2011-06-20, 21:23
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Hej, har slängt min etikett till in mögelost, den smakar lite mögel, haha, men hur vet man om den är för gammal eller inte? Vad sker med osten då?
Citera
2011-06-20, 21:26
Medlem
Kurt-Ingavarzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Hej, har slängt min etikett till in mögelost, den smakar lite mögel, haha, men hur vet man om den är för gammal eller inte? Vad sker med osten då?

Kolla om det är något på den som inte ser ut som det hör hemma på den, kanske skära en bit och se om den har någon konstig färg innuti?
Citera
2011-06-20, 21:36
Medlem
fjungen33s avatar
Om det växer hår och den rör på sig, ät den inte då

Kan läsa datum på den om förpackning är kvar också.
Citera
2011-06-20, 21:37
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Alltså mögel får ju en konstig grön färg, och den är redan i den färgen, så det är ganska omöjligt att avgöra om det har hänt något där. Sen är det inte den bästa mögelosten jag införskaffat, så man märker inte om den är fräsch eller ej.

Tänkte om det finns någon speciell livslängd på en mögelost, brukar ju vara ganska bra hållbarhet.

I värsta fall får jag köpa en ny, men har en mil till närmsta butik så det är drygt.
Citera
2011-06-20, 21:38
Medlem
sommarlovs avatar
Som all annan mat, den luktar / smakar fel!
Citera
2011-06-20, 21:40
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjungen33
Om det växer hår och den rör på sig, ät den inte då

Kan läsa datum på den om förpackning är kvar också.

Skulle du sagt tidigare, bet mig precis i snoppen!
Citera
2011-06-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Alltså mögel får ju en konstig grön färg, och den är redan i den färgen, så det är ganska omöjligt att avgöra om det har hänt något där. Sen är det inte den bästa mögelosten jag införskaffat, så man märker inte om den är fräsch eller ej.

Tänkte om det finns någon speciell livslängd på en mögelost, brukar ju vara ganska bra hållbarhet.

I värsta fall får jag köpa en ny, men har en mil till närmsta butik så det är drygt.

En mil?? Va faan, bor du i Arvidsjaur eller?
Citera
2011-06-20, 22:03
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
En bit ut på landet i Tyskland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in