2016-01-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Varsågod. En judisk källa.

"Owing to health reasons brought about mostly by his alcoholism, he was dismissed from his command on January 13, 1942."

https://www.jewishvirtuallibrary.org...hy/Blobel.html

Fast nu är du väl ute o surrar Blobel var ju påhittad av ryssarna ??? Medger du att du ljög ?? eller
Citera
2016-01-27, 21:26
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
I mars 1942 kallade Heydrich Blobel till ett möte i Warszawa för att diskutera genomförandet av Aktion 1005, och Heydrich gav då Blobel i uppgift att praktiskt organisera kremerandet av de hundratusentals kroppar som begravts i massgravar i de östliga territorierna.[7] I två år, från juli 1942 till juli 1944, pågick Aktion 1005. Judiska interner tvångskommenderades att gräva upp massgravarna och transportera de förruttnade liken till särskilt konstruerade likbål. Liken lades mellan långa trästockar och dränktes med lättantändlig vätska. När elden hade förintat alla spår, jämnade man till marken, plogade den och planterade den med träd och växter. Samtliga judiska tvångsarbetare arkebuserades för att hålla Aktion 1005 hemlig. Förintandet av spåren efter massmorden ägde rum i västra Sovjetunionen, Ukraina, Baltikum och Generalguvernementet.

I oktober 1944 utnämndes Blobel till chef för Einsatzgruppe Iltis som hade till uppgift att bekämpa partisaner i Kärnten samt i norra Italien och norra Jugoslavien.

inte illa för en alkolist va

Snyggt cirkelbevis där. Men det enda som båda sidor är överens om är att stackars Blåbär var alkoholiserad och fick sparken 1942.
Citera
2016-01-27, 21:29
Medlem
Citat:
Snyggt cirkelbevis där. Men det enda som båda sidor är överens om är att stackars Blåbär var alkoholiserad och fick sparken 1942.

dissmissed = degraderad

Att han därefter fick fortsatt förtroende är fakta
Citera
2016-01-27, 21:43
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
dissmissed = degraderad

Att han därefter fick fortsatt förtroende är fakta

"Dismissed from his command" står det. Han fråntogs alltså sitt befäl. Lite värre än degradering således. Och nej, resten är inte fakta utan den version er sida för fram.
Citera
2016-01-27, 21:49
Medlem
Citat:
"Dismissed from his command" står det. Han fråntogs alltså sitt befäl. Lite värre än degradering således. Och nej, resten är inte fakta utan den version er sida för fram.

Men vänta nu en stund Han är ju påhittad påstår du ??? Men nu säger du att han blev fråntagen sitt befäl ??

I övrigt kan du gå in på wikipedias källmaterial det är omfattande och märkligt för en man som aldrig har existerat
Citera
2016-01-27, 21:56
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Men vänta nu en stund Han är ju påhittad påstår du ??? Men nu säger du att han blev fråntagen sitt befäl ??

I övrigt kan du gå in på wikipedias källmaterial det är omfattande och märkligt för en man som aldrig har existerat

Dök den där tvångstanken upp i huvudet på dig nu igen när brallorna dina åkte av? Men historien efter hans avsked är ju orsaken till att den här tråden finns vet du.
Citera
2016-01-27, 22:02
Medlem
Citat:
Dök den där tvångstanken upp i huvudet på dig nu igen när brallorna dina åkte av? Men historien efter hans avsked är ju orsaken till att den här tråden finns vet du.

ursäkta fattar inte vad du menar
Citera
2016-01-28, 09:18
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Det är klart att häxprocesserna utgör en allegori när det avser vittnesmål och bekännelser. Man kan få människor att erkänna och vittna om i princip vad som helst vilket är välkänt inom modern vittnespsykologi.

Nu vet jag ju inte vad du har läst för bok om häxprocesserna? Men tipsa gärna.

Oavsett hur vittnesmålen från de anklagade tog form, så utesluter det inte att själva dödandet av svenska kvinnor och flickor hände. För det hände väl Agge?

Citat:

I det här fallet Kapten Blåbär.

Hur var det nu med antisemiter i detta delfora? Just det, de gillar inte när man angriper personen snarare än sakfrågan?

Citat:

Vår sida efterlyser tekniska bevis men ni har absolut ingenting i den vägen. Den holocausttroende sidan tycks ju inte ens ha ansträngt sig för att införskaffa tekniska bevis. Vilket är högst anmärkningsvärt. Och längre än så kommer vi inte, vare sig när det gäller Babi Yar eller resten av holohoax.

Åter igen..... även om en geologisk undersökning kommer genomföras så kommer du förkasta den med valfritt, för stunden, godtycklig förklaring som "passar in". Det har som sagt i efterhand gjorts geologiska undersökningar av massgravar. Men som sagt, dessa undersökningar förkastades av förintelseförnekare. Men du tror att utfallet skulle bli annorlunda i det här fallet?

Får väl ta och leta fram vad jag läste för några dagar sedan om efterforskningen av själva platsen vid Babi Jar.

Sedan att Blobel var gravt alkoholiserad är knappast en överraskning. Många nazister var tvungen att samla mod den vägen. Men Blobels vittnesuppgifter är viktiga. Rättegången följdes av massvis av inblandade, som enligt min vetskap knappast protesterade mot de uppgifter som Blobel hade att lämna.

Men vi kan, om du vill? , titta på ytterligare en insatsledare förutom Blobel. Som i fallet med Otto Ohlendorf, som 1941 utnämndes till chef för Einzatsgruppe D, och som under rättegång berättade mycket av det som Blobel berättade om.

På frågor om hur han själv såg sitt deltagande under rättegången.

"Jag beskrev hur det gick till när en Einsatzgruppe fick order att likvidera judar i Ryssland. Det var inte någon antisemitisk order, det var i stället så att judarna i Ryssland ansågs vara den främsta företrädaren för bolsjevism där. Jag beordrade till en Einsatzgruppe mot min vilja. Den bestod av femhundra man. Huvudsakligen ordningspolis och Waffen- SS. Området inbegrep Odessa och sträckte sig från Nikolajev till Rostov och Krim."

[...]

"Övervakade eller bevittnade du sjäv avrättningarna?"

"Jag var där två gånger, en kort period vardera."

"Var offren män, kvinnor och barn?"

"Ja"

"Blev barnen skjutna?"

"Ja".

"Hur många judar dödades av er grupp?"

"Nittiotusen enligt rapporterna. Jag uppskattar att det i själva verket rörde sig om mellan 60-70 tusen"

"Fördes protokoll?"

"Inte med individuella namn"

"Varifrån kom dessa judar som sköts?"

"Från ryska städer"

Ja det finns mycket mer att hämta från vittnesmål från Otto Ohlendorf.

Om inte annat har vi vittnesmål från Einzatsledarna:

Heinz Jost Einsatzgruppe A
Erich Naumann Einsatzgruppe B
Otto Rasch Einsatzgruppe C
Erwin Schulz Einsatzkommando 5
Franz Six Einsatzgruppe B 20
Walter Blume Sonderkommando 7a of Einsatzgruppe B
Martin Sandberger Sonderkommando 1a - Einsatzgruppe A
Willi Seibert Einsatzgruppe D
Eugen Sonderkommando 7a -Einsatzgruppe B
Ernst Biberstein Einsatzkommando 6 - Einsatzgruppe C
Werner Braune Sonderkommando 11b of Einsatzgruppe D
Walter Haensch Sonderkommando 4b of Einsatzgruppe C
Gustav Adolf Nosske Einsatzkommando 12 of Einsatzgruppe D
Adolf Ott Sonderkommando 7b of Einsatzgruppe B
Eduard Strauch Einsatzkommando 2 - Einsatzgruppe
Emil Haussmann Einsatzkommando 12 of Einsatzgruppe D
Waldemar Klingelhöfer Sonderkommando 7b - Einsatzgruppe B
Lothar Fendler Sonderkommando 4b of Einsatzgruppe C 1
Waldemar von Radetzky Sonderkommando 4a of Einsatzgruppe C
Felix Rühl Sonderkommando 10b of Einsatzgruppe D 10
Heinz Schubert Einsatzgruppe D

https://en.wikipedia.org/wiki/Einsatzgruppen_trial

Nürnbergrättegången/ Leon Goldensohn- ISBN 91-975-262-8-2

Men dom kanske alla ljög? Snackade kanske ihop sig innan rättegången så att de kunde lämna samstämmiga uppgifter, i synnerhet när de visste att vittnesmålet med största sannolikhet skulle leda till döden?- Antagligen högst trolig i din värld?
Senast redigerad av varmluftsballong 2016-01-28 kl. 09:23.
Citera
2016-01-28, 10:32
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Nu vet jag ju inte vad du har läst för bok om häxprocesserna? Men tipsa gärna.

Oavsett hur vittnesmålen från de anklagade tog form, så utesluter det inte att själva dödandet av svenska kvinnor och flickor hände. För det hände väl Agge?

Hur var det nu med antisemiter i detta delfora? Just det, de gillar inte när man angriper personen snarare än sakfrågan?

Åter igen..... även om en geologisk undersökning kommer genomföras så kommer du förkasta den med valfritt, för stunden, godtycklig förklaring som "passar in". Det har som sagt i efterhand gjorts geologiska undersökningar av massgravar. Men som sagt, dessa undersökningar förkastades av förintelseförnekare. Men du tror att utfallet skulle bli annorlunda i det här fallet?

Får väl ta och leta fram vad jag läste för några dagar sedan om efterforskningen av själva platsen vid Babi Jar.

Sedan att Blobel var gravt alkoholiserad är knappast en överraskning. Många nazister var tvungen att samla mod den vägen. Men Blobels vittnesuppgifter är viktiga. Rättegången följdes av massvis av inblandade, som enligt min vetskap knappast protesterade mot de uppgifter som Blobel hade att lämna.

Men vi kan, om du vill? , titta på ytterligare en insatsledare förutom Blobel. Som i fallet med Otto Ohlendorf, som 1941 utnämndes till chef för Einzatsgruppe D, och som under rättegång berättade mycket av det som Blobel berättade om.

På frågor om hur han själv såg sitt deltagande under rättegången.

"Jag beskrev hur det gick till när en Einsatzgruppe fick order att likvidera judar i Ryssland. Det var inte någon antisemitisk order, det var i stället så att judarna i Ryssland ansågs vara den främsta företrädaren för bolsjevism där. Jag beordrade till en Einsatzgruppe mot min vilja. Den bestod av femhundra man. Huvudsakligen ordningspolis och Waffen- SS. Området inbegrep Odessa och sträckte sig från Nikolajev till Rostov och Krim."

[...]

"Övervakade eller bevittnade du sjäv avrättningarna?"

"Jag var där två gånger, en kort period vardera."

"Var offren män, kvinnor och barn?"

"Ja"

"Blev barnen skjutna?"

"Ja".

"Hur många judar dödades av er grupp?"

"Nittiotusen enligt rapporterna. Jag uppskattar att det i själva verket rörde sig om mellan 60-70 tusen"

"Fördes protokoll?"

"Inte med individuella namn"

"Varifrån kom dessa judar som sköts?"

"Från ryska städer"

Ja det finns mycket mer att hämta från vittnesmål från Otto Ohlendorf.

Om inte annat har vi vittnesmål från Einzatsledarna:

Heinz Jost Einsatzgruppe A
Erich Naumann Einsatzgruppe B
Otto Rasch Einsatzgruppe C
Erwin Schulz Einsatzkommando 5
Franz Six Einsatzgruppe B 20
Walter Blume Sonderkommando 7a of Einsatzgruppe B
Martin Sandberger Sonderkommando 1a - Einsatzgruppe A
Willi Seibert Einsatzgruppe D
Eugen Sonderkommando 7a -Einsatzgruppe B
Ernst Biberstein Einsatzkommando 6 - Einsatzgruppe C
Werner Braune Sonderkommando 11b of Einsatzgruppe D
Walter Haensch Sonderkommando 4b of Einsatzgruppe C
Gustav Adolf Nosske Einsatzkommando 12 of Einsatzgruppe D
Adolf Ott Sonderkommando 7b of Einsatzgruppe B
Eduard Strauch Einsatzkommando 2 - Einsatzgruppe
Emil Haussmann Einsatzkommando 12 of Einsatzgruppe D
Waldemar Klingelhöfer Sonderkommando 7b - Einsatzgruppe B
Lothar Fendler Sonderkommando 4b of Einsatzgruppe C 1
Waldemar von Radetzky Sonderkommando 4a of Einsatzgruppe C
Felix Rühl Sonderkommando 10b of Einsatzgruppe D 10
Heinz Schubert Einsatzgruppe D

https://en.wikipedia.org/wiki/Einsatzgruppen_trial

Nürnbergrättegången/ Leon Goldensohn- ISBN 91-975-262-8-2

Men dom kanske alla ljög? Snackade kanske ihop sig innan rättegången så att de kunde lämna samstämmiga uppgifter, i synnerhet när de visste att vittnesmålet med största sannolikhet skulle leda till döden?- Antagligen högst trolig i din värld?

Ja, det var givetvis de "häxor" som avrättades jag avsåg också. Det kan vara intressant läsning för dig. Isobel Gowdie och hennes detaljerade häxbekännelser är en av de mer kända. Kan du verkligen avfärda hennes berättelser? Och varför erkände Tomas Quick 30 mord i detaljerad form, gasballongen?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Isobel_Gowdie

Då holohoaxsidan inte ens tycks ha gjort en ansats till en geologisk undersökning av Babi Yar så blir dina anklagelser helt meningslösa, dvs att min sida skulle förkasta den ändå. Eftersom din sida aldrig har några tekniska bevis utan enbart samma typ av bevis som fanns mot häxor förr. Med massor av vittnen och bekännelser. För det hade man vid häxprocesserna också.
Citera
2016-01-28, 10:48
Medlem
Citat:
Ja, det var givetvis de "häxor" som avrättades jag avsåg också. Det kan vara intressant läsning för dig. Isobel Gowdie och hennes detaljerade häxbekännelser är en av de mer kända. Kan du verkligen avfärda hennes berättelser? Och varför erkände Tomas Quick 30 mord i detaljerad form, gasballongen?

Då holohoaxsidan inte ens tycks ha gjort en ansats till en geologisk undersökning av Babi Yar så blir dina anklagelser helt meningslösa, dvs att min sida skulle förkasta den ändå. Eftersom din sida aldrig har några tekniska bevis utan enbart samma typ av bevis som fanns mot häxor förr. Med massor av vittnen och bekännelser. För det hade man vid häxprocesserna också.

och order ??? och personer som försvann spårlöst ????

Jag har sagt varför Quick erkände diverse mord för att få narkotika
Citera
2016-01-28, 11:28
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ja, det var givetvis de "häxor" som avrättades jag avsåg också.

Häxorna avrättades säger du? Har du teknisk bevisning som styrker det?

Som vanligt missar du poängen?

Det du vill peka på är att det funnits erkännanden från kvinnor som säger sig faktiskt vara häxor? och därför kan vi anta att alla vittnen som vittnat om massavrättningar i det här fallet, Einzatsgrupper, har drabbats av samma fenomen?

Snygg tankevurpa.

Oavsett om en kvinna erkände eller inte- utesluterr alltså inte de facto att bödlarna sedan lämnat efter sig berättelsen om avrättningarna?

Det har bödlarna i Einzatsgrupperna också gjort.

Citat:
Det kan vara intressant läsning för dig. Isobel Gowdie och hennes detaljerade häxbekännelser är en av de mer kända. Kan du verkligen avfärda hennes berättelser? Och varför erkände Tomas Quick 30 mord i detaljerad form, gasballongen?

Ja och så tar du ut svängarna rejält. Du menar att det är sannolikt att 100-tals tjänstgörande SS ,var och en, var en Qucik? som genom organisering emellan dem själva hade en samstämmig vittneskildring?

Hur förklarar du konsensus?

Citat:
Då holohoaxsidan inte ens tycks ha gjort en ansats till en geologisk undersökning av Babi Yar så blir dina anklagelser helt meningslösa, dvs att min sida skulle förkasta den ändå.

Precis, så varför beter du dig korkat och ber om någonting du inte är intresserad av? En geologisk undersökning är av värde i sin frånvaro men värdelöst i sin närvaro.

Jojo-!

Citat:
Eftersom din sida aldrig har några tekniska bevis utan enbart samma typ av bevis som fanns mot häxor förr. Med massor av vittnen och bekännelser. För det hade man vid häxprocesserna också.

Agge, vilken teknisk bevisning har du för att kvinnorna avrättades? Eller presenteras det i boken?
Senast redigerad av varmluftsballong 2016-01-28 kl. 12:00.
Citera
2016-01-28, 12:05
Medlem
varmluftsballongs avatar
[quote=Aegishjalmr|56165518]

Att jag trodde du talade om en bok som berättade om flera erkännanden. Men du har bara Isobel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in