2012-11-28, 15:42
Medlem
MassiveBs avatar
Angående affärsmagasin i Asien så finns det en myriad sådana som är förtäkta reklamtidningar. Är ytterst vanligt att man får ett glassigt magasin med innehåll skrivet av hyfsat välkända journalister. Saken är bara det att man betalar för att få vara med i dem. Det är affärsidén med dem.

Jag påstår inte att Lyonesse skulle vara med i en sådan. Bara att det försekommer mycket mer där än här.

Just saying.
Citera
2013-01-10, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
Angående affärsmagasin i Asien så finns det en myriad sådana som är förtäkta reklamtidningar. Är ytterst vanligt att man får ett glassigt magasin med innehåll skrivet av hyfsat välkända journalister. Saken är bara det att man betalar för att få vara med i dem. Det är affärsidén med dem.

Jag påstår inte att Lyonesse skulle vara med i en sådan. Bara att det försekommer mycket mer där än här.

Just saying.

Jag var nere i Österrike i två veckor under vintern. Testade Lyo-appen. Inget märkvärdigt... hade inte ens, om jag ansträngt mig, kunnat utnyttja den på något vettigt. Enligt min mening.
Citera
2013-01-10, 10:26
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av witver
Ni kanske skulle utbilda er lite mer och lära er vad skillnaden mellan pyramidspel och MLM/Network marketing är....

Hehe. Det kanske är du som behöver en lektion.
Jag ger dig en gratis.
https://www.flashback.org/sp41390462

TS: Ja, Lyoness är givetvis en pyramid.
Citera
2013-01-12, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pobben
Jag var nere i Österrike i två veckor under vintern. Testade Lyo-appen. Inget märkvärdigt... hade inte ens, om jag ansträngt mig, kunnat utnyttja den på något vettigt. Enligt min mening.

Får jag fråga om du varit i en skidbacke i två veckor? Skulle förklara vår olika syn på saken då jag varit där jag med. Jag påstår inte att du ljuger, baserat på dina tidigare inlägg verkar du ha insett att det inte är nåt farligt med Lyo. Bara att din åsikt är att det inte kommer slå.
Citera
2013-01-12, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon1973
Får jag fråga om du varit i en skidbacke i två veckor? Skulle förklara vår olika syn på saken då jag varit där jag med. Jag påstår inte att du ljuger, baserat på dina tidigare inlägg verkar du ha insett att det inte är nåt farligt med Lyo. Bara att din åsikt är att det inte kommer slå.

Det stämmer, jag åkte skidor i två veckor. Men jag reste dit och mellan två orter med både bil och tåg. Jag testade appen i större städer, typ Salzburg. Även Munchen och Hamburg. Visst... det dyker upp partners, men jag blir tyvärr inte imponerad av de partners som dyker upp.

Sen är ju skidindustrin rätt stor i Österrike, så det vore bra om några "huvudhotell" och restauranger, samt mataffärer tog kortet, på skidorterna. Men så är tyvärr inte fallet.

Jag menar inte att kortet är dåligt, utan det är ju självklart bra för de som har behovet och möjligheten att utnyttja det på de partners som finns anslutna. Men för mig personligen tror jag inte att det skulle fungera... inte i någon större utsträckning iaf.
Citera
2013-01-12, 13:23
Medlem
Jag gick med igår. Det ökar utav bara helvete. Var ett möte här idag men försov mig dessvärre!
Den dagen Statiol, Shell, Preem mm mm går med tror jag detta kan bli bra kulor, iallafall en riktig fin extra peng...
Citera
2013-01-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pobben
Det stämmer, jag åkte skidor i två veckor. Men jag reste dit och mellan två orter med både bil och tåg. Jag testade appen i större städer, typ Salzburg. Även Munchen och Hamburg. Visst... det dyker upp partners, men jag blir tyvärr inte imponerad av de partners som dyker upp.

Sen är ju skidindustrin rätt stor i Österrike, så det vore bra om några "huvudhotell" och restauranger, samt mataffärer tog kortet, på skidorterna. Men så är tyvärr inte fallet.

Jag menar inte att kortet är dåligt, utan det är ju självklart bra för de som har behovet och möjligheten att utnyttja det på de partners som finns anslutna. Men för mig personligen tror jag inte att det skulle fungera... inte i någon större utsträckning iaf.

Jag förstår att du inte blir imponerad då det framförallt är små och medelstora företag som dyker upp. Det är att de dyker upp som jag finner intressant. Bra för de som bor där. Och hade du klivit av tåget och strosat runt i staden skulle jag vilja påstå att du utan alltför stor ansträngning hade funnit lokalt anslutna restauranger och butiker.

Håller med dig. Självklart hade det varit bra om det varit utbrett i skidorterna också. Vill man kan man gå genom hotels.com och därigenom få rabatt. Men jag förstår vad du menar. Hoppas vi kommer dit. Presentkort gör det besvärligare.

Du är definitivt inte ensam här, detta blir intressant för 99% först när och om detta slår ordentligt. Jag tippar att en 10-20 % av befolkningen kommer gå med totalt hut stort detta än blir.

Mvh/ Gordon
Citera
2013-01-25, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Hehe. Det kanske är du som behöver en lektion.
Jag ger dig en gratis.
https://www.flashback.org/sp41390462

TS: Ja, Lyoness är givetvis en pyramid.
The Story cont. ser jag
Skeptikerna blir bara bittrare och jag rikare. Snart kommer man även kunde handla på bensinstationer, och DÅ börjar vi snacka...
Citera
2013-01-25, 09:12
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLyoness
The Story cont. ser jag
Skeptikerna blir bara bittrare och jag rikare. Snart kommer man även kunde handla på bensinstationer, och DÅ börjar vi snacka...
Är det någon bensinkedja här i Sverige som är på gång? Vilken? Vet du när man kan räkna med att det är klart? Innan sommaren?
Citera
2013-01-25, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Är det någon bensinkedja här i Sverige som är på gång? Vilken? Vet du när man kan räkna med att det är klart? Innan sommaren?

Tar mig friheten att svara

Nej, det går inte att säga när det kommer ske än. Vi behöver nog bli fler för att det ska få mer slagkraft tror jag. I teorin kan det gå fort.

Och om/när en bensinkedja går med så blir det säkert rundgång i diskussionen igen då det är presentkort som gäller till en början i så fall. Dock skulle en sån "lojalitetspartner" sätta fart på medlemsantalet i Sverige. För egen del hoppas jag det dröjer ett tag till.

Mvh/ Gordon
Citera
2013-01-25, 13:32
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon1973
Tar mig friheten att svara

Nej, det går inte att säga när det kommer ske än. Vi behöver nog bli fler för att det ska få mer slagkraft tror jag. I teorin kan det gå fort.

Och om/när en bensinkedja går med så blir det säkert rundgång i diskussionen igen då det är presentkort som gäller till en början i så fall. Dock skulle en sån "lojalitetspartner" sätta fart på medlemsantalet i Sverige. För egen del hoppas jag det dröjer ett tag till.

Mvh/ Gordon
Okej. Inget sådant på gång alltså.

Det är lättare att sälja en dröm än tråkig verklighet.
Citera
2013-01-25, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Okej. Inget sådant på gång alltså.

Det är lättare att sälja en dröm än tråkig verklighet.

Verkligheten är allt annat än tråkig. Att företaget har mål ser jag inget fel i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in