2019-03-12, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HugSeal
Varför suckandet?

Det är ungefär de sakerna jag har tryckt på när jag pratat med personen. Det faktum att de bytt namn en massa gånger och siffrorna från Norge är u också rätt talande. De slussar runt pengar och plockar åt sig på vägen helt enkelt.
"Jag vet inget om detta men här kommer en sammanfattning....med lite små medvetna uppenbara fel...."

Lite fånigt faktiskt när du fejkar du vill "hjälpa en polare"!

Men säg till Mållgan att skita i Lyconet kort och gott! Du har ju redan hittat dina argument!
Varför låtsas du inget förstår?
Citera
2019-03-12, 11:41
Medlem
HugSeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandarabilla
"Jag vet inget om detta men här kommer en sammanfattning....med lite små medvetna uppenbara fel...."

Lite fånigt faktiskt när du fejkar du vill "hjälpa en polare"!

Men säg till Mållgan att skita i Lyconet kort och gott! Du har ju redan hittat dina argument!
Varför låtsas du inget förstår?

Varför hitta på saker? Det är väl onödigt? Jag påstådde aldrig att jag inte visste något om detta. Om du faktiskt läser vad jag faktiskt skrev istället för att gissa så skulle det nog underlätta.

Vilka är de uppenbara felen? Det enda uppenbara felet jag hittar var att det grundades i italien. Men det är ju dels skitsaksama och rätt irrelevant i det stora hela och i mina ögon inte uppenbart fel på grund av allt snack om italien här och på andra ställen.

Nu när jag har några fler timmars research så är det uppenbart fel, men det var det inte för mig när jag skrev inlägget.

Varför skulle jag fejka att jag vill hjälpa en polare? Jag förstår inte varför den biten inte är trovärdig?

Med tanke på pengarna de får in för molnhandel så är det ju uppenbarligen lätt att fastna i detta träsket. Och när man väl sitter fast i bedrägeriet kan det vara svårt att ta sig ur i och med att det ofta är kollegor och liknande som värvat en och hela sunken cost fallacy kickar in till på köpet.

Så återigen gissar du helt vilt, och fel, istället för att bara svara.

Vad betyder "varför låtsas du inget förstår"? Det är inte en riktig mening och det skulle kunna betyda olika saker, förtydliga tack. Menar du varför låtsas att du inget förstår, varför låtsas när du inget förstår, varför låtsas du inte förstår jag inte elelr något anat.

Är hela gänget i den här tråden så vana vid att bara sitta på en pinne och skrika ut förolämpningar åt varandra att de helt har tappat förmågan till en rak diskussion utan halmgubbar och skitsnack?
Senast redigerad av HugSeal 2019-03-12 kl. 11:45.
Citera
2019-03-12, 12:17
Medlem
Citat:
Varför hitta på saker? Det är väl onödigt? Jag påstådde aldrig att jag inte visste något om detta. Om du faktiskt läser vad jag faktiskt skrev istället för att gissa så skulle det nog underlätta.

Vilka är de uppenbara felen? Det enda uppenbara felet jag hittar var att det grundades i italien. Men det är ju dels skitsaksama och rätt irrelevant i det stora hela och i mina ögon inte uppenbart fel på grund av allt snack om italien här och på andra ställen.

Nu när jag har några fler timmars research så är det uppenbart fel, men det var det inte för mig när jag skrev inlägget.

Varför skulle jag fejka att jag vill hjälpa en polare? Jag förstår inte varför den biten inte är trovärdig?

Med tanke på pengarna de får in för molnhandel så är det ju uppenbarligen lätt att fastna i detta träsket. Och när man väl sitter fast i bedrägeriet kan det vara svårt att ta sig ur i och med att det ofta är kollegor och liknande som värvat en och hela sunken cost fallacy kickar in till på köpet.

Vad betyder "varför låtsas du inget förstår"? Det är inte en riktig mening och det skulle kunna betyda olika saker, förtydliga tack. Menar du varför låtsas att du inget förstår, varför låtsas när du inget förstår, varför låtsas du inte förstår jag inte elelr något anat.

Är hela gänget i den här tråden så vana vid att bara sitta på en pinne och skrika ut förolämpningar åt varandra att de helt har tappat förmågan till en rak diskussion utan halmgubbar och skitsnack?

Jeg syntes du skal lese rapport fra Lotterinemnda i Norge og vedtak der og vise din venn den rapport!
Jeg tror ikke det er store skilnad på Norge og Sverige i dette svindel og bedrag.
Alle som kan lese og legge ihop 2 +2 = 4 kan også fatta alt handler om verve nye PM og selge moln og ESP til nye klappmongo.
Casback delen er en del at pynta på lite ang svindel og bedrag og selv Hubert har sagt alt handler om posisjoner ( klatre i level)

https://lottstift.no/om-oss/aktuelt/...etningssystem/

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Lyoness
Senast redigerad av Petter100 2019-03-12 kl. 12:25.
Citera
2019-03-12, 12:59
Medlem
HugSeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
Jeg syntes du skal lese rapport fra Lotterinemnda i Norge og vedtak der og vise din venn den rapport!
Jeg tror ikke det er store skilnad på Norge og Sverige i dette svindel og bedrag.
Alle som kan lese og legge ihop 2 +2 = 4 kan også fatta alt handler om verve nye PM og selge moln og ESP til nye klappmongo.
Casback delen er en del at pynta på lite ang svindel og bedrag og selv Hubert har sagt alt handler om posisjoner ( klatre i level)

https://lottstift.no/om-oss/aktuelt/...etningssystem/

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Lyoness

Yes, har kollat igenom rapporten och den har mycket matnyttigt. Tabellen på sida 9 är onekligen väldigt talande bara den.

Tack för svaren gott folk
Citera
2019-03-12, 13:09
Medlem
Citat:
Fick detta skickat till mig: Är från deras lista på ALLA 22 olika % nivåerna som företag som säljer mat o dryck går in på!

Var finns 9%?

11 Mat & Dryck 11.01 Fiskgrossist 6,00%
11 Mat & Dryck 11.02 Dryckesbutik 6,00
11 Mat & Dryck 11.03 Snackbar 7,00
11 Mat & Dryck 11.04 Osthandel 5,00
11 Mat & Dryck 11.05 Matbutik 5,00
11 Mat & Dryck 11.06 Chark & delikatesser 5,00
11 Mat & Dryck 11.07 Mejeriprodukter 5,00
11 Mat & Dryck 11.08 Kosttillskott 5,00
11 Mat & Dryck 11.09 Hälsokostbutik 6,00
11 Mat & Dryck 11.10 Frukt- & grönt 5,00
11 Mat & Dryck 11.11 Diversehandel 8,00
11 Mat & Dryck 11.12 Catering 8,00
11 Mat & Dryck 11.13 Catering 8,00
11 Mat & Dryck 11.14 Bageri 7,00
11 Mat & Dryck 11.15 Sötsaker 5,00
11 Mat & Dryck 11.16 Tehandel 6,00
11 Mat & Dryck 11.17 Livsmedelsbutik 5,00
11 Mat & Dryck 11.18 Delikatessbutik 6,00
11 Mat & Dryck 11.19 Sprit 6,00
11 Mat & Dryck 11.20 Bantningsprodukter 5,00
11 Mat & Dryck 11.21 Hälsokost (ekologisk mat) 5,00
11 Mat & Dryck 11.22 Kryddhandlare 5,00

Nöjd?

Klart det är bättre att ge bort 10% istället för 14%, det förstår nog vem som helst!
Det är även bättre att ge bort 5% istället för 10% som ett klippkort 1:10 innebär (något du förespråkat ofta i tråden för den som orkar läsa)!

Vilket inte stämmer med deras hemsida - så det du fått skickat till dig är alltså en ren lögn när man jämför med deras egna hemsida.

Följande blir alltså slutsatsen
A) Ditt klappmongo har ljugit
B) Deras Hemsida ljuger med olika % satser
C) Dom går de facto BACK på att kunder handlar med kortet!

Det fungerar som följande inom ALL kortverksamhet när det kommer till BABS och andra kort terminalverksamheter

Desto större omsättning (Antal butiker - Antal Kunder o.s.v.) desto billigare avtal.

Exempel 1: Om du har en butik med minimalt med kunder så kostar det 2% per transaktion
Exempel 2: Om butiken är en Koncern (Exempelvis IKEA) så kostar det IKEA 0,2% per transaktion
(Dels för att volymen av transaktioner är markant mer än Exempel 1 men även för att det är reklam för deras varumärke)

Om det du nu skickat i tråden stämmer så bevisar du att Bluff å Båg skiter i verksamheten som har med kortet att göra och bryr sig ENDAST om att klappmongon skall betala pengar för att investera i Molnverksamheten.

Beviet att klappmongot som skickat dig listan ljuger?

zChocolat.com igen...

https://www.lyoness.com/se/cashback/...5-zchocolatcom
5% + 7SP per 150USD köp
11 Mat & Dryck 11.15 Sötsaker 5,00

Ditt klappmongo som skickat listan påpekar att butiken betalar endast 5% till Bluff å Båg.
Detta innebär att om klappmongon handlar där för 150.000USD så...
zChocolat.com betalar 7.500USD till Bluff å Båg

Men! Bluff å Båg betalar
7.500USD Till de handlande klappmongona
1.500USD till klappmongona över de handlande klappmongona
1.500USD i SP

Rakt upp och ner 2% back - alltså 3000USD minus...
Sedan finns ju ingen hänsyn till att Bluff å Båg skall tjäna på affären heller

Vart är lögnen? Ditt klappmongo? Bluff å Bågs hemsida?

Och om det är en butik som betalar 5% till Bluff å Båg...

100 Inköp
150 pris till kund
50 i Vinst

100 Inköp
150 pris till kund
7.50 Kostnad till bluff å båg
42,5 i Vinst

15% av vinstmarginalen borta med vinden för absolut ingenting eftersom Bluff å Båg inte ger fler kunder.... Dom handlar ju inte (Bevisat i Norge rapporten)
Citera
2019-03-12, 13:11
Medlem
Citat:
Varför suckandet?

Det är ungefär de sakerna jag har tryckt på när jag pratat med personen. Det faktum att de bytt namn en massa gånger och siffrorna från Norge är u också rätt talande. De slussar runt pengar och plockar åt sig på vägen helt enkelt.

Mjo - fråga individen (Klappmongot) om han fått skriftligt på att han ska gå plus om 4 år.
Eller fråga om han kan visa den uträkningen och var det framgår i kompensationsplanen om antal år innan utbetalning.
(Och hur det nu skall fungera när länder stänger ner företaget)
Citera
2019-03-12, 13:20
Medlem
HugSeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Mjo - fråga individen (Klappmongot) om han fått skriftligt på att han ska gå plus om 4 år.
Eller fråga om han kan visa den uträkningen och var det framgår i kompensationsplanen om antal år innan utbetalning.
(Och hur det nu skall fungera när länder stänger ner företaget)

Personen är inte särskilt insatt överhuvudtaget, har gått på ett möte som den tyckte lät bra och blivit tipsad av en kollega som brinner rätt hårt för det. Men personen har fått uppfattnignen att man via företaget investerar i andra företag i landet för att handeln där ska växa och för reklam, då var det bra att kunna peka på att antalet anslutna butiker i princip varit oförändrat och att det är orimligt att lägga 50+ miljoner på reklam för en rörelse som omsätter 20mkr.

Personen tar upp att kollegan har varit på många möten lite överallt och där träffat folk som får ut dessa galna summorna det pratas om, då nämnde jag att personerna på ett sånt möte har ett rätt kraftigt ekonomist incitament att locka med så många som möjligt i denna rörelsen.

Jag har pekat lite på siffrorna, att om vi pratar uppemot 10 ggr insatsen i återbäring efter 3-4 år så krävs det rätt mycket pengar. Och från domen i norge framgår det ju att de går typ plusminus noll på deras legitima cashbackhandel och då måste ju resten av pengarna komma från molnköp och liknande och en sån tillväxt är ju orimlig.

Men jag ska låta det vila ett par daga. Det var mycket information för personen att ta in när jag ringde igår så jag ska låta hen tänka över det några dagar och sedan återkomma i slutet på veckan tror jag. Det kan vara svårt att inse och framförallt att medge att man blivit blåst.
Citera
2019-03-12, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Vilket inte stämmer med deras hemsida - så det du fått skickat till dig är alltså en ren lögn när man jämför med deras egna hemsida.
Varför skulle det vara ren lögn? Det kan ju faktiskt vara så som du säger att företagen själva väljer fritt hur mycket shoppingpoäng de vill ge / 950 kr!

Om de betalar 5% enligt avtal men sen väljer ge mer shoppingpoäng är deras val!

Listan jag fick se var på hans inloggning (han är med i Lyconet) och den gäller svenska marknaden, inte USA! Han skickade sen mat&dryck delen till mig eftersom vi diskuterade just den här i tråden!

Du har säkert rätt i dina antaganden och uträkningar! Sorry för mina frågor!
Senast redigerad av dandarabilla 2019-03-12 kl. 22:07.
Citera
2019-03-12, 22:04
Bannlyst
Citat:

Jo, jag fick EFTER ha läst ditt inlägg känslan av den där fjäskande eleven i skolan som alltid räckte upp handen och låtsades ställda frågor, men på ett sätt så de visade att de redan kunde svaren. Du gör ett sammanfattande inlägg här och ber sedan om hjälp att förklara för din polare! Varför inte bara ställa frågan rakt ut: ge mig 3 bra argument att inte vara med!

Men jag kan ha missuppfattat ditt inlägg!

Japp, denna tråden har oerhört lite tolerans för den andres synsätt: klappmongo stämpel direkt du yttrar dig! Det är väl lite synonymt för Flashback!
Citera
2019-03-12, 22:28
Medlem
HugSeals avatar
Citat:
Jo, jag fick EFTER ha läst ditt inlägg känslan av den där fjäskande eleven i skolan som alltid räckte upp handen och låtsades ställda frågor, men på ett sätt så de visade att de redan kunde svaren. Du gör ett sammanfattande inlägg här och ber sedan om hjälp att förklara för din polare! Varför inte bara ställa frågan rakt ut: ge mig 3 bra argument att inte vara med!

Men jag kan ha missuppfattat ditt inlägg!

Japp, denna tråden har oerhört lite tolerans för den andres synsätt: klappmongo stämpel direkt du yttrar dig! Det är väl lite synonymt för Flashback!

Låtsades ställa frågor?

Jag stälde tydliga frågor och bad om förtydliganden, på vilket sätt är det på låtsas?

Eller blir du förvirrad av att jag inte bara sitter på röven och väntar på att alla andra ska spotta ut all info till mig utan faktiskt tar tag i det och letar info själv medan jag väntar på svar?

Är inte ett sammanfattande inlägg kring hur jag har uppfattat företaget ett bra sätt att lägga fram hur jag har uppfattat företaget och följdaktligen hur jag skulle förklara företaget för min bekanta?

Varför i hela friden skulle jag bara be om tre argument? Det är så extremt mycket vettigare att jag får en bra koll på vad företaget är, hur det arbetar och var problematiken ligger. Jag är faktiskt helt kapabel att själv argumentera för och emot saker.

Yes, du har helt klart missuppfattat mitt inlägg. Eller ja, missuppfattat eller helt enkelt läst in vad du vill hitta i det.

Det är ingen tråd som har någon tolerans för och emot någonting. Det är medlemmar i tråden som har olika långt tålamod med folk som kommer med argument som har förts fram otaliga gånger tidigare.
Citera
2019-03-13, 06:28
Bannlyst
Citat:
Låtsades ställa frågor?

Jag stälde tydliga frågor och bad om förtydliganden, på vilket sätt är det på låtsas?

Eller blir du förvirrad av att jag inte bara sitter på röven och väntar på att alla andra ska spotta ut all info till mig utan faktiskt tar tag i det och letar info själv medan jag väntar på svar?

Är inte ett sammanfattande inlägg kring hur jag har uppfattat företaget ett bra sätt att lägga fram hur jag har uppfattat företaget och följdaktligen hur jag skulle förklara företaget för min bekanta?

Varför i hela friden skulle jag bara be om tre argument? Det är så extremt mycket vettigare att jag får en bra koll på vad företaget är, hur det arbetar och var problematiken ligger. Jag är faktiskt helt kapabel att själv argumentera för och emot saker.

Yes, du har helt klart missuppfattat mitt inlägg. Eller ja, missuppfattat eller helt enkelt läst in vad du vill hitta i det.

Det är ingen tråd som har någon tolerans för och emot någonting. Det är medlemmar i tråden som har olika långt tålamod med folk som kommer med argument som har förts fram otaliga gånger tidigare.
All respekt åt ditt research! Som jag skrev så missuppfattade jag väl ditt inlägg! Inte läst in något speciellt utan enbart en felaktig känsla! Lite som att det var ett litet trollkonto som ville förstärka någon annan. Inte ovanligt i denna tråden verkar det som! Men jag hade väl fel!
Inte mer med det!
Sorry
Citera
2019-03-13, 09:12
Medlem
Citat:
Varför skulle det vara ren lögn? Det kan ju faktiskt vara så som du säger att företagen själva väljer fritt hur mycket shoppingpoäng de vill ge / 950 kr!

Om de betalar 5% enligt avtal men sen väljer ge mer shoppingpoäng är deras val!

Listan jag fick se var på hans inloggning (han är med i Lyconet) och den gäller svenska marknaden, inte USA! Han skickade sen mat&dryck delen till mig eftersom vi diskuterade just den här i tråden!

Du har säkert rätt i dina antaganden och uträkningar! Sorry för mina frågor!

Stackars lilla klappmongo som tror på alla sagor som klappmongon kommer med....

Följande butiker finns under rubriken "MATBUTIK" och accepterar kortet

https://www.lyoness.com/se/cashback/...-hags%C3%A4tra
2% + 1 SP per 1000 SEK Inköp

https://www.lyoness.com/se/cashback/...permarket-osby
1% + 1 SP per 1000 SEK Inköp

https://www.lyoness.com/se/cashback/...odaste-glassen
3% + 2,5 SP per 1000 SEK Inköp

Vart är felet?
På hemsidan för bluff å båg - eller ditt klappmongo som skickat listan?

Enligt dina klappmongo siffror...

1/2/3% i Cashback till klappmongo PLUS 1% till klappmongo över handlande klappmongo PLUS 1% för att täcka SP

Det betyder för företaget Bluff å Båg enligt dina siffror och den påhittade listan från ditt klappmonog

Ica OSBY -> 1+1+1 - bluff å båg går plus 2% per köp av klappmongon
Supermarket Hagsätra -> 2+1+1 bluff å båg går plus 1% per köp av klappmongon
Godaste Glassen -> 3+1+1 Bluff å båg går +/-0 per köp av klappmongon

Nej - listan stämmer inte plus att hemsidan stämmer inte...

Du skall även fundera på hur många gånger ICA i Osby blivit tvingade att rekonstruera sin lilla klappmongobutik.... (Testa Google eller läs längre bak i tråden...)

Eller kanske fundera varför Godaste Glassen har stängt sina butiker? (Se länken ovanför...)

Och kanske det mest fantastiska....

Hur kommer det sig att antalet anslutna företag som accepterar kortet och verkligen har ett samarbete hela tiden sedan denna tråd startades ligger på konstant 700-800 - vi pratar nu en 8 års period...

* Inga större kedjor är anslutna
* Många butiker är små obskyra butiker som svensson aldrig handlar hos
(Och kom inte med Presentkortet - det är inget samarbete....)

Det finns en anledning till att Norge utredningen visade att över 90% av företagets inkomster kommer från "Molnköp" och under 10% kommer från handeln som trots allt för alla klappmongon är extremt viktig för att få utdelning på sina molnköp....
Den matematiken går inte heller ihop - men det är precis som vanligt med Bluff å Båg företag inom Ponzi verksamheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in