Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Det är klart att häxprocesserna utgör en allegori när det avser vittnesmål och bekännelser. Man kan få människor att erkänna och vittna om i princip vad som helst vilket är välkänt inom modern vittnespsykologi.
Nu vet jag ju inte vad du har läst för bok om häxprocesserna? Men tipsa gärna.
Oavsett hur vittnesmålen från de anklagade tog form, så utesluter det inte att själva dödandet av svenska kvinnor och flickor hände. För det hände väl Agge?
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
I det här fallet Kapten Blåbär.
Hur var det nu med antisemiter i detta delfora? Just det, de gillar inte när man angriper personen snarare än sakfrågan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Vår sida efterlyser tekniska bevis men ni har absolut ingenting i den vägen. Den holocausttroende sidan tycks ju inte ens ha ansträngt sig för att införskaffa tekniska bevis. Vilket är högst anmärkningsvärt. Och längre än så kommer vi inte, vare sig när det gäller Babi Yar eller resten av holohoax.
Åter igen..... även om en geologisk undersökning kommer genomföras så kommer du förkasta den med valfritt, för stunden, godtycklig förklaring som "passar in". Det har som sagt i efterhand gjorts geologiska undersökningar av massgravar. Men som sagt, dessa undersökningar förkastades av förintelseförnekare. Men du tror att utfallet skulle bli annorlunda i det här fallet?
Får väl ta och leta fram vad jag läste för några dagar sedan om efterforskningen av själva platsen vid Babi Jar.
Sedan att Blobel var gravt alkoholiserad är knappast en överraskning. Många nazister var tvungen att samla mod den vägen. Men Blobels vittnesuppgifter är viktiga. Rättegången följdes av massvis av inblandade, som enligt min vetskap knappast protesterade mot de uppgifter som Blobel hade att lämna.
Men vi kan, om du vill?

, titta på ytterligare en insatsledare förutom Blobel. Som i fallet med Otto Ohlendorf, som 1941 utnämndes till chef för Einzatsgruppe D, och som under rättegång berättade mycket av det som Blobel berättade om.
På frågor om hur han själv såg sitt deltagande under rättegången.
"Jag beskrev hur det gick till när en Einsatzgruppe fick order att likvidera judar i Ryssland. Det var inte någon antisemitisk order, det var i stället så att judarna i Ryssland ansågs vara den främsta företrädaren för bolsjevism där. Jag beordrade till en Einsatzgruppe mot min vilja. Den bestod av femhundra man. Huvudsakligen ordningspolis och Waffen- SS. Området inbegrep Odessa och sträckte sig från Nikolajev till Rostov och Krim."
[...]
"Övervakade eller bevittnade du sjäv avrättningarna?"
"Jag var där två gånger, en kort period vardera."
"Var offren män, kvinnor och barn?"
"Ja"
"Blev barnen skjutna?"
"Ja".
"Hur många judar dödades av er grupp?"
"Nittiotusen enligt rapporterna. Jag uppskattar att det i själva verket rörde sig om mellan 60-70 tusen"
"Fördes protokoll?"
"Inte med individuella namn"
"Varifrån kom dessa judar som sköts?"
"Från ryska städer"
Ja det finns mycket mer att hämta från vittnesmål från Otto Ohlendorf.
Om inte annat har vi vittnesmål från Einzatsledarna:
Heinz Jost Einsatzgruppe A
Erich Naumann Einsatzgruppe B
Otto Rasch Einsatzgruppe C
Erwin Schulz Einsatzkommando 5
Franz Six Einsatzgruppe B 20
Walter Blume Sonderkommando 7a of Einsatzgruppe B
Martin Sandberger Sonderkommando 1a - Einsatzgruppe A
Willi Seibert Einsatzgruppe D
Eugen Sonderkommando 7a -Einsatzgruppe B
Ernst Biberstein Einsatzkommando 6 - Einsatzgruppe C
Werner Braune Sonderkommando 11b of Einsatzgruppe D
Walter Haensch Sonderkommando 4b of Einsatzgruppe C
Gustav Adolf Nosske Einsatzkommando 12 of Einsatzgruppe D
Adolf Ott Sonderkommando 7b of Einsatzgruppe B
Eduard Strauch Einsatzkommando 2 - Einsatzgruppe
Emil Haussmann Einsatzkommando 12 of Einsatzgruppe D
Waldemar Klingelhöfer Sonderkommando 7b - Einsatzgruppe B
Lothar Fendler Sonderkommando 4b of Einsatzgruppe C 1
Waldemar von Radetzky Sonderkommando 4a of Einsatzgruppe C
Felix Rühl Sonderkommando 10b of Einsatzgruppe D 10
Heinz Schubert Einsatzgruppe D
https://en.wikipedia.org/wiki/Einsatzgruppen_trial
Nürnbergrättegången/ Leon Goldensohn- ISBN 91-975-262-8-2
Men dom kanske alla ljög? Snackade kanske ihop sig innan rättegången så att de kunde lämna samstämmiga uppgifter, i synnerhet när de visste att vittnesmålet med största sannolikhet skulle leda till döden?- Antagligen högst trolig i din värld?