2011-06-15, 23:31
Medlem
wotoos avatar
Tja, undrar helt spontant varför man inte tar en klick ketchup bredvid pastan(syftar nog på dessa skruvar jag äter för tillfället!) när man gör så med pommes? Eller finns det rent av några som faktiskt doppar pastan istället för att kladda över hela tallriken?
Citera
2011-06-15, 23:34
Medlem
AssCobras avatar
Käkar jag pommes på en tallrik så brukar jag faktiskt spraya ketchup över allt också.
Citera
2011-06-15, 23:35
Medlem
Rommelsteins avatar
Alla gör ju inte så med pommes, inte jag t.ex
Citera
2011-06-16, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Tja, undrar helt spontant varför man inte tar en klick ketchup bredvid pastan(syftar nog på dessa skruvar jag äter för tillfället!) när man gör så med pommes? Eller finns det rent av några som faktiskt doppar pastan istället för att kladda över hela tallriken?

Vi är väldigt traditionsstyrda. Kom ihåg att från början "fanns" det bara makaroner och spagetti, inte mycket att doppa i ketchup. Så småningom dök det upp spiraler och fjärillar, men då hade vanan att hälla över denna "tomatsås" redan vuxit sig stark.

Pommes har alltid varit en liten potisstav, som är lätt att hålla i handen och doppa i div. såser.
Citera
2011-06-16, 01:35
Medlem
Scapulas avatar
Beror på vad jag äter till, men jag tar alltid ketchup över allting om jag ska ha ketchup (inklusive pommes frites). Samma sak när det kommer till sås, så jävla drygt att ha vid sidan av när man ändå ska doppa maten i det.
Citera
2011-06-16, 16:54
Medlem
Sereenas avatar
Pommes har man ju ketchup/sås brevid för att man ska slippa få mjuka, saggiga pommes.

Pastan blir ju inte saggig av ketchupen/såsen, och den är ofta mindre lämpad att doppa så då är det bara att sprejja över. (om man inte kör heins ur glasflaska, då blir det brevid för den går inte att "spraya" på samma sätt.)
Citera
2011-06-16, 17:23
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
Kör man pommes så har man ketchupen på.
Kör man pasta så har man ketchupen på.

Därmed pasta (höhö)
Citera
2011-06-16, 17:24
Medlem
Epicediums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Pommes har man ju ketchup/sås brevid för att man ska slippa få mjuka, saggiga pommes.

Pastan blir ju inte saggig av ketchupen/såsen, och den är ofta mindre lämpad att doppa så då är det bara att sprejja över. (om man inte kör heins ur glasflaska, då blir det brevid för den går inte att "spraya" på samma sätt.)

Detta stämmer bra, pommes blir så mjuka och slemmiga av detta.
Citera
2011-06-16, 17:32
Medlem
För att det är äckligt att hålla i en kladdig makaron och doppa den i ännu mer kladd.
Men vad vet jag, är inte ett stort fan av pasta eller ketchup överhuvudtaget.
Citera
2011-06-16, 18:15
Medlem
Jag ringlar aldrig över pommes heller,

1. De blir mjuka och äckliga
2. Det kommer inte ketchup på alla, utan endast på de övre, som gör att man måste ta om hela tiden
3. Man får ketchup på fingrarna om det är ett pommes som har fått ketchup över hela ytan (eller hur jag ska uttrycka mig)

Nejnej, klick skar'e va!

OnT: Jag tycker inte pasta är så gott endast pasta + ketchup. Jag vill gärna ha någon annan typ av mat i min pasta, smaken är ju ändå ganska svag per pastastrå (?), så det skulle bara bli ketchupsmak, usch.
Citera
2011-06-16, 19:53
Medlem
Jag avstår helst ketchup i alla lägen, ett djävulens påfynd är vad det är
Citera
2011-06-16, 20:37
Medlem
BoysInTheBands avatar
Den dagen Amerikanska snabbmatsjättar börjar servera pastan i kartonger, samt ketchupen vid sidan av i små papp-koppar kommer fler och fler att börja dippa sin pasta även hemma

Själv äter jag sällan ketchup till mina pommes utan bea, och då dippas det givetvis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in