Citat:
Ursprungligen postat av Trashsack
Suddig bild tyder ofta på fel/för hög uppdateringsfrekvens, ställ in det till den som skärmen klarar av (normalt 60Hz).
Har testat några olika uppdateringsfrekvenser och märkte att jag kunde experimentera mellan 60-75hz. Men det var först när jag ändrade till 61hz samt byte timing-inställningarna till "dmt" (vilket jag läst om i någon annan tråd) som det gav resultat. När jag trycke på test så blev bilden skarpare. Datorn kan fortfarande inte känna av skärmen (står som generic non-pnp monitor) men nu kan jag av någon anledning även hitta 1440x900 upplösningen i mina spel, vilket jag inte kunde innan.
Nu dock till det som verkligen sätter myror i huvudet på mig. När jag kollar mina inställningar i nvidia så ser jag att den där 1440x900 upplösningen med dmt timing och 61hz inte var aktiverad utan den gamla 60hz som jag testat med hela tiden. Men men, bilden är inte suddig längre(vet inte om den är perfekt men betydligt skarpare än förut) och jag kan köra spel i rätt upplösning, så jag är nöjd. Tack för all hjälp och förslag från samtliga som bidragit i tråden!