2011-06-16, 18:16
Medlem
linjalvaxts avatar
Tjena!

Igår så gjorde jag ett ingrepp i munnen vilket innebär att jag har tagit bort en tand plus att dom öppnade upp gommen för att fixa nånting mer.
Efteråt så sydde de ihop allting och jag fick en tid nästa vecka för att ta bort stygnen.

Nu till den stora frågan: När kan jag äta igen? sitter nu och försöker surpla i mig lite fil men det kommer ju knappast hålla så länge.

Sen undrar jag också hur länge det tar innan allt känns någorlunda normalt igen?
Gör det ont att ta bort stygnen?
När kan jag snusa igen?

(Hittade ingen annan tråd om detta)
Citera
2011-06-16, 18:24
Medlem
Sa inte tandläkaren det? När jag plockade mina visdomständer var det 6 timmar tror jag jag inte fick ha något i käften på iaf, borde vara något liknande.

Det kändes ingenting när jag tog bort mina stygn, däremot gjorde det överdjävligt ont när bedövningen släppte.
Citera
2011-06-16, 18:26
Medlem
linjalvaxts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Sa inte tandläkaren det? När jag plockade mina visdomständer var det 6 timmar tror jag jag inte fick ha något i käften på iaf, borde vara något liknande.

Det kändes ingenting när jag tog bort mina stygn, däremot gjorde det överdjävligt ont när bedövningen släppte.

Äta får jag, men det går ju knappt då hela gommen är svullen.

Fick du bedövning när du skulle ta bort stygnen också? Hur många stick då på ett ungefär?
Citera
2011-06-16, 19:09
Medlem
Yoobas avatar
Jag opererade bort 2 visdomständer bara för någon månad sedan. Första veckan åt jag bara gröt, yoghurt o sånt men efter ca. 8 dagar kunde jag äta som vanligt igen. Svullnaden o smärtan tror jag håller i sig max 2 veckor.

2-3 veckor efter ingreppet kändes det helt normalt igen, skulle tro att du kan börja snusa igen vid det laget. Alltså dem tog inte bort mina stygn utan dem åkte bort av sig själva, nåja sitter lite lite kvar. Tror inte det är så farligt att ta bort stygnen men om det inte är helt läkt än så är det säkert obehagligt.

Det värsta är svullnaden o värken, det tär verkligen på psyket att se ut som fan och samtidigt ha konstant ont. Ville typ dö.
Citera
2011-06-16, 19:56
Moderator
ofays avatar
Man bedövar inte för att ta bort stygnen, det känns inte.
Citera
2011-06-16, 21:09
Medlem
linjalvaxts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yooba
Jag opererade bort 2 visdomständer bara för någon månad sedan. Första veckan åt jag bara gröt, yoghurt o sånt men efter ca. 8 dagar kunde jag äta som vanligt igen. Svullnaden o smärtan tror jag håller i sig max 2 veckor.

2-3 veckor efter ingreppet kändes det helt normalt igen, skulle tro att du kan börja snusa igen vid det laget. Alltså dem tog inte bort mina stygn utan dem åkte bort av sig själva, nåja sitter lite lite kvar. Tror inte det är så farligt att ta bort stygnen men om det inte är helt läkt än så är det säkert obehagligt.

Det värsta är svullnaden o värken, det tär verkligen på psyket att se ut som fan och samtidigt ha konstant ont. Ville typ dö.

Tack för svaret, jag drog ut en mjölktand ( 19 bast och en mjölktand !?) men tanden bredvid är typ lite lösare nu, tror du det kan vara farligt eller sätter sig den igen?
Citera
2011-06-16, 21:57
Medlem
Yoobas avatar
Jag vet faktiskt inte, men ärligt tror jag att den sätter sig igen. Har en kompis som slog i en tand som blev lös men sen blev det bra igen. Du borde nog ringa tandläkaren om det inte blir bra om ett par dagar iaf.
Citera
2011-06-17, 17:57
Moderator
ofays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linjalvaxt
Tack för svaret, jag drog ut en mjölktand ( 19 bast och en mjölktand !?) men tanden bredvid är typ lite lösare nu, tror du det kan vara farligt eller sätter sig den igen?
Den sätter sig igen.
Citera
2011-06-17, 20:06
Medlem
linjalvaxts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Den sätter sig igen.

Fan va gött
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera