2012-10-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurvajego
Mr Lyoness.

Beträffande Asien är det ingen investering, du har bekräftat att du har förstått vad du har gjort.
Har du ändå inte förstått vad du har gjort är det beklagligt.
För att få kunskap om systemet, försök leta upp ett möte för att få fulllständig information.
Lyoness är komplext men fullständigt genialiskt när man förstår det.

Då hoppas jag att Lyoness "säljare", inte ni alltså, utan de som säljer in det till företagen gör ett bra jobb så större företag hoppar på. Allt är säkert jättelogist, men tyvärr är det inte alltid det som chefer/marknadschefer/VDar baserar sina beslut på. Utan det kan vara andra faktorer som spelar in, exempelvis känsla för produkten. Men kan Lyoness säljare förmedla en bra känsla till viktiga personer i svenskt näringsliv, så grattis. Men det borde börja hända lite mer nu tycker jag i Lyo. Inväntar Statoil och Ica (kedjan)...
Citera
2012-10-08, 14:49
Medlem
omq29

Helt rätt att de flesta inte tjänar pengar på sin MLM verksamhet, samtidigt som det finns en del som tjänar stora pengar.
Jag själv fick ett kort av ett företag som erbjöd mig rabatt när jag handlade där.
Jag läste på lite, tyckte att det verkade intressant, sen fick jag tips om att det förekom möten och började gå på dem.
Det tog några månader att förstå hela systemet och tycker själv att jag har ganska bra koll på det nu.

Jag har inte rekryterat så många då de flesta har fördomar som du har, men jag har konsumerat en hel del. Har faktiskt konsumerat så mycket så jag har blivit s.k premium medlem vilket har gett mig lite utökade förmåner.
Jag har inte lagt in en krona i Lyoness utan valt att konsumera det jag ändå konsumerar hos ett anslutet företag.
Vilket har skapat en god plattform i systemet.

Tycker du att Kyäni är en undermånlg produkt får det stå för dig, personligen känner jag inte till det.

Faktisk blir jag inte sårad över din åsikt om Lyoness, du svarade på frågan om ett uttalande om vad det är som gör Lyoness oseriöst och du kunde inte svara på det utan måste klanka ner på mig som man gör när man inte kan svara.
Varför skulle jag bli sårad av det?

Du har full rätt att tycka illa om Lyoness och gör uppenbarligen det.
För mig har Lyoness öppnat upp enorma möjligheter.
Den som vill letar efter möjligheterna medans den som inte vill letar efter ursäkterna.

Jag önskar dig lycka till
Citera
2012-10-08, 14:53
Medlem
Citat:
Lyoness är en shopping community där det är helt kostnadsfritt att få kortet och helt kostnadsfritt att
inneha kortet. Det finns ingen som har investerat något överhuvudtaget. Det finns ett antal som har lagt en hand peng på framtida köp, det stora flertalet har fått ett kort kostnads fritt och får pengar tillbaka varje gång dom använder kortet.
Företaget är ISO 9000 certifierat d.v.s bl.a hur man hanterar medlemmarnas pengar, samt ett certifikat från Tuv reihnland d.v.s granskning av systemet med bevisade förmåner för både medlemmar och anslutna lojalitets företag
Att ha i åtanke är att det är ca 24000 små medelstora företag anslutna samt ca 500 kedjor där några är dom största i sin bransch. Flera av kedjorna har haft sina jurister som har vänt ut och in på Lyoness där dom inte har hittat några oegentligheter överhuvudtaget.
Förstår man hur rädda företagen är om sina varumärken så förstår man också vilken tyngd det har.
Lyoness är bara i sin linda idag speciellt i Sverige, nu är plattformen skapad och tillväxten kan börja.
Trots att många inte har trott på det från början och skrattat åt Hubert och hans galna ide så växer det stadigt och det går bara fortare och fortare.
Att sitta anonymt i ett forum och uttala sig negativt om saker man inte har någon kunskap om är bara patetiskt och visar på att personen inte har samlat på sig speciellt höga studie skulder.

Du talar alltså väl om ett pyramidspel som du själv inte ens vet hur det fungerar/har fungerat? Ja jösses man slutar då aldrig att förvånas.
Senast redigerad av isofft 2012-10-08 kl. 14:58.
Citera
2012-10-08, 15:54
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:

Tycker du att Kyäni är en undermånlg produkt får det stå för dig, personligen känner jag inte till det.

Bara för kännedom Kurva, läs Kyänitråden här på Flashback: https://www.flashback.org/t1010403 och efter det går du in på vof.se och läser den stora tråden om klappmongon: http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=38&t=9164
Citera
2012-10-08, 15:56
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:

Nu är du lite ute på hal is, du borde veta att pyramidspel är olagliga. Det du säger är åtalbart.

Här KRÄVER jag lagstöd för ditt påstående.
Citera
2012-10-08, 16:17
Medlem
Citat:
Mr Lyoness.

Beträffande Asien är det ingen investering, du har bekräftat att du har förstått vad du har gjort.
Har du ändå inte förstått vad du har gjort är det beklagligt.
För att få kunskap om systemet, försök leta upp ett möte för att få fulllständig information.
Lyoness är komplext men fullständigt genialiskt när man förstår det.
Jag har INTE bekräftat att jag har förstått min investering i Asien. Det har jag varit tydlig med.
Du får gärna - väldigt kort - förklara hur den investeringen/satsningen funkar. Det lilla jag förstod från mötet - är det som jag har skrivit om här. Här litar jag blint på Lyoness - och kör "mörkt" - eftersom jag litar på dem.

Det som får mig att bli lite orolig, är när man lyfter fram dom olika certifikaten - som i grunden inte betyder något - som något viktigt. Det bästa vore om du kunde länka till en sida där läsarna själv ser vad dom betyder och bilda sig en egen uppfattning om dessa certifikat.
Citera
2012-10-08, 17:05
Medlem
Mr Lyoness.

Kontakta den som har rekommenderat dig och be honom klargöra för dig vad du har gjort.

Personligen kommer jag fortsätta att handla hos våra anslutna företag tills det jag ser vad som händer på mitt back office slutar att hända.
Österrike har ca 500 000 medlemmar, det kommer förmodligen ske i Sverige också, trots det fåtal negativa personer som sitter här och kritiserar något dom inte begriper.
Finns det någon saklig information där Lyoness har gjort fel, fine fram med det.
Tills dess kan jag inte ta er kritiker på allvar, det är ert val, jag har gjort mitt och känner mig trygg i det.
Att skrika ut pyramidspel är inte saklig information, lyft nivån lite
Citera
2012-10-08, 17:46
Medlem
En ISO 9000 certifiering är väl i runda slängar att man i ett processflöde beskrivit hur man driver företaget med regler och rutiner, och sen konsekvent driver företaget efter de regler och rutiner man beskrivit i processflödet.

Den certifieringen lägger sig väl inte i VAD (inom rimliga gränser) man sysslar med, bara att man sysslar på det sättet man sagt man sysslar på?
Citera
2012-10-08, 19:39
Medlem
Citat:
Mr Lyoness.

Kontakta den som har rekommenderat dig och be honom klargöra för dig vad du har gjort.

Personligen kommer jag fortsätta att handla hos våra anslutna företag tills det jag ser vad som händer på mitt back office slutar att hända.
Österrike har ca 500 000 medlemmar, det kommer förmodligen ske i Sverige också, trots det fåtal negativa personer som sitter här och kritiserar något dom inte begriper.
Finns det någon saklig information där Lyoness har gjort fel, fine fram med det.
Tills dess kan jag inte ta er kritiker på allvar, det är ert val, jag har gjort mitt och känner mig trygg i det.
Att skrika ut pyramidspel är inte saklig information, lyft nivån lite
Jag har inga problem att satsa "mörkt" - i detta "projekt. Jag tror oxå på idén. Men det gör inte riktig alla. Jag efterlyser oxå saklighet och relevanta frågor/svar om Lyoness.

Men kan du inte kort beskriva hur ASIEN fungerar - för du delade inte min uppfattning - för alla andra nyfikna? Personligen skiter jag i det, bara det funkar.

Vidare så undrar jag varför Lyoness drar upp sin certificering som man påstår är slags garanti på att man är seriös. Det gör mig lite nervös - för den säger egentligen ingenting.

Men jag är hitills nöjd med Lyoness och kommer fortsätta att jobba med det, men jag skulle uppskatta svar på mina frågor
Citera
2012-10-08, 20:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escola
En ISO 9000 certifiering är väl i runda slängar att man i ett processflöde beskrivit hur man driver företaget med regler och rutiner, och sen konsekvent driver företaget efter de regler och rutiner man beskrivit i processflödet.

Den certifieringen lägger sig väl inte i VAD (inom rimliga gränser) man sysslar med, bara att man sysslar på det sättet man sagt man sysslar på?

Mm, i stort.. Så vad är speciellt med det?
Citera
2012-10-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Mm, i stort.. Så vad är speciellt med det?

Mitt inlägg ter sig lite flummigt nu när jag läser det

Det jag menade var att det inte är speciellt i sammanhanget, men det är ju redan konstaterat av Mr L.
Citera
2012-10-08, 20:46
Medlem
Mr Lyoness.

Det går inte att förklara Asien på några meningar, det är mer komplext än så.
Ta det med den som har rekommenderat dig, jag har sett att det kommer upp någon Österrikare och håller utbildningar om hur Asien fungerar, ska försöka ta mig dit nästa gång han kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in