2011-06-21, 04:01
Medlem
Tjena, undrar om det är någon som har lite info om ett övergivet hus/gård som ligger mellan tvååker och björkäng i varberg. Det jag har hört är att det har varit ett gammalt sommarkollo. På gården finns det pool, ett gammalt biljardbord, lador osv. Hittar ingenting på google om detta. Om ni vill kolla vart det ligger på google earth/hitta.se så sök på "Ängarna 14, 12 eller 13" Det är alltså 3 byggnader som är benämda med olika hus nummer. Riktigt stort och häftigt ställe att undersöka. Tack på förhand
Citera
2011-06-21, 18:46
Medlem
Hmm, jag har aldrig lagt märke till stället. Jag bor i Varberg men rör mig inte så mycket i Tvååker-trakterna. Tog du några bilder?
Citera
2011-07-03, 09:53
Medlem
har du lite mer info om gården. kan du beskriva lite mer vart den ligger?
Citera
2011-07-08, 17:05
Medlem
Den ligger utanför tvååker. Om du kommer från varberg så tar du höger i rondellen mitt i tvååker. Så svänger man höger mot munkagårdgymnasiet, den vägen fortsätter du på, över bron som går över motorvägen och sen första grusvägen till höger. Har lite foton som kommer upp snart!
Citera
2011-08-20, 01:22
Medlem
detta stället va riktigt grymt var där i somras och det verkar hyffsat orört men vem kan äga det?
Citera
2011-08-20, 07:05
Medlem
Tag5s avatar
Bilder någon?
Citera
2011-08-23, 15:06
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weber-45
detta stället va riktigt grymt var där i somras och det verkar hyffsat orört men vem kan äga det?

Jag var där idag, en stor del av ladorna har brunnit ner. Rutorna var inslagna, allt var sönder i husen osv.

@Tag5

Jag laddar upp bilder lite senare
Citera
2011-08-23, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Jag var där idag, en stor del av ladorna har brunnit ner. Rutorna var inslagna, allt var sönder i husen osv.

@Tag5

Jag laddar upp bilder lite senare

men då måste ju branden varit nyligen jag va där typ i början på juli ,fast det jag sa om orört det va det inte men hyffsat , man hade ju inte kunnat bo där men jag har sett betydligt sämre ställen, men det var allt en hel del hela rutor när jag va där ,ska bli kul att se bilderna
Citera
2011-08-23, 16:53
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weber-45
men då måste ju branden varit nyligen jag va där typ i början på juli ,fast det jag sa om orört det va det inte men hyffsat , man hade ju inte kunnat bo där men jag har sett betydligt sämre ställen, men det var allt en hel del hela rutor när jag va där ,ska bli kul att se bilderna

Allright. Jo det kan ha varit nyligen, fanns polis avspärrningsband kvar.
Nu var det ölburkar, vin och sprit flaskor överallt. Fanns nog inte en enda hel ruta på hela stället. Varenda liten vrå var utriven och saker överallt. Verkar som traktens småbarn har varit i farten och haft skojj under sommaren?

Det var tre bönder som höll på att jobba på åkern så jag kunde inte gå in i de små uthusen som ligger först på vägen för då hade vi blivigt upptäckta. Men det finns inget speciellt i uthusen ändå va?
Resten av tomten lyckades jag utforska helt och hållet

Bilderna - http://www.pixbox.se/alb_show_id1232754_page0.html
Citera
2011-08-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Allright. Jo det kan ha varit nyligen, fanns polis avspärrningsband kvar.
Nu var det ölburkar, vin och sprit flaskor överallt. Fanns nog inte en enda hel ruta på hela stället. Varenda liten vrå var utriven och saker överallt. Verkar som traktens småbarn har varit i farten och haft skojj under sommaren?

Det var tre bönder som höll på att jobba på åkern så jag kunde inte gå in i de små uthusen som ligger först på vägen för då hade vi blivigt upptäckta. Men det finns inget speciellt i uthusen ändå va?
Resten av tomten lyckades jag utforska helt och hållet

Bilderna - http://www.pixbox.se/alb_show_id1232754_page0.html

kul bild med stegen den stälde jag där för du kanske märkte att övervåningen är mindre än botten åningen jag såg en lucka längre upp ovanför stegen och för övrigt hitta jag stegen i basängen
Citera
2011-08-24, 20:44
Medlem
Hibbinss avatar
Det gäller fanimej att skynda sig när det spoilras här!
Traktor, bollhav och biljardbord åt helvete..
Citera
2011-08-24, 21:22
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibbins
Det gäller fanimej att skynda sig när det spoilras här!
Traktor, bollhav och biljardbord åt helvete..

Jo det gör ju det. Ingen som har bilder från före branden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in