2011-06-16, 07:33
Medlem
FritzHollmans avatar
Igår fick jag ett sms från mitt telefonbolag att min senaste faktura var obetald och att jag skulle betala den omgående för att undvika att de stänger av mina tjänster. Jag var helt övertygad om att jag hade betalat fakturan så jag ringde till företagets kundtjänst för undersöka saken. Det var mycket riktigt så att de saknade min betalning så jag accepterade att jag måste ha gjort något misstag när jag betalade mina räkningar förra månaden. Jag frågade kvinnan jag talade med om betalningen skulle hinna in i tid om jag gjorde betalningen via internetbanken igår kväll, jag fick då svaret att det vore bättre om jag betalade via företagets automatiska betalningstjänst. Jag blev vidarekopplad till den automatiska betalningstjänsten där jag fick knappa in mina person- och kortuppgifter och det var här som det gick snett. Jag knappade fel och valde att betala den faktura som förfaller om två veckor istället för den som redan förfallit.

Jag har ett jobb med oregelbunden inkomst och min senaste lön blev mycket dålig. Räkningarna från mitt telefonbolag är ganska höga då jag har fler tjänster än telefoni från detta bolag, det blir alltså lite jobbigt för mig att tvingas betala två sådana räkningar med samma lön. Finns det något jag kan göra för att lösa detta dilemma? Kan jag på något sätt ångra att jag betalat den faktura som ännu inte förfallit?
Citera
2011-06-16, 08:34
Medlem
Ring upp företaget och be att dom flyttar över din betelning till den gamla fakturan.
Citera
2011-06-16, 08:58
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece1977
Ring upp företaget och be att dom flyttar över din betelning till den gamla fakturan.

Det håller jag med om. De kan fixa det efterhand, det har jag gjort. Lie strul, men de fixade det så jag slapp efteräkningar. Är man bara trevlig och förklara lugnt så bruka det fixas sig...
Citera
2011-06-16, 09:26
Medlem
FritzHollmans avatar
Jag ringde till bolagets kundtjänst när de öppnade. Jag fick då utan omsvep beskedet att de kommer att avvakta med inkasso och övriga åtgärder till slutet av månaden. Jag kunde aldrig drömma om att det skulle gå så enkelt och hade så smått börjat förbereda mig på att för första gången bryta mot min princip att inte nalla av sparkontot. Mod kan låsa tråden om så önskas och jag skall fira det trevliga beskedet med att gå och käka något onyttigt. Det här blir nog en bra dag!
Citera
2011-06-16, 10:39
Medlem
Conceptions avatar
Ett lysande exempel på att det inte är farligt att ringa till bolag/myndigheter etc och prata med dem. Är man bara saklig så funkar det jättebra.

Förstår inte folk idag som undviker denna kontakt utan istället ignorerar med ibland katastrofala följder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in