2011-06-16, 20:25
Medlem
När jag vaknar på morgonen kliar det som fan. Kliar jag blir det tusen gånger värre.

På dagen är det närmast ingenting alls, särskilt inte när jag sitter ner. Om jag dock kliar så börjar det klia som utav helvete tills jag sätter mig ner igen. Få gånger när jag sitter och kör dator lr nått så kan den där känslan komma, men går bort efter bara 2 sekunder.

Grejen att jag inte är helt säker om det är springmask är att det inte finns någon jävla klikänsla på kvällarna eller nätterna. (som den tydligen är kändast för) Det är bara direkt på morgonen när jag vaknat som det är som värst. Sen går det bort efter ett tag och jag kan gå runt hela dan utan att det kliar. Sen nästa morgon börjar helvetet igen.

Dagen innan det började klia såg jag något som såg ut som larver i avföringen, vilket jag blev förvånad över, men det minnet är så dolt nu att jag inte är säker på om det var det eller något helt annat, kanske bara var helt annat.

Annars har jag ofta varit förstoppad (usel motion) vilket ger mig skälet att det kan vara hemorrojder också.. grejen är att jag INTE har någon sorts blodsblandning i avföringen, vilket gör att jag inte ens tror det är det.

Hjälp mig. Har redan tagit vanquin för säkerhets skull eftersom det tydligen inte spelar någon roll om man tar det i förebyggande syfte. Min lokala vårdcentral är bullshit och har gett fel läkemedel/doseringar i hela mitt liv. Vägrar gå till dem idioterna.
Senast redigerad av TiiWii 2011-06-16 kl. 20:27.
Citera
2011-06-16, 20:33
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Kan vara hemorrojder ändå.
Prova Xylocain salva, kostar några kronor på apoteket.

Och använd microlax ibland om det går trögt, eller ännu hellre, ät några msk krossade linfrön tillsammans med minst 5dl vatten varje dag.

Linfröna sväller i vattnet och fungerar som en salva på insidan av kroppen, då går det lättare att gå på toa och ev hemorrojder tillbakabildas förhoppningsvis
Citera
2011-06-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegrisarna
Kan vara hemorrojder ändå.
Prova Xylocain salva, kostar några kronor på apoteket.

Och använd microlax ibland om det går trögt, eller ännu hellre, ät några msk krossade linfrön tillsammans med minst 5dl vatten varje dag.

Linfröna sväller i vattnet och fungerar som en salva på insidan av kroppen, då går det lättare att gå på toa och ev hemorrojder tillbakabildas förhoppningsvis

Alright, och det är ingen fara i att blanda dessa tre preparat då?
Citera
2011-06-16, 20:48
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiiWii
Alright, och det är ingen fara i att blanda dessa tre preparat då?

Nej,

Xylocain är en salva som lindrar klåda och smärta i rumpan ( överallt annars också, bra mot myggbett ).

Microlax är en tub med någon lösning som löser upp förstoppning.
Det kommer inte mycket, bara så att själva den hårda proppen lossnar.
Det är inte farligt, har för mej att man ger det till barn också för att förebygga skador på ändtarmen.

Krossade linfrön+mycket vatten är bara bra, det innehåller massor av omega 3, så det ska man gärna äta varje dag ( men jag glömmer ibland och kommer ihåg det först när man sitter där på toan o svettas ).
Linfröna kan du köpa i vanlig affär på hälsokosthyllan.
En påse räcker i evigheter !
Citera
2011-06-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegrisarna
Nej,

Xylocain är en salva som lindrar klåda och smärta i rumpan ( överallt annars också, bra mot myggbett ).

Microlax är en tub med någon lösning som löser upp förstoppning.
Det kommer inte mycket, bara så att själva den hårda proppen lossnar.
Det är inte farligt, har för mej att man ger det till barn också för att förebygga skador på ändtarmen.

Krossade linfrön+mycket vatten är bara bra, det innehåller massor av omega 3, så det ska man gärna äta varje dag ( men jag glömmer ibland och kommer ihåg det först när man sitter där på toan o svettas ).
Linfröna kan du köpa i vanlig affär på hälsokosthyllan.
En påse räcker i evigheter !

Tackar! Det bra med besvär är att de är ofta en varning till personen i fråga att något inte är helt sunt i deras livsstil Blir att köpa linfrön för mig och lite läkemedel extra då. Spela roll vad det är, tar man mot båda så går det ju bort i vikket fall ändå

Bra att höra om linfrön annars, haft förstoppningsproblem i flera år och aldrig fattat annat än att käka sallad och promenera, vilket inte funkat alltför bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in