ha exakt samma preferenser som muslimer? Jag vet inte. Vad tycker du själv?
Jag menar att det blir ett fötryck när preferenser övergår till krav och att en kvinna kan riskera döden om det inte kommer blod på bröllopsnatten.

Du ser inte nyansskillnaden någonstans?

edit
Du hardcore feminist. Varför bryr du dig ens om vad för preferenser den vita mannen har? Är det ens en förlust för dig att bli bortvald utav en sådan?
Citera
2011-06-21, 22:26
Medlem
vonCaesars avatar
Citat:
Det låter precis som er antifeminister:

1. Kvinnan är biologiskt underlägsen mannen (intellektuellt och fysiskt)
2. Feminister är dåliga för de vill bara proklamera skilsmässa och bryta upp idén kärnfamiljen.
3. Ser kvinnan som olämplig för mer kvalificerade tjänster såsom bilkörning, arbete och studier etc. (Hyllar muslimska kvinnors rätt att vara hemmafruar i trådar i forumet).
4. Förklarar att mannen är biologiskt programmerad att vara en slampa medan kvinnan bör vara en oskuld och madonna.
5. Ser kvinnan i som i första hans en tillfredsställelse till mannen.
6. Tycker att kvinnor som varit lättklädda när de blev våldtagna får skylla sig själva.
7. Anser att det är uppseendeväckande med kvinnor som badar topless.

Är det någon större skillnad mellan er och en konservativ man i praktiken?!

Jag kan klassas som antifeminist, men den enda punkten jag håller med om är 1., och då endast som en generell utsaga med många reservationer och undantag. Jag vet att du förmodligen kommer att hävda att jag också står för punkt 6., men det gör jag absolut inte, det är isf endast din tolkning.

Förutom den första punkten (som är ren fakta) så är din lista rent nonsens.
Citera
2011-06-21, 22:26
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Jag menar att det blir ett fötryck när preferenser övergår till krav och att en kvinna kan riskera döden om det inte kommer blod på bröllopsnatten.

Du ser inte nyansskillnaden någonstans?

Jo, en viss nyansskillnad (även om denna praktik inte är kutym i bland alla muslimer utan mest bland de konservativa).

Om ni kom till makten vore det väl bara en tidsfråga innan preferenserna övergick till krav. Det gör de väl redan i vissa fall.
Citera
2011-06-21, 22:28
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonCaesar
Jag kan klassas som antifeminist, men den enda punkten jag håller med om är 1., och då endast som en generell utsaga med många reservationer och undantag. Jag vet att du förmodligen kommer att hävda att jag också står för punkt 6., men det gör jag absolut inte, det är isf endast din tolkning.

Förutom den första punkten (som är ren fakta) så är din lista rent nonsens.

Jasså? För om du vill kan jag i all enkelhet gräva fram citat från dig som stödjer alla punkterna på listan. Det var främst dig och Heffner jag tänkte på när jag skrev den.
Citera
2011-06-21, 22:29
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Jo, en viss nyansskillnad (även om denna praktik inte är kutym i bland alla muslimer utan mest bland de konservativa).

Om ni kom till makten vore det väl bara en tidsfråga innan preferenserna övergick till krav. Det gör de väl redan i vissa fall.
Om du kom till makten. Skulle dina preferenser övergå till krav?
Citera
2011-06-21, 22:30
Medlem
vonCaesars avatar
Citat:
Jasså? För om du vill kan jag i all enkelhet gräva fram citat från dig som stödjer alla punkterna på listan. Det var främst dig och Heffner jag tänkte på när jag skrev den.

Varsågod! Sätt igång.
Citera
2011-06-21, 22:30
Medlem
Låt mig gå i detalj:

Citat:
1. Kvinnan är biologiskt underlägsen mannen (intellektuellt och fysiskt)

Bortsett från att hon kan föda barn är kvinnan fysiskt underlägsen mannen i nästan alla avseenden, intellektuellt finns det stor variation.

Citat:
2. Feminister är dåliga för de vill bara proklamera skilsmässa och bryta upp idén kärnfamiljen.

Feminister gör värre saker.

Citat:
3. Ser kvinnan som olämplig för mer kvalificerade tjänster såsom bilkörning, arbete och studier etc. (Hyllar muslimska kvinnors rätt att vara hemmafruar i trådar i forumet).

Inte alls.

Citat:
4. Förklarar att mannen är biologiskt programmerad att vara en slampa medan kvinnan bör vara en oskuld och madonna.

Stämmer i viss grad, dock överdrivet.

Citat:
5. Ser kvinnan i som i första hans en tillfredsställelse till mannen.

Nej.

Citat:
6. Tycker att kvinnor som varit lättklädda när de blev våldtagna får skylla sig själva.

Det har jag aldrig sagt eller ansett.

Citat:
7. Anser att det är uppseendeväckande med kvinnor som badar topless.

Det tycker jag inte.
Citera
2011-06-21, 22:31
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Om du kom till makten. Skulle dina preferenser övergå till krav?

Jag ställer redan krav på att mina preferenser ska bli verklighet. Annars vore jag väl inte feminist?

Jag hycklar ju inte i alla fall och klankar ner på konservativa muslimer fastän jag har exakt samma åsikter själv.
Citera
2011-06-21, 22:35
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Jag ställer redan krav på att mina preferenser ska bli verklighet. Annars vore jag väl inte feminist?

Jag hycklar ju inte i alla fall och klankar ner på konservativa muslimer fastän jag har exakt samma åsikter själv.
Du fattar fortfarande inte. Preferenser har alla. Det innebär inte att man vill lagstifta om det nödväntigtvis. Jag vill det i alla fall inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in