2011-06-18, 11:28
Medlem
Hallå!

Ett sjukt irriterande problem har uppstått med min laptop. Så fort den får en smäll/stöt/nudd på nedre högra delen (under tangentbordet, men på "handledsstödet") blir skärmen först svart. Sedan börjar den blinka i grönt/rött/vitt. Ibland blir det ett sorts fancy myrornas krig i stället. Dock slutar det alltid med att jag måste starta om skiten. Vad kan vara fel här? Några polare tippar på grafikkortet, och det låter väl inte jättekonstigt direkt. Den är bara ett år gammal, så det känns extra surt.

Annat svinjobbigt problem, kanske orelaterat, är att den stängs av en halvtimme efter att jag börjat spela Left 4 Dead 2. Utan undantag, det blir alltid så här. Inget kul att lana längre.

Om ni har någon rimlig förklaring till något av problemen här skulle jag bli svinglad!
Citera
2011-06-18, 12:01
Medlem
Hollowfires avatar
Det du beskriver låter väldigt likt någon form av överhettningsfel eller hårdvarufel. Troligtvis så är det precis som du nämnde ditt grafikkort, men det kan vara en inställning eller ett fabriksfel på ditt moderkort också.

en annan chansning är om du provar att se om det hjälper att öppna och stänga skärmen för att se om det hjälper. Om det hjälper så kan det vara så att det reglage som styr skärmstängning är glapp. i såna fall så får du antingen leta rätt på den(bör vara ett väldigt litet reglage som sitter i närheten av fjädern som håller skärmen uppe(öppen that is)) och se om det är något du kan skruva lite på.

om det är ett överhettningproblem så kan det vara bra att kolla på det har fastnat skit i insuget på undersidan. Utgår från att så inte är fallet, men jag kan inte chansa på så mycket mer just nu.

du får ge mig lite mer att arbeta med då^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in