2011-06-16, 01:24
Medlem
Hej, jag köpte en ny datorn för typ två månader sen men nu har jag ett problem. Jag är för övrigt värdelös på datorer.

Det går inte att spela upp media/filmklipp överhuvudtaget från någon internetsida via Mozilla Firefox. Exempelvis "aftonbladet TV", "Svt play" eller klipp från "hockeyligan.se".

I explorer funkar det fint men i Firefox går det inte alls och det är ju nästan enbart firefox jag använder. Jag har flash installerat och den uppdaterade sig själv senast idag vet jag. Vad är det för program jag saknar?

Tacksam för tips!
Citera
2011-06-16, 01:34
Medlem
trillaomkulls avatar
har du installerat paint samt office-paketet?

Använder inte mosilla eller vafan det heter men låter som att du måste slanga ner någon plug-in eller liknande till det? Kommer det inte upp något meddelande i rutan där filmen ska spelas upp att du behöver något?
Citera
2011-06-16, 14:12
Medlem
Ja, jag har både paint och officepaketet installerat. När jag försöker spela videor över nätet står det antingen bara och snurrar, dvs den verkar ladda men inget händer eller så får jag upp ett meddelande i stil med "denna video finns inte tillgänglig, återkom senare" inget meddelande om varför det inte funkar eller vad jag behöver. Jag vet att det ska funka för det går utmärkt i Explorer, dock tycker jag verkligen inte om Explorer som internetläsare.
Citera
2011-06-16, 14:24
Medlem
Installera flash player
Citera
2011-06-16, 22:35
Medlem
Det är olika flash-plugin för explorer och övriga webbläsare (bla firefox). Så ladda hem flash till firefox så skulle jag tro att det hoppar igång.
Citera
2011-06-16, 22:52
Medlem
Jag har redan flash men tänkte att ni kanske hade rätt och att jag skulle ha ett speciellt anpassat för Firefox så jag googlade och hittade den här sidan (första träffen på google): https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/browse/type:7
Rubriken är "add-ons for Firefox" där valde jag den andra länken med namnet "adobe flash player" och installerade utan problem. Hjälpte dock inte det minsta. Kan fortfarande inte spela några filmklipp alls.
Något annat jag kan pröva?
Citera
2011-06-17, 13:26
Medlem
Du kan alltid prova att installera om firefox, kan hjälpa. (avinstallera först)
Citera
2011-06-17, 20:54
Medlem
vampenss avatar
Installera adobe flash plug-in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in