2011-06-16, 21:46
Medlem
Tjenare, har en vän som använder sig av en gammal Samsung ultra touch(s8300) för tillfället då hans gamla slutat fungera.
Jag lovade att hjälpa honom med att ändra så att inte smsen sparas på sim då han får "inkorgen är full" efter bara några få sms hela tiden.
Orkar dock inte riktigt sätta mig in i mobilen och undrar om det finns någon som vet hur man ändrar detta?

Me so happi if you know
Citera
2011-06-17, 08:41
Medlem
ingen?
Citera
2011-06-17, 19:16
Medlem
tuffgongs avatar
Efter som jag också har en samsung så vet ja va de e du snackar om, fast min är en S5230 , men detta gör jag för att kunna stänga av så att den inte sparar utgående iallafall, då så tar det en längre tid tills du måste ta bort meddelanden, gå till inställningar--->programinställningar--->meddelanden--->textmeddelanden---sändalternativ--->bläddra ner till behåll kopia och avmarkerar den rutan, då så slipper jag får massa skit i utkorgen som delar plats med inkorgen, tror dock inte att man kan göra något åt inkorgsgrejjen, tyvärr
Citera
2011-06-19, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffgong
Efter som jag också har en samsung så vet ja va de e du snackar om, fast min är en S5230 , men detta gör jag för att kunna stänga av så att den inte sparar utgående iallafall, då så tar det en längre tid tills du måste ta bort meddelanden, gå till inställningar--->programinställningar--->meddelanden--->textmeddelanden---sändalternativ--->bläddra ner till behåll kopia och avmarkerar den rutan, då så slipper jag får massa skit i utkorgen som delar plats med inkorgen, tror dock inte att man kan göra något åt inkorgsgrejjen, tyvärr

Det är ju i alla fall lite hjälp, dock så klarar sim kortet bara ha 15-20 sms eller något sånt så det blir fullt väldigt fort ändå ;s
Citera
2011-06-20, 12:45
Medlem
tuffgongs avatar
hmm, men tror du inte att du kan sätta i ett minneskort? (ett vanligt där du kan lagra media osv. på?)
Med mitt minneskort så kan ja få in ~400 meddelanden som max, sen så tar det stopp. Men eftersom du har en samsung så tror jag att du ska ha ett microSD kort, kolla i manualen!
Citera
2011-06-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffgong
hmm, men tror du inte att du kan sätta i ett minneskort? (ett vanligt där du kan lagra media osv. på?)
Med mitt minneskort så kan ja få in ~400 meddelanden som max, sen så tar det stopp. Men eftersom du har en samsung så tror jag att du ska ha ett microSD kort, kolla i manualen!

Ahh men det är inte det som är problemet.
Han får plats med kanske 200 meddelanden, dock så står det efter 15 meddelanden att minnet är fullt.
Sedan fortsätter det meddelandet att komma upp varenda gång han får ett sms.
Citera
2011-06-20, 20:46
Medlem
tuffgongs avatar
hmm, nu tar min kompetens slut :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in