• 1
  • 2
2011-06-20, 17:35
Medlem
Jag har haft planer en längre tid på att köra lågdos testo (250-300 mg e5d/e7d) resten av livet.

Ålder: 22 år
Vikt: 80 kg
Längd: 185 cm
Aktivitet: Styrketränar 5 dagar i veckan och har som mål att vara i hyffsad form och må BRA

Har haft ganska låga testo-värden ändå sedan jag var 16, och då har jag ändå skött kosten samt styrketränat hyffsat regelbundet, så har väl fått en dålig lottning i testo-lotteriet antar jag..

Iallafall så kör jag hellre detta och blir 60 år än att fortsätta som det är nu och bli 80 år men må kasst. Har varit deprimerad många perioder i mitt liv, även fast jag utåt har mycket kompisar, har lätt för tjejer, osv osv. Är jävligt säker på att detta har och göra med lågt testo!

Var hos läkaren och tog såna prover för något år sedan när jag tränade som mest, och då låg jag typ på 14-15 nmol (heter det så?) på den skalan där 11-30 är normalt.

Har väldigt lätt(lite) gyno sen tonåren, men inget som syns speciellt mycket.

Hur skulle ni lägga upp detta om ni var mig? Om ni behöver mer information om mig så får ni gärna ställa frågor för att lättare kunna komma med givande tips!

Jag funderar på:

250mg TestoE 5/d ---> tills jag dör Behöver jag nå arimidex elr liknande tror ni?

Kommer sköta kosten exemplariskt och träna regelbundet, har lagt ner festandet, kommer ej ta några droger, ska lägga ner snusandet for life, och leva allmänt sunt.

Krymper bollarna eller? Kommer säkert vilja ha barn i framtiden, ska man frysa in lite småkrigare, eller kan man gå på testo t.ex 8 år nu, sen köra nåt som kickar igång kulorna och skaffa nån unge, sen fortsätta med enbart testo efter det igen?

Vet ej om ni fått informationen som behövs, men vore jävligt tacksam för många svar, helst lite uppmuntrande peppningar också haha!!

Glömde: Vilket märke ska man köra på testot? Är sharklab bra? Funderar på Galenika annars!
Senast redigerad av Trainerz 2011-06-20 kl. 17:37.
Citera
2011-06-20, 17:52
Medlem
Ska man köra på self TRT(antar att det är detta du snackar om) så borde du resa till ett TRT land och få korrekta doser utskrivet av läkare. När du väl har stabila värden så kan du åka hem och köra på, annars så blir det som att skjuta i mörkret
Citera
2011-06-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trainerz
Jag har haft planer en längre tid på att köra lågdos testo (250-300 mg e5d/e7d) resten av livet.

Ålder: 22 år
Vikt: 80 kg
Längd: 185 cm
Aktivitet: Styrketränar 5 dagar i veckan och har som mål att vara i hyffsad form och må BRA

Har haft ganska låga testo-värden ändå sedan jag var 16, och då har jag ändå skött kosten samt styrketränat hyffsat regelbundet, så har väl fått en dålig lottning i testo-lotteriet antar jag..

Iallafall så kör jag hellre detta och blir 60 år än att fortsätta som det är nu och bli 80 år men må kasst. Har varit deprimerad många perioder i mitt liv, även fast jag utåt har mycket kompisar, har lätt för tjejer, osv osv. Är jävligt säker på att detta har och göra med lågt testo!

Var hos läkaren och tog såna prover för något år sedan när jag tränade som mest, och då låg jag typ på 14-15 nmol (heter det så?) på den skalan där 11-30 är normalt.

Har väldigt lätt(lite) gyno sen tonåren, men inget som syns speciellt mycket.

Hur skulle ni lägga upp detta om ni var mig? Om ni behöver mer information om mig så får ni gärna ställa frågor för att lättare kunna komma med givande tips!

Jag funderar på:

250mg TestoE 5/d ---> tills jag dör Behöver jag nå arimidex elr liknande tror ni?

Kommer sköta kosten exemplariskt och träna regelbundet, har lagt ner festandet, kommer ej ta några droger, ska lägga ner snusandet for life, och leva allmänt sunt.

Krymper bollarna eller? Kommer säkert vilja ha barn i framtiden, ska man frysa in lite småkrigare, eller kan man gå på testo t.ex 8 år nu, sen köra nåt som kickar igång kulorna och skaffa nån unge, sen fortsätta med enbart testo efter det igen?

Vet ej om ni fått informationen som behövs, men vore jävligt tacksam för många svar, helst lite uppmuntrande peppningar också haha!!

Glömde: Vilket märke ska man köra på testot? Är sharklab bra? Funderar på Galenika annars!

testovärdena går upp och ner som fan under dagen läste jag i någon artikel så ett testotest ensamt säger inte ett skit vad jag har förstått.

försök att vara positiv i livet istället, börja varje dag med att tänka positiva tankar :P så slipper du nog depressioner :P
Citera
2011-06-20, 20:19
Medlem
Hur gör andra som kör denna dos e5d/e7d? Har dom åkt till ett annat land och börjat kuren där?

Vad menar du med att skjuta i mörkret?

mvh
Citera
2011-06-20, 20:29
Medlem
Det jag menar är om du vill köra "testo4lajf" ska du ju även göra rätt så att du får godtyckliga serum nivåer, hur ska du få reda på detta om du inte lämnar blodprov? I sverige kommer ingen läkare hjälpa dig ang detta.

Men visst du kan ju alltid gissa osv, de flesta i sverige gör. Släng in lite letro och nolva när du känner gyno eller sväller upp osv. Jag skulle dock inte räkna med stabila optimala nivåer
Citera
2011-06-20, 21:01
Medlem
Låter drastiskt att gå på 4 life. Testa abcde-diet, 12 dagars bulk sen 12 dagars deff. Har läst mycket positivt om det spec med testo nivåer.
Citera
2011-06-20, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nid
Det jag menar är om du vill köra "testo4lajf" ska du ju även göra rätt så att du får godtyckliga serum nivåer, hur ska du få reda på detta om du inte lämnar blodprov? I sverige kommer ingen läkare hjälpa dig ang detta.

Men visst du kan ju alltid gissa osv, de flesta i sverige gör. Släng in lite letro och nolva när du känner gyno eller sväller upp osv. Jag skulle dock inte räkna med stabila optimala nivåer

Intressant, tack för svaret. 100 proc omöjligt att få läkare att kolla detta? Tycker det mesta går att få igenom bara man lägger upp det på rätt sätt, men dödläge här alltså?

Om man käkar massa naturliga östrogen-hämmare till vardags, minskar detta risken för dom sideffekterna då elr? Tänker på reservatol, nässelpulver osv..

Kan jag käka arimidex ist för nolva? Eller har dom helt olika funktioner?

mvh
Citera
2011-06-20, 21:26
Medlem
.zemuns avatar
Jag skulle hellre rekommendera dig till 250mg e10d istället för stabilare nivåer, detta då för HRT.

Tänk verkligen till om du är beredd på detta, om du nu är säker, så önskar jag dig all lycka i världen, och du mår bättre därefter!

OBS! Jag rekommenderar verkligen ingen 20-22 åring och hoppa på testo4life, typ HRT. Jag skulle hellre prova ta mig an problemet på annat sätt, men det är vad jag tycker, och jag tror MÅNGA här kan hålla med, hoppas jag iallafall på.

Och om du har naturligt låga värden, så går det få utskrivet och tryckt på sjukan, men då måste man kämpa lite för detta.

.z
Senast redigerad av .zemun 2011-06-20 kl. 21:31.
Citera
2011-06-20, 21:45
Medlem
cashbros avatar
När du tagit dina testoprover har du nångång legat under lägsta nivåerna ? Bara för man ligger lågt på skalan så innebär det inte att man har testo brist.
Citera
2011-06-20, 21:49
Medlem
Tack för svaren!

Gör det inte bara som HRT utan ser det mer som en svag, mindre skadlig kur resten av livet typ.

Vad är skillnaden på att köra nu och när man är runt 35-40?
Citera
2011-06-20, 21:54
Medlem
.zemuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trainerz
Tack för svaren!

Gör det inte bara som HRT utan ser det mer som en svag, mindre skadlig kur resten av livet typ.

Vad är skillnaden på att köra nu och när man är runt 35-40?

Jag har inte varit 35 eller 40, men skillnaden är att teststereon nivåerna är lägre vid 35-40 än vid 20-22, vilket bör innebära att köra HRT som 35-40 åring för välmående, lite mer tryck i ballen, såklart gymmet.

Om jag inte minns fel, så ligger StillGrowing och IvanG på testo4lajf, lågdos HRT just för välmående och lite extra tryck på träningen.

Som sagt, du får fortfarande mer testo i kroppen än vanligt fast du kör med 250mg/e10d, däremot tycker jag du bör skita i det, och istället kolla upp allt redigt.

.z
Citera
2011-06-20, 22:08
Medlem
Kolla upp lite andra värden hos läkare först också innan du tar något beslut. Säg som det är på vårdcentralen bara, att du är nedstämd osv.. kanske lägga till trötthet också (skadar aldrig att överdriva en aning).

Be de göra ett ämnesomsättningsprov också om de inte föreslår det direkt. Kan ge samma symptom.. och ja, man kan ha låga värden även om man är ripped to the bone.

Att gå på 4 life redan vid 22 är ett stort beslut. Ta det inte för lättvindligt.. vips om 5 år är du skitless på att skjuta dig själv i skinkan flera gånger i månaden och vill resa runt i världen.. då blir det genast tuffare.
Senast redigerad av supermass 2011-06-20 kl. 22:11.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in