Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Fast du bryter inte mot 1.06. Att någon skickat ett meddelande om ett pågående självmord innebär inte att det är personen bakom IP-adressen som skickat det. Så att ambulanspersonal får möjlighet att kolla upp ett hus eller en lägenhet är inte samma sak som att någon kan kopplas samman till ett konto. Jag har ofta folk som sitter här och postar. Jag är inte någon av dessa individer.
Så ifall jag här uppger den fysiska adress jag tror att du sitter och postar från, bryter jag inte mot 1.06?
Kontentan kvarstår - ditt förslag innebär att Flashback Forum skall avslöja individers anonymitet i förhoppningen om att det skall förhindra en fullt tillåten handling! Vad är nästa steg? Lämna ut pedofilers IP-adresser till polisen? Bra mycket värre brott (till skillnad från självmord, som är
lagligt) och till skada för samhället. Lämna ut adresser till presumtiva bankrånare (som skadar många fler samhällsmedborgare än en ensam självmördare)?
Du måtte nog förklara vari viktigheten ligger i att bryta mot en utav forumets grundpelare, för att försöka hindra en handling som är fullt tillåten och inte belastar samhället - när man samtidigt kan berätta om brott som är bra mycket mer skadliga.