2011-06-19, 01:48
Bannlyst
Vad är det mest mediokra ni har tittat på live?

1. In Flames (Löfbergs, Karlstad 2005)
Detta var väldigt mediokert.

2. Iron Maiden (Stadion, Stockholm 2008)
Väldigt mediokert. Förväntade mig bättre.
Citera
2011-06-19, 09:12
Medlem
Vilka underbart analytiska och ingående motiveringar...

Judas Priest 2009 i Skandinavium var väl kanske inte mediokra, men hade förväntat mig mer. Slappt på scenen och dubbelkaggen överröstade allt annat. Megadeth var mycket bättre som förband den spelningen.
Citera
2011-06-19, 11:45
Medlem
Big Bosss avatar
Takida på kulturkalaset 08, mer för att dom sög röv totalt då.
Madonna Ullevi 2009, kul att ha sett henne typ men det var inte så bra.
Melodifestivalen 2009 Scandinavium, vet inte varför jag gick på det. Men det sög också röv.
Citera
2011-06-22, 00:07
Medlem
patss avatar
När Maiden spelade på Stadion typ 2003/04 var Murderdolls förband. Tydligen Slipknottrummisen på gura om jag inte missminner mig. Oavsett vad så var det riktigt jävla uselt. Det var bara helt enkelt dåligt på alla sätt och vis? Fick intrycket av att de knappt kunde spela instrumenten. Och övriga Stadion verkade hålla med mig. Det lät ungefär som på musiklektionerna i mellanstadiet när 20 kaotiska ungar bankar och slår på alla instrumenten samtidigt.

Första och enda gången jag hört en slutsåld arena bua åt ett förband. Ända gången det applåderades var när bandet klev av scenen.
Citera
2011-06-22, 02:25
Medlem
the_mechanixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pats
När Maiden spelade på Stadion typ 2003/04 var Murderdolls förband. Tydligen Slipknottrummisen på gura om jag inte missminner mig. Oavsett vad så var det riktigt jävla uselt. Det var bara helt enkelt dåligt på alla sätt och vis? Fick intrycket av att de knappt kunde spela instrumenten. Och övriga Stadion verkade hålla med mig. Det lät ungefär som på musiklektionerna i mellanstadiet när 20 kaotiska ungar bankar och slår på alla instrumenten samtidigt.

Första och enda gången jag hört en slutsåld arena bua åt ett förband. Ända gången det applåderades var när bandet klev av scenen.
Fast det låter ju mer som att det var en dålig spelning och inte en medioker.

Själv kommer jag nog faktiskt inte på någon, har varit på en del dåliga och en del sömniga konserter men inget direkt mediokert. Skulle väl vara In Flames på Sweden Rock '09 i så fall, Anders var full och jobbig och det kändes inte alls inspirerat.
Citera
2011-06-22, 03:00
Medlem
Hirvis avatar
Ett band som heter Wolf. På P&L.
En kompis till mig ville se dom, jag följde med. Jag tyckte verkligen INGENTING.

Det var inte rent dåligt, bara händelselöst och så.
Citera
2011-06-22, 03:56
Medlem
Fick "äran" att se Alcazar gratis när jag jobbade en gång. De körde playback på varje låt i en dryg timme. Det var väldigt mediokert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in