2012-09-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
ICA Supermarket är en närbutik, betydligt mindre och dyrare än ICA Kvantum som i sin tur är betydligt mindre och dyrare än ICA MAXI.

Att handla på Kvantum eller MAXI utan Lyoness-rabatt är billigare än att handla på Supermarket med ditt Lyoness-kort.
Är alla dårar ute idag?
Då skall du inte handla där heller!! Ingen tvingar dig. Men uppenbarligen handlar folk där - av olika skäl. Dessa personer som INTE kan ta sig till en billigare butik har då möjligheten att få tillbaka pengar. Men om du bor när Kvantum, eller bor nära med bil, så att inte slitage/bensin kostnaderna äter upp mellanskillnaden, så skall du givetvis välja kvantum.

Lyoness kortet KAN du använda OM du vill - men DU BEHÖVER inte. Bara för att du tycker Lyoness är idioti, så behöver du inte vara idiot. Använd din hjärna.
Citera
2012-09-20, 12:05
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLyoness
Lyoness kortet KAN du använda OM du vill - men DU BEHÖVER inte. Bara för att du tycker Lyoness är idioti, så behöver du inte vara idiot. Använd din hjärna.
Om dina kortslavar skall handla för 312 300 VARJE månad BEHÖVER de handla på de få butiker där det går. Använd din hjärna.
Citera
2012-09-20, 12:08
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Lite orättvis är du, kortet fungerar faktiskt på följande ställen där de säljer livsmedel:

Kukkola Livs i Hagsätra

Citat:
Ursprungligen postat av escola
Jag blev erbjuden möjligheten att ansluta mina butiker som Business Partner till detta "unika" koncept 2010. Det skulle endast kosta mig 2000 euro, men jag skulle tjäna grymma slantar på det och det skulle ta min verksamhet till helt nya nivåer, då Lyoness redan då var den största plattformen för internethandel world wide

Då har alltså denna stackars närbutik slantat upp 18 000 SEK för att få vara med. Undrar om han är nöjd idag med att han hoppade på Lyoness-tåget, eller om han hellre stått kvar på perrongen?
Citera
2012-09-20, 12:48
Medlem
Citat:
ICA Supermarket är en närbutik, betydligt mindre och dyrare än ICA Kvantum som i sin tur är betydligt mindre och dyrare än ICA MAXI.

Att handla på Kvantum eller MAXI utan Lyoness-rabatt är billigare än att handla på Supermarket med ditt Lyoness-kort.

ICA Supermarket där jag bor är faktiskt inte alls dyr. På samma nivå som andra livsmedelsbutiker.
Jag tror mer det handlar om hur brett sortimentet är. Och vad gäller Ica Kvantum och Ica Maxi så har de vid prisjämförelser inte visat sig vara speciellt billiga heller i jämförelse.
Citera
2012-09-20, 13:08
Medlem
Citat:
Om dina kortslavar skall handla för 312 300 VARJE månad BEHÖVER de handla på de få butiker där det går. Använd din hjärna.
Vad exakt har jag inte förstått? Tror du inte jag är medveten ATT dom måste handla??
Därför gödslar jag ut grattis korten, så att fler handlar för att komma upp i rätt summa.
Eftersom jag inte tvingar någon och fullt medveten om att kortet per dags datum inte kan användas överallt än, så måste jag få fler som har gratis kortet.

Men detta verkar du inte förstå. Börja med att läs inlägg nummer 1, återkom när det börjat klarna. Är det du eller jag som just nu tjänar 3123/- mån på detta system?
Citera
2012-09-20, 13:09
Medlem
Citat:
Då har alltså denna stackars närbutik slantat upp 18 000 SEK för att få vara med. Undrar om han är nöjd idag med att han hoppade på Lyoness-tåget, eller om han hellre stått kvar på perrongen?

Han omsätter ju 50 millar så det är nog ingen fara, möjligen att han grämer sig över att han gick på det. Om det nu inte är så att de räkneexempel jag fick stämmer, då tjänar han många sköna extramiljoner idag. Jag skulle göra enligt det räkneexemplet 4 125 000/år i bonus, lågt räknat. VARFÖR! VARFÖR! gick jag inte med
Citera
2012-09-20, 13:12
Medlem
UACs avatar
Citat:
Är det du eller jag som just nu tjänar 3123/- mån på detta system?
Ingen av oss.
Citera
2012-09-20, 13:27
Medlem
Citat:
Tyvärr får du behålla dårstämpeln eftersom DU inte förstod det jag skrev. Jag skrev att IFALL du hade (mellan raderna - gäller alla) köpt saker som är dyrare så är du väldigt lågintelligent. Vem fan köoer något som är dyrare?? Idiotiskt kommenatar av dig. Innan du hoppar på min läsförståelse, gå igenom din egna först! Dåre.

Okej med andra ord så kallar du mig för en dåre, för att jag INTE använde Lyoness när det INTE var någon ide att använda det...att jag är lågintelligent IFALL jag hade gjort nåt som jag inte gjort osv, förstår du hur rörigt ditt svamlande börjar bli?

Dessutom avser du saker som du skriver "mellan raderna" i efterhand ?

Det enda jag försökt få fram är att det är väldigt, väldigt svårt att använda Lyoness i dagsläget och få ut nåt av det. Jag försökte verkligen ge det en chans när jag skulle handla några dyrare saker.
Sen tog jag upp några exempel på när det inte fungerat därför att det hade blivit mycket dyrare. Varför gör det dig så upprörd? Jag har gett det en chans men inte använt det för att det inte var lönsamt, och du svamlar ihop en efterhandskonstruktion om att jag är en dåre IFALL jag HADE köpt något som är dyrt.
Citera
2012-09-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastefallarn
Okej med andra ord så kallar du mig för en dåre, för att jag INTE använde Lyoness när det INTE var någon ide att använda det...att jag är lågintelligent IFALL jag hade gjort nåt som jag inte gjort osv, förstår du hur rörigt ditt svamlande börjar bli?

Dessutom avser du saker som du skriver "mellan raderna" i efterhand ?

Det enda jag försökt få fram är att det är väldigt, väldigt svårt att använda Lyoness i dagsläget och få ut nåt av det. Jag försökte verkligen ge det en chans när jag skulle handla några dyrare saker.
Sen tog jag upp några exempel på när det inte fungerat därför att det hade blivit mycket dyrare. Varför gör det dig så upprörd? Jag har gett det en chans men inte använt det för att det inte var lönsamt, och du svamlar ihop en efterhandskonstruktion om att jag är en dåre IFALL jag HADE köpt något som är dyrt.
Jag hade kallat dig och alla andra för dårar OM man handlar där det är dyrare, om man köper exakt samma sak. Jag kallar inte dig för dåre för att du inte använde kortet. Ramlade polletten ned nu? Ja eller nej?
Citera
2012-09-20, 13:47
Medlem
Citat:
Jag hade kallat dig och alla andra för dårar OM man handlar där det är dyrare, om man köper exakt samma sak. Jag kallar inte dig för dåre för att du inte använde kortet. Ramlade polletten ned nu? Ja eller nej?

Jo först kallade du mig för dåre, men det var "mellan raderna" IFALL jag hade använt det, huh ?
Men jo har jag förstått för längesen nu varför tror du det var så svårt?

Saken är bara att om du börjar med sådana personangrepp istället för att bemöta det folk skrivit så får det dig att framstå som lite desperat.

Ni som förespråkar Lyoness här förstår nog inte riktigt att ni gör dem en otjänst som ni håller på. Det framstår bara som ännu mer oseriöst genom en massa dåliga bortförklaringar där ni inte någonsin inser sakfrågan, nämligen att det är ni som betalar uppåt i pyramiden med era insatser. Inte några rabatter.
Citera
2012-09-20, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastefallarn
Jo först kallade du mig för dåre, men det var "mellan raderna" IFALL jag hade använt det, huh ?
Men jo har jag förstått för längesen nu varför tror du det var så svårt?

Saken är bara att om du börjar med sådana personangrepp istället för att bemöta det folk skrivit så får det dig att framstå som lite desperat.

Ni som förespråkar Lyoness här förstår nog inte riktigt att ni gör dem en otjänst som ni håller på. Det framstår bara som ännu mer oseriöst genom en massa dåliga bortförklaringar där ni inte någonsin inser sakfrågan, nämligen att det är ni som betalar uppåt i pyramiden med era insatser. Inte några rabatter.
Ok - onödigt att kalla dig för dåre. Håller med. Men om du bemödade dig med att läsa dom tidigare inläggen, så hade du fått dina svar. Nu hoppar du bara in mitt i tråden och inte förstår sammanhanget. Jag gillar Lyoness, men INTE alla grejer.
Citera
2012-09-20, 14:21
Medlem
Citat:
Ok - onödigt att kalla dig för dåre. Håller med. Men om du bemödade dig med att läsa dom tidigare inläggen, så hade du fått dina svar. Nu hoppar du bara in mitt i tråden och inte förstår sammanhanget. Jag gillar Lyoness, men INTE alla grejer.

Jag har läst hela tråden och följt den länge, och känner flera stycken som är med i det här så du behöver inte gissa dig till att jag inte förstår sammanhanget. Jag hoppade inte in i tråden, jag tog upp ett exempel på att Lyoness inte fungerar speciellt bra, som du valde att tolka på ett väldigt märkligt sätt med personangrepp, trots att det inte ens var riktat till just dig. Försök bemöta sakfrågorna nu istället tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in