Korkade människor finns det gott om. De säger ibland riktigt korkade saker.
Vad är det absolut dummaste du någonsin hört i hela ditt liv?
"Vita ägg kommer från hönsen och bruna ägg kommer från hönor"
En ytterst korkad tjejkompis till min syster gjorde en gång detta uttalande. Ännu roligare då hon när hon gjorde detta uttalande vid 18 års ålder gick hotell resturang och ville bli kock.
Eller som samma tjej sade till en polare när vi satt och käkade en gång (hon hade fått höra att grisar kunde vara duktiga på att hitta tryffel och sedan blandat ihop det totalt)
Hon: (till min kompis): "Men du kan väl inte äta championer"
Kompisen: "Vaddå det kan jag väl"
Hon: "Men du är ju vegetarian!"
Kompisen: "Va? Vad är det med det?"
Hon: "Men champion kommer ju från gris!"
När jag gick i högstadiet så kom Titanic på bio och alla tjejerna var så kära i Leonardo.
En tjej som gick klassen över mig berättade för mig på en rast att hon skulle se den filmen på bio.
Ja sa nått i stil med
"Jaha, ja den sägs ju vara bra gjord"
Hon undrade förvånat vad jag menade så jag sa
"Ja alltså när båten sjunker, det sägs vara väldigt bra gjort"
Då började hon argt att skrika
"Va sjunker båten?!!! Nu är det ju ingen ide att se filmen om du berättar hur det går!"
Eller något liknande jag hörde i en föreställning med Jonas Gardell. Han sade i den att han varit på en middag och de hade börjat prata om Mel Gibsons film Passion of the christ. Då hade en av middagsgästerna sagt "Men den har inte jag sett, berätta inte slutet!"
Vad är det absolut dummaste du någonsin hört i hela ditt liv?
"Vita ägg kommer från hönsen och bruna ägg kommer från hönor"
En ytterst korkad tjejkompis till min syster gjorde en gång detta uttalande. Ännu roligare då hon när hon gjorde detta uttalande vid 18 års ålder gick hotell resturang och ville bli kock.
Eller som samma tjej sade till en polare när vi satt och käkade en gång (hon hade fått höra att grisar kunde vara duktiga på att hitta tryffel och sedan blandat ihop det totalt)
Hon: (till min kompis): "Men du kan väl inte äta championer"
Kompisen: "Vaddå det kan jag väl"
Hon: "Men du är ju vegetarian!"
Kompisen: "Va? Vad är det med det?"
Hon: "Men champion kommer ju från gris!"
När jag gick i högstadiet så kom Titanic på bio och alla tjejerna var så kära i Leonardo.
En tjej som gick klassen över mig berättade för mig på en rast att hon skulle se den filmen på bio.
Ja sa nått i stil med
"Jaha, ja den sägs ju vara bra gjord"
Hon undrade förvånat vad jag menade så jag sa
"Ja alltså när båten sjunker, det sägs vara väldigt bra gjort"
Då började hon argt att skrika
"Va sjunker båten?!!! Nu är det ju ingen ide att se filmen om du berättar hur det går!"
Eller något liknande jag hörde i en föreställning med Jonas Gardell. Han sade i den att han varit på en middag och de hade börjat prata om Mel Gibsons film Passion of the christ. Då hade en av middagsgästerna sagt "Men den har inte jag sett, berätta inte slutet!"