2012-09-20, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jättebra att ni i alla fall har EN livsmedelsbutik som är ansluten. När ansluter sig resterande 1396 ICA-butiker?
Då Kukkola är privatägd vet jag inte om hela ICA ens går med. Vi får se helt enkelt. Det kommer fler, var så säker
Citera
2012-09-20, 01:07
Medlem
Danielxbf32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilpemil
Så ett pyramidspel där den driftige kan tjäna miljontals kronor, på något som är lagligt stör dig? Vad är du för en feg, tråkig typ? Du tjänar ju för fan pengar på det om du kör. Vad spelar det för roll då om det är ett pyramidspel?

Jag hävdar inte at det är ett de jure pyramidspel. Det är det inte.
Jag hävdar däremot att det är ett de facto pyramidspel och som sådant är det:

1.) Inte en hållbar affärsmodell
2.) Djupt omoraliskt (åsikt)
3.) Bygger på att majoriteten av dess deltagare går med förlust/blir lurade

De enda driftiga som tjänar miljoner är de som snickrat ihop skiten. Ja de är sannerligen driftiga och ja de tjänar miljoner och du är deras kund.

Jag är varken feg eller tråkig, jag driver ett eget företag och tar därmed en risk med min tid och mina pengar, ett företag med riktiga kunder och riktiga anställda som inte behöver betala för att jobba för mig.
Citera
2012-09-20, 01:08
Medlem
constants avatar
Citat:
Då Kukkola är privatägd vet jag inte om hela ICA ens går med. Vi får se helt enkelt. Det kommer fler, var så säker
Är inte så gott som alla ICA-butiker privatägda? Trodde mest det var i övergångar som ICA själva drev butik.

Vilka fler butiker är på gång, och var har du något som visar att det är så?
Citera
2012-09-20, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielxbf32
Jag hävdar inte at det är ett de jure pyramidspel. Det är det inte.
Jag hävdar däremot att det är ett de facto pyramidspel och som sådant är det:

1.) Inte en hållbar affärsmodell
2.) Djupt omoraliskt (åsikt)
3.) Bygger på att majoriteten av dess deltagare går med förlust/blir lurade

De enda driftiga som tjänar miljoner är de som snickrat ihop skiten. Ja de är sannerligen driftiga och ja de tjänar miljoner och du är deras kund.

Jag är varken feg eller tråkig, jag driver ett eget företag och tar därmed en risk med min tid och mina pengar, ett företag med riktiga kunder och riktiga anställda som inte behöver betala för att jobba för mig.
Ohållbar affärsmodell - Företag lockar till sig med en liten rabatt som bevisligen ökar företagets omsättning. Varför är det ohållbart enligt dig?

Omoraliskt - förklara varför du tycker det, när de som vill syssla med detta kan göra det genom vänskapsmarknadsföring/mun-till-mun-metoden.
Majoriteteb går med förlust, hur då? Du om någon som inte handlar med en ränta går väl med förlust, om du t.ex gör en ögonlaseroperation hos Memira utan att dra ditt Lyokort?
Citera
2012-09-20, 06:26
Medlem
Citat:
Jadå det finns ett "samarbete" i Österrike som bara sådär av en händelse råkar bero på att man (vem som helst), likt Elgiganten i Sverige råkar kunna köpa presentkort där.

http://www.lyoness.net/internal/eu/s...UyMzEwMjgxNA==

Achtung: es wird bei den Gutscheinen kein Retourgeld ausgegeben.

Lidl Austria GmbH – internationaler Partner für Österreich auf Gutscheinbasis.

Lidl – Qualität, immer günstig!

Vor zehn Jahren eröffnete das Lebensmittel-Filialunternehmen Lidl seine ersten Filialen in Österreich. Aufgrund des erfolgreichen Konzeptes und des großen Kundenzuspruchs bietet Ihnen Lidl Austria heute mit knapp 180 Filialen günstige Einkaufsmöglichkeiten – immer in Ihrer Nähe. Mit saisonalen Aktionen, Eigenmarken und vielen Markenartikeln wird stets für ein abwechslungsreiches Einkaufserlebnis gesorgt.

Der nachstehende Link hilft Ihnen, Filialen in Ihrem Umkreis zu finden: http://www.lidl.at

Bei Fragen wenden Sie sich bitte ausschließlich an die LYONESS Austria GmbH – Telefon: 0316/231103!

Problemet med det sk "samarbetet" är att DET INTE FINNS NÅN CASHBACK på presentkorten (se fetad text ovan)... återigen ett av lyoness sk "samarbeten" m.ao. fatta att det är ett luftslott! Det blir aldrig några (riktiga) samarbeten med Lidl eller coop eller Ica eller någon annanstans där folk spenderar majoriteten av sina slantar.. i BÄSTA fall är det ett uttunnat affiliatprogram som du får en liten skärva av... det är DU MrLyoness som är kunden och affären är redan avhandlad...
Den av dig den "fetande" texten betyder att du INTE får några växelpengar tillbaka på det presentkort du lämnar in. Dvs Har du ett presentkort för 1000, och handlar för 980, så får du inte 20 tillbaka.

Då måste således handla för hela summan eller tex 1056:- och då i detta exempel lägga till 56:-. Dock får du din "Casback". Du kan även köpa presentkort för mindre belopp. Lär dig tyska innan du sprider dina lögner.
Citera
2012-09-20, 07:27
Medlem
Citat:
Jag kan inte styrka att Lidls kundtjänst har skrivit så nej eftersom jag inte varit i kontakt med dem själv, det var inte ett kategoriskt påstående utan ett återgivande av vad som skrivits tidigare i tråden, men nu går ju inte Lyoness att använda på Lidl i Sverige så jag har svårt att se relevansen.

Sen undrar jag om du är läskunnig: DU hävdade att lyoness har ett "samarbete" med hotels.com varpå jag påpekade att vem fan som helst med ett minimum av ansträngning kan skaffa sig ett likadant "samarbete" fast med bättre cashback än via lyoness samt använde mig själv som exempel, varpå du får det till att jag har hävdat att det är någon form av idé som jag tjänar pengar på, det är det inte. Jag sparar 10% på mina hotellvistelser till skillnad från de 4% som jag hade sparat om jag hade biokat via lyoness... vad var det som var svårt att förstå?
Att komma med påståenden som en random Fl.B användare har skrivit, för någon slags "källa" är ju skrattretande. Ta själv reda på fakta än att komma dragandes med sådan skit.

Vidare så är ju din "Affe" ide kanon. Då behöver jag bara ordna 18000 sådana och sedan göra en hemsida, sedan marknadsföra den för att driva in traffik till sidan, så att alla får ta del av förmånerna. Jag tror jag börjar imorgon - eller så uppfinner jag inte hjulet igen och använder mig av ett färdigt koncept.

Att disikera ett helhetsconcept och sedan angripa vissa bitar i det - bevisar att du inte fattar "halv sju" och jag rek. dig att lära dig mer om MML, samt Tyska och samtidigt gå in på Lyoness eller besök ett bönemöte och ställ din kritiska frågor.
Citera
2012-09-20, 09:23
Medlem
Citat:
Jag förstår mig inte på allt folk som är negativa... Jag har shoppat 74 gånger via systemet och är nu uppe i 40000:- cirka och är supernöjd. Man får leta några min extra ibland för att hitta en specifik vara men det är det värt.
Allt ifrån märkeskläder till gymkort, PS3 till heminredning, mat, resor, longboard, hårwax och shampoo, bensinkort på statoil... Vad mer kan man begära efter ett och ett halvt år i Sverige? :P

Snälla människa du är nöjd för att du LYCKATS shoppa för 40000:- i en massa extradyra affärer? Grattis alltså !

Jag var gratismedlem ett tag men använde det aldrig så jag åkte ut. Då räknade jag på en del inköp jag skulle kunna gjort genom Lyoness, dator, torktumlare mm. Det hade blivit runt 2500 dyrare genom Lyoness. Men jag hade fått hissnande 115:- i rabatt!
Citera
2012-09-20, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastefallarn
Snälla människa du är nöjd för att du LYCKATS shoppa för 40000:- i en massa extradyra affärer? Grattis alltså !

Jag var gratismedlem ett tag men använde det aldrig så jag åkte ut. Då räknade jag på en del inköp jag skulle kunna gjort genom Lyoness, dator, torktumlare mm. Det hade blivit runt 2500 dyrare genom Lyoness. Men jag hade fått hissnande 115:- i rabatt!
Då är du isåfall på ren svenska - "dum i huvudet" ifall du handlar i affärer som är DYRARE, bara för att du har ett Lyoness kort. Slutar din hjärna fungera bara för att du får ett cashback kort i handen. Förstår att du blir utslängd. Det hade jag oxå gjort.Om du läser några inlägg tillbaka, så skriver jag hur man skall göra. Dåre.
Senast redigerad av MrLyoness 2012-09-20 kl. 09:49.
Citera
2012-09-20, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLyoness
Då är du isåfall på ren svenska - "dum i huvudet" ifall du handlar i affärer som är DYRARE, bara för att du har ett Lyoness kort. Slutar din hjärna fungera bara för att du får ett cashback kort i handen. Förstår att du blir utslängd. Det hade jag oxå gjort.Om du läser några inlägg tillbaka, så skriver jag hur man skall göra. Dåre.

Var det så svårt att läsa dom få raderna jag skrev? Jag skrev att jag inte köpte något genom Lyoness för att det hade blivit 2500 dyrare att göra det? Elgigantens lågprisgaranti gäller inte mot näthandlare (sade dom till mig) eller på datorer som inte är exakt samma modell, därav kunde jag inte köpa varorna på Elgiganten, utan på andra ställen 2500:- billigare.
Jag är ledsen men dårstämpeln bet inte så bra där, den studsade snarast tillbaka.
Citera
2012-09-20, 10:43
Medlem
Jag blev erbjuden möjligheten att ansluta mina butiker som Business Partner till detta "unika" koncept 2010. Det skulle endast kosta mig 2000 euro, men jag skulle tjäna grymma slantar på det och det skulle ta min verksamhet till helt nya nivåer, då Lyoness redan då var den största plattformen för internethandel world wide
Citera
2012-09-20, 11:30
Medlem
UACs avatar
Citat:
Som är en Ica Supermarket, ja. Handlar där varje vecka.
ICA Supermarket är en närbutik, betydligt mindre och dyrare än ICA Kvantum som i sin tur är betydligt mindre och dyrare än ICA MAXI.

Att handla på Kvantum eller MAXI utan Lyoness-rabatt är billigare än att handla på Supermarket med ditt Lyoness-kort.
Citera
2012-09-20, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastefallarn
Var det så svårt att läsa dom få raderna jag skrev? Jag skrev att jag inte köpte något genom Lyoness för att det hade blivit 2500 dyrare att göra det? Elgigantens lågprisgaranti gäller inte mot näthandlare (sade dom till mig) eller på datorer som inte är exakt samma modell, därav kunde jag inte köpa varorna på Elgiganten, utan på andra ställen 2500:- billigare.
Jag är ledsen men dårstämpeln bet inte så bra där, den studsade snarast tillbaka.
Tyvärr får du behålla dårstämpeln eftersom DU inte förstod det jag skrev. Jag skrev att IFALL du hade (mellan raderna - gäller alla) köpt saker som är dyrare så är du väldigt lågintelligent. Vem fan köoer något som är dyrare?? Idiotiskt kommenatar av dig. Innan du hoppar på min läsförståelse, gå igenom din egna först! Dåre.
Senast redigerad av MrLyoness 2012-09-20 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in