Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-12, 14:54
  #553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Varför förutsätter du att de uppgifter som Bogseth syftar på ovan är uppgifter som hon har berättat om? Det är ju bara under det antagandet som Bogseths beslut blir ologiskt. Åklagaren syftar t.ex. kanske på de uppgifter som jag tidigare i tråden påpekat stämmer illa med den senaste versionen från målsägaren.

(https://www.flashback.org/sp39925117)


Jag har lyckats få tag i förhöret och enligt Sarah så är det Simon som gett henne blåmärkena ca en vecka före våldtäkten.

Troligtvis därför Bogseth la ned förundersökningen.
Citera
2012-12-12, 15:32
  #554
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paniiiiik
Jag har lyckats få tag i förhöret och enligt Sarah så är det Simon som gett henne blåmärkena ca en vecka före våldtäkten.

Troligtvis därför Bogseth la ned förundersökningen.
Det vore sorgligt om det hänger på det. När det som det verkar inte fanns någon bilddokumentation av blåmärkena utan en expert fick yttra sig om vad han fått återberättat för sig blir bevisvärdet av blåmärkena minimalt både som stöd för en berättelse och som motsägelse till en berättelse.

Vad hette åklagaren som drev våldtäktsmålet och i vilket förhållande står den till Andreas Bogseth? Det är frågan om det inte går att åberopa jäv i en överklagan av nedläggningsbeslutet.
Citera
2012-12-12, 15:38
  #555
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
http://www.vk.se/759962/erkande-logn...t-slipper-atal

Citat:
I domen framgår det att den tekniska bevisningen var tunn och att stor vikt lades vid kvinnans berättelse. Trots att mannen bestämt förnekade brott dömdes han för våldtäkt till fängelse i två år. Det straffet har han nu avtjänat.


Citat:
Vi vet inte om hon ljuger nu eller om hon gjorde det tidigare. Dessutom stämmer inte delar av hennes senaste berättelse med uppgifter som framkommit tidigare, säger kammaråklagare Andreas Bogseth.

Hur fan tänkte åklagaren här? Om uppgifterna skulle stämma med tidigare uppgifter så står hon fast vid det att hon blev våldtagen. Nu säger hon en annan sak och frias på grund av att hon inte säger samma sak som tidigare!!! Någon som har domen? Skit i skatjäveln och se till att fria mannen från anklagelser så han blir rentvådd.

Åklagarmyndigheten vet alltså inte om hon ljög tidigare eller om hon ljuger nu.

Jag som trodde det var ställt utom allt rimligt tvivel att hennes tidigare berättelse var korrekt och att den stödbevisning som fanns visade detta.

Jag trodde i min enfald att att det var därför mannen blev dömd. Men rätten kanske bara gissade att hennes berättelse var korrekt från första början? Det kanske kändes som om den var mer trolig än mannens berättelse där han nekade till brottet?
Citera
2012-12-12, 19:55
  #556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det vore sorgligt om det hänger på det. När det som det verkar inte fanns någon bilddokumentation av blåmärkena utan en expert fick yttra sig om vad han fått återberättat för sig blir bevisvärdet av blåmärkena minimalt både som stöd för en berättelse och som motsägelse till en berättelse.

Vad hette åklagaren som drev våldtäktsmålet och i vilket förhållande står den till Andreas Bogseth? Det är frågan om det inte går att åberopa jäv i en överklagan av nedläggningsbeslutet.

Niklas Jeppsson var åklagare i våldtäktsmålet.
Citera
2013-02-15, 12:07
  #557
Medlem
Hur gick det med våldtäkten som hon anmälde i somras då? Killen som hade gjort henne gravid med barn nr 4 åkte ju ut och fick en anmälan på sig...
Citera
2013-02-15, 13:33
  #558
Medlem
Sandhoegs avatar
Varför står det "hävdar" i rubriken? Idioten ljög ju uppenbarligen och rubriken borde återspegla det.

Ärligt talat det här är en stor rättsskandal men givetvis så står det inget om det i media. Jag trodde att Sverige var ett land där endast skyldiga blir straffade.
__________________
Senast redigerad av Sandhoeg 2013-02-15 kl. 13:42.
Citera
2015-04-26, 10:27
  #559
Medlem
DickyTickers avatar
Bumpar denna.... Jag skulle vilja se domen där han dömdes för våldtäkt. Sitter någon på den?
Citera
2015-04-26, 14:45
  #560
Medlem
har mannen begärt (och till och med fått?) resning i hd?
Citera
2015-04-26, 21:32
  #561
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
har mannen begärt (och till och med fått?) resning i hd?

Ja, och nej. 2 avslag tror jag. Någon slängde upp den ena ansökan här i tråden för ett par år sen, inte direkt någon höjdare men så är det i princip omöjligt att få resning också.
Citera
2015-06-01, 00:08
  #562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickyTicker
Bumpar denna.... Jag skulle vilja se domen där han dömdes för våldtäkt. Sitter någon på den?


Hade den tidigare men lyckas tyvärr inte hitta den.. Men är det någon som vet vad hon heter idag?
Citera
2021-11-27, 06:25
  #563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodemom
Att GM får gå fritt med fotboja låter ju bara konstigt. Känns som att han borde skickas tillbaka till fängelset direkt efter överträdelserna han gjort. Är han inlåst igen? Tror ni han kommer få förlängt straff efter det här?
Måste fråga den obligatoriska frågan; etnicitet på GM?
EDIT: Ursäkta, läste domen nu och Lars-Göran Sörensen lät ju ganska svenskt om man säger så.


Lars-Göran sörensen
Är svensk.
__________________
Senast redigerad av Global05 2021-11-27 kl. 06:51. Anledning: Blev fel information
Citera
2021-11-27, 10:19
  #564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Global05
Lars-Göran sörensen
Är svensk.

Fredr*k L*ndberg är det nya namnet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback