2011-06-19, 01:49
  #1
Medlem
Intelligenss avatar
Korkade människor finns det gott om. De säger ibland riktigt korkade saker.
Vad är det absolut dummaste du någonsin hört i hela ditt liv?


"Vita ägg kommer från hönsen och bruna ägg kommer från hönor"
En ytterst korkad tjejkompis till min syster gjorde en gång detta uttalande. Ännu roligare då hon när hon gjorde detta uttalande vid 18 års ålder gick hotell resturang och ville bli kock.
Eller som samma tjej sade till en polare när vi satt och käkade en gång (hon hade fått höra att grisar kunde vara duktiga på att hitta tryffel och sedan blandat ihop det totalt)
Hon: (till min kompis): "Men du kan väl inte äta championer"
Kompisen: "Vaddå det kan jag väl"
Hon: "Men du är ju vegetarian!"
Kompisen: "Va? Vad är det med det?"
Hon: "Men champion kommer ju från gris!"

När jag gick i högstadiet så kom Titanic på bio och alla tjejerna var så kära i Leonardo.
En tjej som gick klassen över mig berättade för mig på en rast att hon skulle se den filmen på bio.
Ja sa nått i stil med
"Jaha, ja den sägs ju vara bra gjord"
Hon undrade förvånat vad jag menade så jag sa
"Ja alltså när båten sjunker, det sägs vara väldigt bra gjort"
Då började hon argt att skrika
"Va sjunker båten?!!! Nu är det ju ingen ide att se filmen om du berättar hur det går!"

Eller något liknande jag hörde i en föreställning med Jonas Gardell. Han sade i den att han varit på en middag och de hade börjat prata om Mel Gibsons film Passion of the christ. Då hade en av middagsgästerna sagt "Men den har inte jag sett, berätta inte slutet!"
Citera
2011-06-19, 02:01
  #2
Medlem
Rodah15s avatar
Hahaha kommer inte på något bra nu, men den du skrev om Titanic var fantastiskt
Citera
2011-06-19, 02:05
  #3
Medlem
likeabawzs avatar
Det fan dummaste jag hört är när en kille som sa att det man inte kan bli tjock av cola för det inte finns något fett i det, verkligen jätte inställd på att det inte finns något fett överhuvudtaget i det med tanke på att han "läst det på etiketten", han fattade alltså inte att socker omvandlas till fett, värst av allt var att han sade detta i 18års ålder och inte är en korkad "blondin"
Citera
2011-06-19, 02:08
  #4
Medlem
thediplomatss avatar
Hmmm.........

En tjej i min klass när jag gick i 9an frågade vår svenska lärare: "Vad Innebär Innebörd"

Hon trodde även inte på global uppvärmning
Citera
2011-06-19, 02:08
  #5
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likeabawz
Det fan dummaste jag hört är när en kille som sa att det man inte kan bli tjock av cola för det inte finns något fett i det, verkligen jätte inställd på att det inte finns något fett överhuvudtaget i det med tanke på att han "läst det på etiketten", han fattade alltså inte att socker omvandlas till fett, värst av allt var att han sade detta i 18års ålder och inte är en korkad "blondin"

Haha, kan tänka mig att detta är en finnig, tjock jävla unge som verkligen tror på det han säger.

Ja, eller vilken annan person som helst, egentligen.
Citera
2011-06-19, 02:13
  #6
Medlem
MissCollies avatar
haha... älskar dumma människor. Till en viss gräns.
Det värsta är att de dummaste citaten jag har är från ingen mindre än min mamma. Hon är tråkigt nog den dummaste och mest fördomsfulla människan jag känner.

Jag kommer och hälsar på mina föräldrar. Min mamma har bakat:
Jag: åh, vad trevligt, har du gjort chockladbollar
Min mamma (helt seriös röst): Nej, det är negerbollar.


Jag, min pappa och min mamma sitter i en bil på väg genom stan. Vi stannar vid ett rödljus och över övergångsstället går en tjej iklädd skinnjacka med en gigantisk feministsymbol på ryggen och ett lika stort peacemärke framtill.
Min mamma: Jaha, och där går en sån där jävla nazist!


Denna är lite längre. Jag är på påskmiddag hos mina föräldrar. Min mamma sitter och snackar en massa skit om folk hon inte känner (hennes favoritsysselsättning). Tillslut får jag nog och försöker på ett så pedagogiskt och lugnt sätt som möjligt förklara för henne hur man kan arbeta emot sina fördomar.
Jag: Alltså, om jag tex åker tunnelbana och någon sätter sig nära mig trotts att det finns massor av tomma platser börjar jag automatiskt att tänka en massa dumma tankar om personen. Det jag kan göra för att slå bort de negativa tankarna är att fantisera om att personen hade blivit min bästa vän om jag lärt känna den fast att jag inte vet det, och då börjar jag automatiskt lägga märke till en massa fina saker med personen.
Min mamma: Ja men nu åker ju aldrig jag tunnelbana!

Hopplöst fall.
Citera
2011-06-19, 02:13
  #7
Medlem
engladmans avatar
En tjej i min klass i gymnasiet trodde att vi människor levde i själva jordskorpan. Det värsta var att hon blev chockad när hon fick förklarat för sig hur det egentligen ligger till. Man kan ju fundera på hur tankarna gick i hennes huvud, vad solen var t.ex. och var den befann sig. Den kanske var fastspikad där uppe någonstans?

Samma dam var också inblandad i följande situation, det rörde sig om en jordglob:
Jag: "Undrar hur mycket den här plastsaken väger"
Hon: "Plast? Vadå, den är ju hård"

Hon visste tydligen inte att plast inte enbart är mjuka saker.
Citera
2011-06-19, 02:20
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engladman
En tjej i min klass i gymnasiet trodde att vi människor levde i själva jordskorpan. Det värsta var att hon blev chockad när hon fick förklarat för sig hur det egentligen ligger till. Man kan ju fundera på hur tankarna gick i hennes huvud, vad solen var t.ex. och var den befann sig. Den kanske var fastspikad där uppe någonstans?
Eh va? Hon gick alltså i gymnasiet men har inte gått i skolan?
Citera
2011-06-19, 02:21
  #9
Medlem
thediplomatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engladman
En tjej i min klass i gymnasiet trodde att vi människor levde i själva jordskorpan. Det värsta var att hon blev chockad när hon fick förklarat för sig hur det egentligen ligger till. Man kan ju fundera på hur tankarna gick i hennes huvud, vad solen var t.ex. och var den befann sig. Den kanske var fastspikad där uppe någonstans?

Samma dam var också inblandad i följande situation, det rörde sig om en jordglob:
Jag: "Undrar hur mycket den här plastsaken väger"
Hon: "Plast? Vadå, den är ju hård"

Hon visste tydligen inte att plast inte enbart är mjuka saker.
Citera
2011-06-19, 02:26
  #10
Medlem
Hampsishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens

Jag gick i högstadiet så kom Titanic på bio och alla tjejerna var så kära i Leonardo.
En tjej som gick klassen över mig berättade för mig på en rast att hon skulle se den filmen på bio.
Ja sa nått i stil med
"Jaha, ja den sägs ju vara bra gjord"
Hon undrade förvånat vad jag menade så jag sa
"Ja alltså när båten sjunker, det sägs vara väldigt bra gjort"
Då började hon argt att skrika
"Va sjunker båten?!!! Nu är det ju ingen ide att se filmen om du berättar hur det går!"

Hahah, made my day
Citera
2011-06-19, 02:28
  #11
Medlem
engladmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morknox
Eh va? Hon gick alltså i gymnasiet men har inte gått i skolan?

Jodå hon har en hel skolgång bakom sig

Måste även klämma in en till sak, återigen är det samma tjej i farten:

Läraren: "Rysslands befolkning uppgår till cirka 140 miljoner"
Hon: "Ursäkta jag lyssnade inte, sa du miljoner eller miljarder?"

Hon gav iaf ett gott skratt vissa tråkiga lektioner
Citera
2011-06-19, 02:28
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thediplomats
Hmmm.........

En tjej i min klass när jag gick i 9an frågade vår svenska lärare: "Vad Innebär Innebörd"

Hon trodde även inte på global uppvärmning


Har hört många som inte tror på global uppvärmning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in