Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-19, 23:49
Medlem
skäggmannens avatar
Hej!

Är det någon som har koll på vart man kan köpa stora mängder enkronor?
Det jag menar är enkronor som finns i omlopp nu, alltså typ växelmynt helt enkelt!
Har frågat på banken men dom verkar inte vilja sälja mer än typ 500kr i enkronor.

Tack
Citera
2011-06-19, 23:56
Medlem
Mr.Maazes avatar
Prata med en vanlig livsmedelsaffär, de borde ha en hel del. Eller bussbolag om de inte har gått över till kontantfria bussar som de har gjort på en hel del ställen nu.

Mr.Maaze
Citera
2011-06-19, 23:59
Medlem
micaeles avatar
Fråga runt på alla banker i ditt närområde. Dom borde kunna beställa hem mynt nog för att tillfredsställa ditt behov.
Får man fråga vad du har tänkt använda dessa till? Badkar á la von Anka?
Citera
2011-06-20, 00:05
Medlem
skäggmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Prata med en vanlig livsmedelsaffär, de borde ha en hel del. Eller bussbolag om de inte har gått över till kontantfria bussar som de har gjort på en hel del ställen nu.

Mr.Maaze

På livsmedelsaffären så tror jag nästan att dom ger ut mer mynt än dom får! ser ofta att dom fyller på med mynt nämligen. bussarna tror jag inte har så mycket mynt, de flesta betalar med kort.

Men tack ändå, ska ge det ett försök i vilket fall

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Fråga runt på alla banker i ditt närområde. Dom borde kunna beställa hem mynt nog för att tillfredsställa ditt behov.
Får man fråga vad du har tänkt använda dessa till? Badkar á la von Anka?

Mycket bra ide att be dom beställa hem mynt! problemet är att jag samlar på mynt av vissa årtal, så jag kommer ju ge tillbaka dom igen! och sen vilja ha nya, så det är ju ett litet problem. dom vart lite lack när jag kom med 500 kr och bad att få byta till nya
Citera
2011-06-20, 00:19
Medlem
guldurnas avatar
Vanliga ICA adderar mynt till kassorna väldigt ofta så utgående mynt är nog högre än inkommande.
Citera
2011-06-20, 00:46
Medlem
xitunos avatar
Jag vet inte om det fungerar i praktiken, men kontakta någon ansvarig på lämplig livsmedelsaffär, beskriv att du samlar på mynt och fråga om du får växla till dig x-hundra kronor (som du sedan går igenom, tar det du vill ha tag på, och växlar tillbaka resten)

Alternativt att du beställer pengar på banken, går igenom dem och sedan växlar det i livsmedelsaffären (men prata med dem först)
Citera
2011-06-20, 08:13
Medlem
Roraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skäggmannen
Mycket bra ide att be dom beställa hem mynt! problemet är att jag samlar på mynt av vissa årtal, så jag kommer ju ge tillbaka dom igen! och sen vilja ha nya, så det är ju ett litet problem. dom vart lite lack när jag kom med 500 kr och bad att få byta till nya

Ett tips då är att inte gå tillbaka för att växla in dom, kör dom i en insättningsautomat. Bara hiva i mynten så dyker dom in på ditt konto. Då slipper dom hantera alla dina mynt du inte vill ha manuellt i kassan. Sen bara beställa fler mynt
Citera
2011-06-20, 19:12
Medlem
Det går att beställa växel på banken men det kan ta någon dag för dem att få hem det till dig.
Citera
2011-06-24, 13:17
Medlem
Är det vanliga enkronor, fast av vissa årtal som du är sugen på?

Skriv ner en lista så kan jag hålla utkik i butiken där jag jobbar.

Och som svar på det du frågade så är det nog rätt svårt att få ut en större mängd enkronor från butiker. Det går oftast ut mer än vad man får in.
Citera
2011-06-24, 14:32
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Ta en dagstur med nån färja som har banditer.

1. Växla åt dig önskat antal myntrullar från en automat.
2. Sätt dig i baren med en öl och bläddra igenom mynten.
3. Växla tillbaks mynten.

Bara att hålla på till personalen tröttnar på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in