2011-06-19, 20:49
Medlem
Hejsan! Jag vill byta simkort till min mobil för att mitt sim är så dåligt och gammalt att jag har en känsla av att det kan vara den som är boven till att min mobil inte vill fungera när det är för kallt ute då min mobil stängs av och det står "Sätt i sim", det har det gjort på mina 3-4 senaste mobiler och då har jag haft detta simkort. Problemet är då att jag vill fortsätta ha desamma nummer som jag har nu och jag vill fortsätta ha tele2. Men det går inte att beställa simkort från deras hemsida och ha kvar sitt nummer när man redan har tele2 på gamla simmet. Och så vitt jag vet så finns det ingen tele2 butik? (Bor i Uppsala) .. Så hur går man till väga för att få behålla sitt gamla nummer men på ett nytt simkort med samma operatör?
Citera
2011-06-19, 20:52
Medlem
wrickelss avatar
Har du testat att ta ut batteriet, och sätta in det igen några gånger? Vill minnas att jag hade samma problem innan. Annars kan det vara att du har ett gammal sim, alt. slitet. För mig att detta kan ske kostnadsfritt, ifall du vill byta till ett nytt simkort. Då du behåller samma nummer inom samma operatör, såklart. :=)
Citera
2011-06-19, 20:52
Medlem
Barnpartys avatar
Du ringer och säger att du vill ha ett nytt sim-kort..det kostar typ 79kr så skickar dom ett nytt..med samma nummer! Kundtjänst..
Citera
2011-06-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrickels
Har du testat att ta ut batteriet, och sätta in det igen några gånger? Vill minnas att jag hade samma problem innan. Annars kan det vara att du har ett gammal sim, alt. slitet. För mig att detta kan ske kostnadsfritt, ifall du vill byta till ett nytt simkort. Då du behåller samma nummer inom samma operatör, såklart. :=)

Mjo, jag har prövat att ta ut batteriet ett flertal gånger och det har inte blivit nå bättre av det. Så jag har mina känningar på att det är simkortet som spökar.
Citera
2011-06-19, 21:47
Medlem
Gå in i valfri butik som är en tele2-återförsäljare (siba, elgiganten, expert e.t.c.), de kan hjälpa dig.
Du får det nya sim-kortet med en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in