2011-06-17, 01:06
Bannlyst
Har precis tryckt i mig en tablett nipaxon för min helvetes hosta. Står att man kan biverkningar osv som det gör på alla läkemedel.

Hur lång tid kan det ta ungefär innan dom bryter ut? Kanske svårt att säga och för medel till medel.

Men vad har ni för erfarnhet? Hur lång tid har det tagit för er?
Citera
2011-06-17, 02:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Har precis tryckt i mig en tablett nipaxon för min helvetes hosta. Står att man kan biverkningar osv som det gör på alla läkemedel.

Hur lång tid kan det ta ungefär innan dom bryter ut? Kanske svårt att säga och för medel till medel.

Men vad har ni för erfarnhet? Hur lång tid har det tagit för er?

Vanliga (fler än 1 av 100 patienter): Huvudvärk, dåsighet.

Mindre vanliga (färre än 1 av 100 patienter): Yrsel, bröstsmärtor, illamående, kräkningar, buksmärtor, hudutslag.

Sällsynta (färre än 1 av 1000 patienter): Överkänslighetsreaktioner, andnöd, snuva, hallucinationer, inflammation i ögats yttre hinna.

Hos vissa personer kan noskapin ge upphov till intensiva buk/bröstsmärtor ½-4 timmar efter intag. Smärtorna går över av sig själv efter 1-3 timmar.

Dessa borde komma ganska tidigt. 0-24 timmar efter att du tagit preparatet. Förstår dock inte din oro och anledningen till detta inlägg?
Citera
2011-06-17, 10:51
Medlem
hypokondriker? det är ett sketet preparat och du är rädd för biverkningar...jävlar...
Citera
2011-06-17, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
hypokondriker? det är ett sketet preparat och du är rädd för biverkningar...jävlar...

Absolut inte. Jag hade mina anledningar att veta hur lång tid det tar innan man kan få ont i magen.

Vad ska jag nojja för? Det gör ont i magen det hade varit värt det.
Citera
2011-06-17, 12:09
Medlem
PaulPaljetts avatar
Som mortificator skriver lär biverkningarna komma ganska omgående. I regel i samband med när de faktiska positiva verkningarna sätter in.

Värt att tänka på är att biverkningarna ibland har en förmåga att minska efter hand som man fortsätter medicineringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in