• 1
  • 2
2011-06-15, 04:11
Medlem
Helt seriöst har jag nu tröttnat.. Jag loggar in på flashback, kollar laidback (på mitt andra account från 2009) länktips, heta ämnen, osv.. Jag hittar en intressant tråd. Klickar på den. Och det är nu jag blir arg.

Exempel: Per registrerad 2006 med 700 posts har gjort en tråd. Direkt så kommer något obefintiligt svar av någon registrerad Jan 2011 med 900 posts! HUR FAN KAN DENNA MÄNNISKA LYCKATS SKAFFA 900 POSTS? Jag postar när jag känner att jag har behov av att dela med mig men på sistone ser jag hur folk bara skriver massa skit (antar för att spamma upp sin post-count?) Alla dessa reggade från slutet av 2010-2011 ligger på ofantligt stor post-count och nästan alltid så är deras posts inte ens läsbara.. Hälften av dem är nästan alltid off.topic eller något random skit..

Min lösning? Inför en maximum post per dag för deras idioter så vi slipper diskutera om negrar är mer hjärna i cannabisforumet eller om vi ska rösta på SD 2014 i matsektionen.

FUCK VAD JAG BLIR ARG PÅ DESSA IDIOTERNA.

Jag uppfattar dock ironin i att skriva detta på mitt "smurf-account"
Citera
2011-06-15, 04:16
Medlem
cschrilles avatar
Dom kallas för postwhores. Men sen de som verkligen postar många inlägg om dagen och har gjort det i ett par år? Vad händer med dom?
Citera
2011-06-15, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cschrille
Dom kallas för postwhores. Men sen de som verkligen postar många inlägg om dagen och har gjort det i ett par år? Vad händer med dom?
Jag gillar det namnet "postwhores"
Citera
2011-06-15, 04:36
Medlem
RockEnds avatar
Ta bort hela grejen med att man behöver ett visst antal posts vore ett bättre alternativ enligt mig.
Citera
2011-06-15, 05:27
Medlem
Cruachans avatar
Dålig idé. Folk borde få skriva hur mycket de vill. Är posten sen "obefintlig", så är det väl bara för dig att rapportera den? Inte svårare än så.

"Hjärna"
Citera
2011-06-15, 06:51
Medlem
epost72s avatar
Varför skulle det bara gälla konton reggade efter 2011?
Citera
2011-06-15, 09:40
Medlem
micaeles avatar
Folk får skriva hur mycket dom vill, ska det börja sättas begränsningar på hur ofta man får säga sina åsikter kan man lika gärna lägga ner hela forumet.
Är man bara här för att jävlas och trolla (och får sina 900 inlägg därav), åker man ut tids nog ändå - men fram till den punkten har man exakt lika mycket rätt som mig, dig och alla andra att säga vad som helst, när som helst.
Jag finner det beklämmande att man ens tänker i de banorna, att begränsa vissa (speciellt nya) medlemmars möjligheter till att skriva.
Citera
2011-06-15, 09:41
Medlem
Mvks avatar
Jag håller med TS, fattar inte hur fan man kan få ihop så många inlägg.
Man loggar in på FB, kollar runt lite och skriver i 2-3 trådar som man tycker är intressanta.

Jag ser ner på folk med många inlägg om det har skett under en kort period.
Det finns inget positivt med att ha många inlägg.
Det bevisar att man inte har något liv därför försöker jag vara så restriktiv som möjligt och inte skriva för sakens skull utan bara när jag verkligen behöver.
Citera
2011-06-15, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Man loggar in på FB, kollar runt lite och skriver i 2-3 trådar som man tycker är intressanta.

Jag ser ner på folk med många inlägg om det har skett under en kort period.
Det finns inget positivt med att ha många inlägg.
Det bevisar att man inte har något liv därför försöker jag vara så restriktiv som möjligt och inte skriva för sakens skull utan bara när jag verkligen behöver.

Du försöker vara så restriktiv som möjligt och inte skriva för sakens skulle utan bara när du verklilgen behöver för att bevisa att du har ett liv.

Det faller inte herrskapet in att vem som helst kan när som helst börja skriva en massa inlägg och det av vilken art som helst så att bara hindra de nyreggad hjälper ju ingenting, möjligen skjuter på ett problem som i alla fall löses om det är emot reglerna. Att en del skriver mycket som inte säger er nånting men inte är emot reglerna hoppas jag aldrig ska göras nånting åt. Yttrandefrihet ni vet!
Citera
2011-06-15, 11:33
Medlem
fums avatar
Vi har moderatorer här av en anledning. De ska slå ner på OT, spam osv.

Deras bedömningsnivå är enligt mig bra i de allra flesta fall och således behöver vi inga generella restriktioner.
Citera
2011-06-15, 12:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk

Inte så svårt egentligen att skriva många inlägg per dag om man har mycket fritid eller är arbetslös som jag själv är i kombination med ett brinnande intresse för forumet och diverse trådar som man är delaktig i.
Citera
2011-06-15, 12:31
Medlem
Dolgtrases avatar
En riktigt dålig idé. Tanken med forumet har redan urholkats lite grand genom restriktionerna i porravdelningen. Men det du föreslår är mycket värre. Och som sagt, varför skulle det bara gälla nya medlemmar? Visst har jag märkt mängden dumhet och trams. Och visst är det konstigt att en medlem som registrerade sig denna månad har nästan 500 inlägg. Jag förstår vad moderatorerna menar med ”sommarlov”. Men som redan nämnts, om de bara är här för att jävlas åker de snart ut.

(För övrigt tycker jag att det är väldigt många nu som skriver att de minsann är gamla medlemmar, men just nu använder ett nytt konto/smurfkonto.)
Senast redigerad av Dolgtrase 2011-06-15 kl. 12:37. Anledning: Rättstavning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in