Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-15, 16:40
  #1
Medlem
Jag har suttit och läst och tankarna går fram och tillbaka.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635481#extra

Finns det bättre dator än denna i samma prisklass? Är det någon där ute som skulle kunna ge mig lite tips?

Vad måste datorn innehålla?
- i7
- 17"
- Bra grafik kort

Det jag är lite skeptisk med den här datorn är grafik kortet som är flaskhalsen, eller inte? Kan 6GB ram vara för lite också? Jag vill ha en dator som är jämn, dvs. inte en mega processor och inte ha ett bra grafik kort som kan utnyttja allt, och inte för mycket minne men ingen bra processor.

Så några tips om andra datorer i samma pris klass? Visst ett eller två tusen extra är inte hela världen.

Hoppas ni förstår vad jag menar =). Tack!

Edit: Datorn ska ju givetvis användas för gaming! Så att den klarar de flesta spelen på bra grafik!
__________________
Senast redigerad av PoBErs 2011-06-15 kl. 17:22.
Citera
2011-06-15, 21:43
  #2
Medlem
Det är en bra dator och Asus är kända för att göra kvalitetsdatorer - men: Det finns betydligt bättre datorer på marknaden, speciellt med tanke på grafikkort. Antar att du ska ha den till att spela, alt. redigeringsprogram etc.?

Isf behöver du ett bättre grafikkort. Jag skulle rekommendera en X-768 från pc-konsulten med ATI 6970M som är betydligt starkare än 560M. http://www.notebookcheck.net/Mobile-...ist.844.0.html

En setup som liknar den från Asusen fast med det starkare kortet skulle gå på 13 820 kr. La till lite extra minne också så att du fick 8 GB.

Citera
2011-06-15, 22:56
  #3
Medlem
Jävlar vad bra den verkade, lätt värd en extra tusen lapp. Men vad heter tillverkaren då? Eller plockar PC-konsulten ihop datorn och den har ingen speciell tillverkare då eller?

Jag behöver bara veta vad ni tycker om PC-Konsulten. Är det bra kommer jag köra på denna. Är grymt sugen på att lägga till 2,900 för GF 485M 2GB men blir förjävla dyr då!
Citera
2011-06-15, 23:11
  #4
Medlem
Tillverkaren är barebonen är Clevo och jag antar att pc-konsulten själva bygger den. Jag har aldrig hört något negativt om dem.

Om du ska uppgradera till 485 är upp till dig om du tycker det är värt det. Jag skulle personligen kört på den konfigurationen jag la, men om du vill ha det bästa är det bara att köra =)
Citera
2011-06-15, 23:52
  #5
Medlem
Nu beställde jag den.

Körde med GF GTX 485M med den anledningen att "Ska jag köpa en sådan jävla dyr dator så kan jag lika gärna lägga till 2.400:-" (var inte 2.900:-)
Eftersom det är grafik kortet som som inte kommer att hinna med de nya spelen först. Då kommer jag kunna ha datorn längre! Nåja, hoppas den lever upp till förväntningarna nu. Annars så drar jag datorn ut genom fönstret!

Tack för hjälpen!
Citera
2011-06-16, 01:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoBErs
Annars så drar jag datorn ut genom fönstret!

Då kan du räkna med att jag står nedanför och tar emot den =)

Tror du blir nöjd dock
Citera
2011-06-16, 07:58
  #7
Medlem
Sikkans avatar
TS, skriv gärna vad du tycker om byggkvalitet, ljudnivå, design, tangentbord osv när du får den jag var lite sugen själv att beställa därifrån innan jag köpte mig en ASUS.. men i framtiden kanske det blir pc-konsulten men man har ju ingen aning om det övriga förutom hårdvaruspecen

Hoppas du blir nöjd!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback