Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-25, 18:06
  #253
Avstängd
Captain Caustics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Har fixat ett micro-sim till min Nokia N9, men telefonen hittar inte simkortet.
När jag satte i simkortet i min Nokia Lumia 800 så hittade den det direkt och var bara att skriva in PIN koden.

Jag går in på "SIM-kort" i inställningar och där står det "Sim-kortinställningar ej tillgängliga. SIM-kort saknas".. (I min Nokia N9)

Hur ska jag lösa detta?

Tack
Tror jag lyckades sabba SIM-kortet när jag tryckte in det för hårt.
Aja får använda det som fungerar på båda telefonerna helt enkelt till jag orkar lösa ett till.

Tack.
Citera
2012-10-25, 18:19
  #254
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Tror jag lyckades sabba SIM-kortet när jag tryckte in det för hårt.
Aja får använda det som fungerar på båda telefonerna helt enkelt till jag orkar lösa ett till.

Tack.
Min första N9 hittade inte heller mitt microsim. Men själva telefonen tog inte heller någon laddning. Så jag skickade helt sonika tillbaka den. Men har du ett simkort som funkar i N9an och ett som inte funkar är det ju rimligt att anta att det ena kortet är trasigt
Citera
2012-11-09, 21:42
  #255
Medlem
Har skaffat en N9a nu och har ett par frågor:

Alla nummer, nummer jag har i kontaktlistan inkluderade, visas sim privata nummer. Hur kan jag få bort detta?

Och ska skärmen vara så dålig? Med full ljusstyrka funkar den, men när man sänker dyker det upp massor linjer på vita och grå bakgrunder.
Citera
2012-12-11, 21:12
  #256
Medlem
Bästa lur jag haft, inkluderat alla värdelösa androidnallar, helt överlägset system.
Citera
2012-12-16, 13:18
  #257
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Bästa lur jag haft, inkluderat alla värdelösa androidnallar, helt överlägset system.

Kan bara hålla med, har en 920 nu och den är bra men N9:an var bättre genomtänkt. Den är så oerhört användarvänlig, nästan sjukt bra.
Citera
2013-01-12, 16:51
  #258
Medlem
har nu haft min N9a i dryga halv året. Och jag hatar den...
Den laggar. Den är seg att surfa med, spelar ingen roll vilket wifi jag sitter på. Dom flesta program buggar. spotify loggas ut när man går offline och går ju självklart inte att logga då man inte är uppkopplad mot ett nät. motsvarigheten till spotify (mespot) fungerar lika dåligt.
Tappar nätet rätt oft och måste starta om telefonen.
I bland fungerar inte internet varken 3g eller wifi, jag är ansluten med inget fungerar, måste då starta om den.

skit mobil.
Citera
2013-01-13, 17:03
  #259
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrmulen
har nu haft min N9a i dryga halv året. Och jag hatar den...
Den laggar. Den är seg att surfa med, spelar ingen roll vilket wifi jag sitter på. Dom flesta program buggar. spotify loggas ut när man går offline och går ju självklart inte att logga då man inte är uppkopplad mot ett nät. motsvarigheten till spotify (mespot) fungerar lika dåligt.
Tappar nätet rätt oft och måste starta om telefonen.
I bland fungerar inte internet varken 3g eller wifi, jag är ansluten med inget fungerar, måste då starta om den.

skit mobil.

Köpte du den ny? Vad har den för programvaruversion?
Citera
2013-01-22, 20:42
  #260
Medlem
jo jag köpte en ny.
har nyaste programvara tror jag, uppdaterade den i sommras.
Citera
2013-02-26, 01:17
  #261
Medlem
IgorTks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrmulen
jo jag köpte en ny.
har nyaste programvara tror jag, uppdaterade den i sommras.

Ladda ner Meespot eller qspot istället? Ja använder meespot den är bättre av dem alla 3.

Jag har något installerat Faster som gör att min mobil är snabbare. Googla o kolla upp hur man gör. Min n9 är rätt så stabil trots allt den har vart med om.
Citera
2016-05-15, 17:23
  #262
Medlem
cromos avatar
Jag sörjer fortfarande att det aldrig blev något av Megoo. Satana perkele. Det var ett helt överlägset UI. Så enkelt, så effektivt.
Citera
2016-05-15, 20:42
  #263
Medlem
Flytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Jag sörjer fortfarande att det aldrig blev något av Megoo. Satana perkele. Det var ett helt överlägset UI. Så enkelt, så effektivt.

Testat Sailfish OS på en Jolla?
Citera
2017-10-13, 19:43
  #264
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytaren
Testat Sailfish OS på en Jolla?

Har köpt en begagnad Sony Xperia X och precis lagt in Jollas operativ Sailfish OS på den. Ska bli spännande det här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback