2017-07-23, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Och nu har du både rätt och fel...

1) Du köper 50 Shopping Points som blir 1 Unit
2) Du får en värdecheck efter 271 år på 3800:- , observera att totala värdet du säger att du får är 4845:-
Nu kommer det STORA problemet...
4845-3800=1045:- Denna summa är helt oväsentlig eftersom den aldrig existerat utan bara är "Påhittade poäng"
Men - enligt dig så har du fått en värdecheck på 3800:- som du skall "Återinföra i systemet" eftersom det kolapsar annars... Men om du använder värdechecken i en butik - så tillfaller dessa 3800:- till butik AB och inte Lyoness. Butiken AB har gett dig varor för 3.800: och skall således även ha betalt i riktiga pengar för den värdechecken.
Det vill säga , dessa 3.800 som du "fått" enligt din utsago kommer aldrig in i systemet , det är en ren och skär utgift för Lyoness och om det nu fungerar på det sättet du försöker påskina...
"Satsa 475:- och få 3800:- inom 3-5 år genom att bara ligga på sofflocket"
Så har du rätt i det att systemet kommer att urholkas eftersom det inte kommer in mer pengar i detta ponzi upplägg

Har aldrig varit skraj för något MLM/Ponzi/Pyramidspel
Men är det något jag kostant försöker göra i alla dessa trådar är att få vanliga svnesson att förstå att det inte är något att satsa på.

"Låter det för bra för att vara sant - är det en lögn"

Du kan ALDRIG garantera att 475:- blir 4845:- (Eller en värdecheck på 3800:-) i något sammanhang ö.h.t.
Kul att se desperationen verkligen tar fart hos dig.
Du bryr dig inte ett skit om någon enskild person eller ett litet företag. Det visar du klart och tydligt.
Det enda syfte du har är att störa verksamheten då det hotar din verksamhet.
Självklart finns det folk som läser här och tar beslut på dina skriverier, konstigt nog.
Att lyssna på obskyra anonyma personer på suspekta forum och ta beslut utefter det är för mig en gåta.
Det finns hur mycket positiv info där ledare för sina företag och verksamheter lovordar Lyoness.
Carrefour i Polen som nu växlat över till cashbackkortet, MotoGP plus alla de otaliga samarbeten man har ingått med, föreningar, kedjor osv.
Den infon finns och det är deras verksamhet som står i fokus, dom jobbar med sina varumärken och har tagit beslutet att samarbeta medLyoness.
Kolla youtube, finns massor.
Självklart är Lyoness inblandad i en massa tvister, men det är just på grund av puckon som du med flera terroriserar olika myndigheter med era åsikter.
I dom större rättegångarna är det fastslaget att Lyoness INTE är ett pyramidspel. Oavsett hur mycket ni terroriserar myndigheter med era åsikter, sen när det kommer till lagen säger den något annat.
Men pellets, Sssssnnnnaaarrrttttt blir även du varse och står där med Ågren att du inte la all den energi du har lagt på att dissa, istället byggt upp din lyoness business. Då hade du nog tjänat mer i förlängningen än på din verksamhet som du så frenetiskt försöker få att gå ihop.
Citera
2017-07-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Du bryr dig inte ett skit om någon enskild person eller ett litet företag. Det visar du klart och tydligt.
Självklart finns det folk som läser här och tar beslut på dina skriverier, konstigt nog.
Att lyssna på obskyra anonyma personer på suspekta forum och ta beslut utefter det är för mig en gåta.
Det finns hur mycket positiv info där ledare för sina företag och verksamheter lovordar Lyoness.
Carrefour i Polen som nu växlat över till cashbackkortet, MotoGP plus alla de otaliga samarbeten man har ingått med, föreningar, kedjor osv.
Den infon finns och det är deras verksamhet som står i fokus, dom jobbar med sina varumärken och har tagit beslutet att samarbeta medLyoness.
Självklart är Lyoness inblandad i en massa tvister, men det är just på grund av puckon som du med flera terroriserar olika myndigheter med era åsikter.
I dom större rättegångarna är det fastslaget att Lyoness INTE är ett pyramidspel. Oavsett hur mycket ni terroriserar myndigheter med era åsikter, sen när det kommer till lagen säger den något annat.
Men pellets, Sssssnnnnaaarrrttttt blir även du varse och står där med Ågren att du inte la all den energi du har lagt på att dissa, istället byggt upp din lyoness business. Då hade du nog tjänat mer i förlängningen än på din verksamhet som du så frenetiskt försöker få att gå ihop.

Svammel , svammel på sedvanligt klappmongo sätt...Polen? Vem fan bryr sig om Polen när vi bor i Sverige...

Det har fortfarande inte levererats ett enda hållbart argument om varför man skall gå med som privatperson , likväl har det heller inte levererats ett hållbart argument att gå med som företagare.

När klappmongon försöker ljuga i tråden så måste jag hoppa in och se till att folk tänker till både en och 1000 gånger så att dom undviker detta bluff å båg.

Lyoness/Lyconet(Cashback Card hotar inte min verksamhet ö.h.t
Jag bryr mig inte om vilka bonusprogram som finns (Visa/Mastercard/Eurobonus/Coop/Ica o.s.v) då dessa har ingenting med min verksamhet att göra.

Det som nu är konstaterat är att klappmongon som du försöker ljuga om följande....

om en privatperson satsar 475:- så kommer denna individ att få en värdecheck på 3.800:- inom en outalad tidsperiod om denna bara sitter på sofflocket och slappar.
A) Du kan ALDRIG någonsin garantera en ROI på 800%
B) Det finns INGEN information om detta i Lyconets kompensationsplan
C) "80%" går ALDRIG tillbaka i systemet.
Exempel gällande "C"
Jag som affärsinnehavare och lyoness innehavare köper in min vara för 10.000
Jag säljer denna till Lyoness konsumenter för 12.000
För detta betalar jag 2% till Lyoness 2400:-
Kvar är min vinst på 2400:-
Nu kommer det en Lyoness innehavare med en "Värdecheck på 3800:-"
Hen betalar mig 8200:- + värdechecken på 3800:-
Nu är det ett problem för mig som affärsinnehavare (Och ni klappmongon!)
Jag ligger förnärvarande MINUS på min försäljning och behöver således få in pengarna direkt för
den värdecheck på 3.800:- från Lyoness.
Nu betalar alltså Lyoness ut 3.800:- till mig och faktan är att dessa 3.800 har aldrig kommit in i systemet igen eftersom dessa nu är mina pengar som jag använder för att betala min leverantör med.

Så då har vi fakta
De 3800 som ni hävdar "kommer in i systemet igen" kommer aldrig att kunna komma in i systemet.
Och detta gör att om det är såsom ni hävdar "475:- blir 3800:- SNAAARRRTT" så kommer systemet att kollappsa på sedvanligt Ponzi/Pyramidsätt.

Att ni sedan försöker ljuga om att det växer i Sverige när det varit konstant antal butiker de senaste 6 åren gör ju inte saken bättre för Lyoness precis
Citera
2017-07-23, 19:43
Medlem
Citat:
Svammel , svammel på sedvanligt klappmongo sätt...Polen? Vem fan bryr sig om Polen när vi bor i Sverige...

Det har fortfarande inte levererats ett enda hållbart argument om varför man skall gå med som privatperson , likväl har det heller inte levererats ett hållbart argument att gå med som företagare.

När klappmongon försöker ljuga i tråden så måste jag hoppa in och se till att folk tänker till både en och 1000 gånger så att dom undviker detta bluff å båg.

Lyoness/Lyconet(Cashback Card hotar inte min verksamhet ö.h.t
Jag bryr mig inte om vilka bonusprogram som finns (Visa/Mastercard/Eurobonus/Coop/Ica o.s.v) då dessa har ingenting med min verksamhet att göra.

Det som nu är konstaterat är att klappmongon som du försöker ljuga om följande....

om en privatperson satsar 475:- så kommer denna individ att få en värdecheck på 3.800:- inom en outalad tidsperiod om denna bara sitter på sofflocket och slappar.
A) Du kan ALDRIG någonsin garantera en ROI på 800%
B) Det finns INGEN information om detta i Lyconets kompensationsplan
C) "80%" går ALDRIG tillbaka i systemet.
Exempel gällande "C"
Jag som affärsinnehavare och lyoness innehavare köper in min vara för 10.000
Jag säljer denna till Lyoness konsumenter för 12.000
För detta betalar jag 2% till Lyoness 2400:-
Kvar är min vinst på 2400:-
Nu kommer det en Lyoness innehavare med en "Värdecheck på 3800:-"
Hen betalar mig 8200:- + värdechecken på 3800:-
Nu är det ett problem för mig som affärsinnehavare (Och ni klappmongon!)
Jag ligger förnärvarande MINUS på min försäljning och behöver således få in pengarna direkt för
den värdecheck på 3.800:- från Lyoness.
Nu betalar alltså Lyoness ut 3.800:- till mig och faktan är att dessa 3.800 har aldrig kommit in i systemet igen eftersom dessa nu är mina pengar som jag använder för att betala min leverantör med.

Så då har vi fakta
De 3800 som ni hävdar "kommer in i systemet igen" kommer aldrig att kunna komma in i systemet.
Och detta gör att om det är såsom ni hävdar "475:- blir 3800:- SNAAARRRTT" så kommer systemet att kollappsa på sedvanligt Ponzi/Pyramidsätt.

Att ni sedan försöker ljuga om att det växer i Sverige när det varit konstant antal butiker de senaste 6 åren gör ju inte saken bättre för Lyoness precis
Jadu pellets, det är nog du som svamlar. Med en dåres envishet repeterar du om igen. Det är inte ett friskt beteende, såvida man inte har en agenda.
Om det är ovesäntligt vad som händer i Polen? Hmmm, det är Sveriges framtid vi
ser där. Polen ligger några år före Sverige och det som finns i Polen kommer hit också, vi ligger senare i fas så även i Sverige kommer kedjorna växla över till kort.
Det är just det du är medveten om och som skrämmer dig så fatalt.
Jag kan träffa dig närsomhelst och visa att det jonwill beskriver stämmer. Så om det är någon som ljuger så är det du. Jonwill har beskrivit det på ett korrekt sätt där han har sett underlag på hur det fungerar, vilket jag också kan visa dig, men det har du inget intresse av då du bara letar i paragraferna för att dissa. Då pratar vi om underlag på utbetalda enheter. Inte något från allmänna villkoren hur det ska fungera utan hur det fungerar i verkligheten. Jag har dryga fem år i bolaget och har mest konsumerat samt kört ESP och moln som har nämnts. Har ingen stor struktur så det som har hänt är pga det som händer i alla övriga länder.
Så återigen rädda människor tar nog till sig det du säger. Intelligenta människor kollar med lite fler källor än anonyma obskyra personer på suspekta forum.
Citera
2017-07-23, 20:08
Medlem
Citat:
Jadu pellets, det är nog du som svamlar. Med en dåres envishet repeterar du om igen. Det är inte ett friskt beteende, såvida man inte har en agenda.
ser där. Polen ligger några år före Sverige och det som finns i Polen kommer hit också, vi ligger senare i fas så även i Sverige kommer kedjorna växla över till kort.
Jag kan träffa dig närsomhelst och visa att det jonwill beskriver stämmer. Så om det är någon som ljuger så är det du. Jonwill har beskrivit det på ett korrekt sätt där han har sett underlag på hur det fungerar, vilket jag också kan visa dig, men det har du inget intresse av då du bara letar i paragraferna för att dissa. Då pratar vi om underlag på utbetalda enheter. Inte något från allmänna villkoren hur det ska fungera utan hur det fungerar i verkligheten. Jag har dryga fem år i bolaget och har mest konsumerat samt kört ESP och moln som har nämnts. Har ingen stor struktur så det som har hänt är pga det som händer i alla övriga länder.
Så återigen rädda människor tar nog till sig det du säger. Intelligenta människor kollar med lite fler källor än anonyma obskyra personer på suspekta forum.

Svammel , svammel från ett klappmongo igen...

1) Ingen som helst anledning att vare sig vara med som privatperson eller företagare

2) 800% ROI är en omöjlighet

3) Ingenstans i kompensationsplanen finns detta som du och det andra beskriver

4) Det som ni dessutom beskriver är ett praktexempel på ett pyramidspel som kommer att kolappsa eftersom Lyoness/Lyconet/Cashbackcard inte kan betala ut 3800 från systemet till varje klappmongo som bara betalar 475:- , det är enkel matematik. (Och nej , de 3800 går inte in i systemet igen eftersom affä'rsinnehavaren måste betala sina leverantörer för ddenna summa

5) Intelligenta människor läser kompensationsplanen och inser att det är ett pyramidupplägg där enda fokus ligger på att få med fler betalande klappmongon i verksamheten eftersom det är enda inkomsten för företaget.

6) Läs ordentligt på sidan 12 om Bonus Units
https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us
"Every booked unit in the Personal Balance with the pre-defined number of subsequent Units (Left/Right)
Så även om National - Continental - International Balance är "for all of the Marketers in all Countries and the Transfer Units will be booked here"
Så kvarstår faktum att du åter igen måste fylla dina ben , minst 5/5 enligt pyramidupplägget som presenteras på sidan 9.

Tyvärr , det enda du också gör är svamlar - men du kan aldrig någonsin garantera att
en privatperson som går in med 475:- återfår 4845:- (eller 3800 i en värdecheck) utan att behöva göra någonting
Citera
2017-07-23, 20:39
Medlem
199702042s avatar
Citat:

Vad händer om idioter slutar ansluta sig?
Citera
2017-07-23, 20:51
Medlem
Citat:

Mastercard, Elgiganten, Lidl mm
Och nu tror du på fullaste allvar att carrefour har hoppat på pyramidtåget mot helvetet?

Grattis!
Citera
2017-07-23, 20:51
Medlem
Citat:
Svammel , svammel från ett klappmongo igen...

1) Ingen som helst anledning att vare sig vara med som privatperson eller företagare

2) 800% ROI är en omöjlighet

3) Ingenstans i kompensationsplanen finns detta som du och det andra beskriver

4) Det som ni dessutom beskriver är ett praktexempel på ett pyramidspel som kommer att kolappsa eftersom Lyoness/Lyconet/Cashbackcard inte kan betala ut 3800 från systemet till varje klappmongo som bara betalar 475:- , det är enkel matematik. (Och nej , de 3800 går inte in i systemet igen eftersom affä'rsinnehavaren måste betala sina leverantörer för ddenna summa

5) Intelligenta människor läser kompensationsplanen och inser att det är ett pyramidupplägg där enda fokus ligger på att få med fler betalande klappmongon i verksamheten eftersom det är enda inkomsten för företaget.

6) Läs ordentligt på sidan 12 om Bonus Units
https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us
"Every booked unit in the Personal Balance with the pre-defined number of subsequent Units (Left/Right)
Så även om National - Continental - International Balance är "for all of the Marketers in all Countries and the Transfer Units will be booked here"
Så kvarstår faktum att du åter igen måste fylla dina ben , minst 5/5 enligt pyramidupplägget som presenteras på sidan 9.

Tyvärr , det enda du också gör är svamlar - men du kan aldrig någonsin garantera att
en privatperson som går in med 475:- återfår 4845:- (eller 3800 i en värdecheck) utan att behöva göra någonting
Som sagt desperationen tilltar.

1) det är redan beskrivet bra i tråden, bara du som hela tiden dödar det med hittepå argument.

2) 800% i ROI är inget exceptionellt, har gjort det på flera investeringar, men givetvis hög risk, några har gått hem några inte. Så att komma med dom påståendena visar ju bara att man inte fattar investeringar.

3) Ett litet tips, ladda ner den svenska versionen så kanske du förstår bättre. Enda anledningen till att du kör den amerikanska är att det är lättare att blanda bort folk.

4) Klart den håller, bygger enbart på konsumtion, konsumeras det mindre tar det längre tid, konsumeras det mer går det snabbare. Finns att läsa i allmänna villkor, klart och tydligt hur det fungerar

5) jadu pellets, du har intelligens och ändå lyckas du inte tyda den.
Det är nog bra att sitta med på ett möte där man får allt förklarat, och dom som håller i mötena brukar vara ganska generösa med att visa sina bokningsprogram.
Du kan ju kika in på ett möte lite diskret och ställa lite obehagliga frågor.

6) jag har full koll på hur bonusenheterna fungerar. Det är dock icke som du beskriver. Varför förvånar det inte mig. Att du skriver en massa dynga.

Sista meningen kan vi vända på. Jag behöver inte garantera något. Lyoness fungerar som det är beskrivet.
Men står du för dom eventuella uteblivna vinster som dom som eventuellt tar råd av dig. Kompenserar du dom.
Vi kan köra en grej du och jag. Jag placerar ut tre enheter i tre olika nationer.
Jag ger dig samtidigt 1425:- sen följer vi mina tre enheter och händer det något bakom dom så står du för samma summa till mig. Jag kan be min advokat skriva ut ett hållbart avtal så kör vi. Du får pengarna direkt, då har du också möjlighet att placera dom och få en bra avkastning på dom, så du kan pröjsa mig.
Det måste ju vara helt riskfritt för dig så som du snackar.
Citera
2017-07-23, 21:10
Medlem
Lyoness är ett pyramidspelsdömt företag.
Dom har sagt att dom har haft avtal med bla Lidl och MasterCard utan att det har varit sant.
Gång på gång så levererar dom den ena lögnen efter den andra för att deras motto är "fake it until you make it" det här dom hållit på med sedan starten 2003 och fortsätter i samma manér att ljuga om allt till höger och vänster.
Dom är dömda i åt för att bedriva pyramidspel så om du är rädd om dina pengar är det bäst att hålla dej borta från ljugamerklubben.
Citera
2017-07-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Lyoness är ett pyramidspelsdömt företag.
Dom har sagt att dom har haft avtal med bla Lidl och MasterCard utan att det har varit sant.
Gång på gång så levererar dom den ena lögnen efter den andra för att deras motto är "fake it until you make it" det här dom hållit på med sedan starten 2003 och fortsätter i samma manér att ljuga om allt till höger och vänster.
Dom är dömda i åt för att bedriva pyramidspel så om du är rädd om dina pengar är det bäst att hålla dej borta från ljugamerklubben.
Konstigt att inte ledningen sitter i fängelse och Lyoness är nedstängt då det är olagligt att driva pyramidspel.
Du däremot tillstod ju själv att du hade suttit inne. Vad gör dig till en så pålitlig person.
Citera
2017-07-23, 21:26
Medlem
Citat:
Som sagt desperationen tilltar.

1) det är redan beskrivet bra i tråden, bara du som hela tiden dödar det med hittepå argument.

2) 800% i ROI är inget exceptionellt, har gjort det på flera investeringar, men givetvis hög risk, några har gått hem några inte. Så att komma med dom påståendena visar ju bara att man inte fattar investeringar.

3) Ett litet tips, ladda ner den svenska versionen så kanske du förstår bättre. Enda anledningen till att du kör den amerikanska är att det är lättare att blanda bort folk.

4) Klart den håller, bygger enbart på konsumtion, konsumeras det mindre tar det längre tid, konsumeras det mer går det snabbare. Finns att läsa i allmänna villkor, klart och tydligt hur det fungerar

5) jadu pellets, du har intelligens och ändå lyckas du inte tyda den.
Det är nog bra att sitta med på ett möte där man får allt förklarat, och dom som håller i mötena brukar vara ganska generösa med att visa sina bokningsprogram.
Du kan ju kika in på ett möte lite diskret och ställa lite obehagliga frågor.

6) jag har full koll på hur bonusenheterna fungerar. Det är dock icke som du beskriver. Varför förvånar det inte mig. Att du skriver en massa dynga.

Sista meningen kan vi vända på. Jag behöver inte garantera något. Lyoness fungerar som det är beskrivet.
Men står du för dom eventuella uteblivna vinster som dom som eventuellt tar råd av dig. Kompenserar du dom.
Vi kan köra en grej du och jag. Jag placerar ut tre enheter i tre olika nationer.
Jag ger dig samtidigt 1425:- sen följer vi mina tre enheter och händer det något bakom dom så står du för samma summa till mig. Jag kan be min advokat skriva ut ett hållbart avtal så kör vi. Du får pengarna direkt, då har du också möjlighet att placera dom och få en bra avkastning på dom, så du kan pröjsa mig.
Det måste ju vara helt riskfritt för dig så som du snackar.

Stackars klappmongo..

1) Nej - har inte kommit med något "hittepå" argument , alla argument är fullt acceptabla och det har inte kommit något som helst motargument efter.
Med andra ord - inga anledningar har hittils levererats

2) Hög Risk? Har du rökt på?
Det har hittils endast kommit från er klappmongon att 475:- KOMMER att bli 3800 i en värdecheck.
Det har aldrig funnits ett enda ord om risk eller något - men nu börjar det krypa fram att man alltså inte är garanterad denna värdecheck.
Och 800% ROI är inte något man kan lova och är helt astronomiskt för hög.

3) Nej - eftersom den svenska inte finns att hitta via google så är detta inte möjligt.
Tips - länka till den svenska så kan jag läsa den.
Går det inte - så finns det ingen på svenska....

4) Nej det ni beskriver håller inte.
475 in och 3800 ut betyder konkurs för vilket företag som helst.
Skillnaden är att Ponzi/MLM företag skjuter upp utbetalningarna i all oändlighet och endast säger "Kommer snaaaarrrttt" och håller sig således på fötter ett tag till...

5) Kommer aldrig i hela mitt liv att sätta mig på ett klappmongo möte med ett MLM företag.
Fick erbjudande för en vecka sedan om Amway från en barndomskamrat - samtalet slutade med att hon sa upp avtalet med Amway efter vi la på.

6) Uppenbarligen har du du noll koll eftersom även du säger att 475:- blir en värdecheck på 3800:-

7) Jag ger inga ekonomiska råd ö.h.t. och vad gäller ekonomi överlag så har jag tillräckligt för att sluta jobba. Men jag kommer aldrig att beblanda mig med MLM/Pyramidspel.

8) Nu vill jag efter 50 inlägg se en länk som konfirmerar det som ni klappmongon konstant hävdat.
475:- (Absolut INGEN annan summa!) blir en värdecheck på 3.800:- UTAN något som helst ytterligare arbete från min sida!
Detta har fortfarande heller INTE presenterats!
Citera
2017-07-23, 21:27
Medlem
Citat:
Konstigt att inte ledningen sitter i fängelse och Lyoness är nedstängt då det är olagligt att driva pyramidspel.
Du däremot tillstod ju själv att du hade suttit inne. Vad gör dig till en så pålitlig person.

Dom är dömda i två länder för pyramidspelsverksamhet. Att dom inte sitter inne och fått näringsförbud än är en gåta och ett väldigt dåligt betyg till Europas myndigheter.
Man behöver inte vara pålitlig för att förstå att ponzi/pyramidspel är en dålig investering. Man har dock väldigt lite iq om man inte fattar det.

Lyoness är dömda i år 2017 för pyramidspelsverksamhet. Det är fakta svart på vitt.
Om carrefour ville ha något med lyo att göra så skulle det knappast bara vara i Polen dom var med på pyramidtåget mot underjorden.
Citera
2017-07-23, 21:29
Medlem
Citat:

Konstigt att ingen i toppen av Lyoness/Lyconet/Cashback Card Sverige tjänat pengar (Ja - jag har kollat med skattemyndigheten - lägger ut mer info om individer och inkomster under nästa vecka.)

Konstigt att ingen i Lyoness/Lyconet/Cashback Card vill yttra sig i pressen

Konstigt att Lyoness/Lyconet/Cashback Card aldrig kan etablera sig hos ett större företag i Sverige

Konstigt att Lyoness/Lyconet/Cashback Card är tvungna att ha en egen kortterminal och inte kan koppla upp sig på i den befintliga datastreamingen som för närvarande sker hos alla svenska butiker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in