Citat:
Ska bli uppringd av sjuksköterska för att påbörja ADHD test (Bor utomlands)
Info:
1. Har redan gått på psykolog då jag var mindre, psykologen kom fram till att jag har koncentrationstörningar men pappa hindra att jag fick en officiell ADHD diagnos.
2. Jag har testat både Concerta (utskrivet av psykiatrin i Sverige för att testa doser) och Ritalin (Utskrivet utomlands för jag behövde) så jag vet att en högre dos fungerar för mig.
Fråga:
1. Jag vill helst ta Ritalin än Concerta, det är inte konstigt att erkänna att jag testat Concerta för det var kliniken som ska ringa mig som gav den.. Men Ritalin fick jag utomlands. Kan jag "erkänna" att jag testat Ritalin och det funkade bäst?
2. Om inte, så Fick jag 32 mg doser på concerta, kan jag berätta att jag testade att ta två tillsammans och att jag då kände bäst effekt?
Vill helst få högre dosen utan att få behöva gå fram och tillbaka från utlandet.
Info:
1. Har redan gått på psykolog då jag var mindre, psykologen kom fram till att jag har koncentrationstörningar men pappa hindra att jag fick en officiell ADHD diagnos.
2. Jag har testat både Concerta (utskrivet av psykiatrin i Sverige för att testa doser) och Ritalin (Utskrivet utomlands för jag behövde) så jag vet att en högre dos fungerar för mig.
Fråga:
1. Jag vill helst ta Ritalin än Concerta, det är inte konstigt att erkänna att jag testat Concerta för det var kliniken som ska ringa mig som gav den.. Men Ritalin fick jag utomlands. Kan jag "erkänna" att jag testat Ritalin och det funkade bäst?
2. Om inte, så Fick jag 32 mg doser på concerta, kan jag berätta att jag testade att ta två tillsammans och att jag då kände bäst effekt?
Vill helst få högre dosen utan att få behöva gå fram och tillbaka från utlandet.
Säg som det är. Vissa behöver högre dos än andra. Jag har i perioder behövt upp till 100mg/dag Ritalin eller Concerta. Idag räcker det för det mesta med 50 (ibland 70)mg Elvanse.
Du vet väl om att man har rätt mycket regelbundna kontroller i början? Dessutom är det inte bara bara att ta med sig dessa preparat utomlands. Läs på vilka regler som gäller för just det landet. Det kan vara rätt bökigt och jag får väl erkänna att jag ibland "glömt" att fixa dessa intyg ingen vill titta på när det gäller weekendresor. Vid längre utlandsresor brukar jag vara noga med nödvändiga intyg.
Sedan blir jag sällan kollad eftersom jag nog möjligen är typen som ser ut att kunna smuggla sprit och inte små piller.