2011-06-15, 02:53
Medlem
Lazeeboys avatar
Har funderat på att uppgradera mig och byta till ett annat bankkort hos Swedbank. Om jag t ex kollar på Bankkort Visa, så har det en årsavgift på 250:-.

Är det någon som vet ifall det är en avgift som dras direkt när man får kortet, eller får man det på faktura i slutet av året?
Citera
2011-06-15, 02:58
Medlem
deyys avatar
Mitt dras över 12 månader.
En viss summa per månad dras. Har jag inge pengar så dras det dubbla nästa månad helt enkelt.
Citera
2011-06-15, 03:00
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Mitt dras över 12 månader.
En viss summa per månad dras. Har jag inge pengar så dras det dubbla nästa månad helt enkelt.

Borde bli 250/12 = 20:-

Eller?

Allt som står på deras hemsida är att det är en årsavgift. Så det är lite svårt att veta! Nu är det här dessutom bara ett vanligt bankkort och alltså inte kreditkortsvarianten.
Citera
2011-06-15, 03:02
Medlem
Jag har Swedbank med VISA, och jag har aldrig någonsin sett att det ens kostar 250:- om året.... Jag har aldrig fått någon faktura från Swedbank. Och jag har heller aldrig sett på mitt konto att det har dragits. Gäller denna avgift endast nyare kunder...?
Citera
2011-06-15, 03:03
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kada
Jag har Swedbank med VISA, och jag har aldrig någonsin sett att det ens kostar 250:- om året.... Jag har aldrig fått någon faktura från Swedbank. Och jag har heller aldrig sett på mitt konto att det har dragits. Gäller denna avgift endast nyare kunder...?

Det har varit så en bra tid, vad jag vet. Dock kanske det bara dras i mindre belopp varje månad, vilket gör att man inte lägger märke till det. Tippar på det iaf!
Citera
2011-06-15, 03:34
Medlem
Bockstensmannens avatar
tänkte ringa swedbank imorn och be om att få byta till ett visa för jag ska utomlands snart. Fick hem reklam om det men visste inte hur jag ska fylla i blanketten som studerande utan annan årsinkomst än csn. Hur lång tid tar det att få kortet?
Citera
2011-06-15, 03:42
Medlem
chaoswithins avatar
Nu har jag visserligen inte swedbank, men jag tre andra banker.

Som regel dras det automatiskt varje månad från det konto kortet är kopplat till, men man brukar kunna välja mellan 3, 6 och 12 månaders också.
Citera
2011-06-15, 03:43
Medlem
truperts avatar
Kan det vara så att Kada är ungdom/student och slipper denna avgift?
Citera
2011-06-15, 17:51
Medlem
Jag har inte heller någon avgick, men det är som personen över mig säger att jag är ungdom, tror det är under 25 man ska vara för att slippa kortavgiften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in