Citat:
Som sagt, när de övriga länderna i Balkan omfamnar Europa så väljer bångstyriga Serbien att fortsätta vara ett hinder för hela områdets utveckling. Det är därför positivt att ni minskar i antal, då kan övriga Balkan äntligen komma någon vart.
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Trams. De flesta sydslaver kommer överens, trots vår historia. De enda som syns är just radikalchetnisterna, ustasa-kroaterna, KLA-dyrkande albaner och bosniaker etc — egentligen tillhör många av oss samma folk, och gemenskapen växer dagligen. Självklart tar det tid innan vi alla är överens — inte minst på grund av vår blodiga historia — men bevisligen har utvecklingen gått framåt. Fler och fler förstår den signifikanta betydelsen av en slavisk gemenskap, inte minst när Europa håller på att omvandlas på det vis det gör. Du tror att fler vill ha något att göra med exempelvis Kosovo, i vissa kretsar även kallad Europas center för mänsklig handel? Den Serbokroatiska enheten växer sig dagligen starkare; fler och fler förstår vår gemensamma identitet och att den är viktig att bibehålla i framtiden.
Citat:
När har jag sagt det?
Men det är bara finnar som du kan tänka dig att samarbeta med?
Citat:
Om de inte gör anspråk på att döda oss som kollektiv, så förstå jag inte varför vi skulle bli utrotade.
Ungefär som att ni kommer att försvinna som nationellt kollektiv i och med neger och arabimporten menar du?
Det verkar som om du försöker förringa serbernas horribla nativitet genom att använda projektion. Varför? Öm punkt?
Citat:
Ja, vi gör alldeles för lite, självklart. Men tror du verkligen vi vinner på att bränna den Amerikanska ambassaden och kasta stenar på bögar? Det fungerar i Balkan, men nej, inte i Sverige.
Ändå verkar fler och fler sympatisera med denna "barbari". Det klagas på er passivitet, det får du erkänna.
Citat:
Knappast, jag skriver på Flashback enbart för att jag känner för det.
Men visst, flygblad och foruminlägg kanske gör susen mot makteliten.
Citat:
Nej, det är ganska självklart att ni förlorade på grund av den militära interventionen av NATO. Grejen är att albanerna och bosniakerna kommer växa i antal, medan ni kommer minska oerhört mycket. Även om ni har en bättre armé kommer ni ändå någon dag vara för få för att försvara er.
Av albanerna? Ett sådant scenario handlar inte om albaner och serber, utan om EU/USA mot Serbien, liksom politiska fulerier för att rivalisera grupper emellan. Albanerna kan inte göra ett piss själva; det är som vanligt EU och USA som bidrar med sin "humanism", som man alltid har gjort. Men du är väl en av dem som tror att Serbien fick råstryk av albaner och bosniaker?
Skall jag vara ärlig: ett muslimskt Serbien känns som ett mer rimligt scenario än Storserbien.
Citat:
Varför inte? Man talar i historievetenskapen om "förkrossande segrar", och det innebär inte utrotning trots formuleringen. Och ärligt talat, svenskarna har massvis med gånger stridit i ett numerärt underläge och blivit överlägset slagna, och ärligt talat, vem bryr sig? Förluster är förluster, oavsett hur "jättemodiga" era förfäder än var.
Om vi blev "krossade" av turkarna skulle vi inte existera idag. Att du hånar ett folk som trots ett övermäktigt motstånd valde att kämpa in i det sista för att bevara sin identitet — och även mer eller mindre lyckades — visar att du inte begriper dig på vad heder och stolthet är.
Citat:
*suck* Seriöst, jag orkar inte med personer som använder sig av halmgubbar jämt och ständigt.
Ja vi har förstått att ni tror alla som inte är blonda med blåa ögon eller med nordisk fenotyp är svartskallar, negrer, zigenare, araber, svartingar och "undermänniskor". Som sagt — det är pinsamt.
Citat:
Ja, historien hävdar nog motsatsen, men visst... Och jo, vi är übermensch i jämförelse med er. Era samhällen är ekonomiska och infrastrukturella katastrofer. Ni är fullständigt värdelösa kultur- och samhällsbyggare i jämförelse med tyskar, britter och skandinaver. Vad har serberna lyckats med som inte svenskarna gjort? Och nej, kom inte dragandes med Tesla, för det bevisar bara hur inkompetenta ni är på att lyckas med någonting, över huvud taget.
Tyvärr, din bekräftelsemani fungerar inte. Du tillhör ingen jävla ubermensch, och uppenbarligen är din grupp inte så petig med etniskt samröre eller överlevnad. Få in i din skalle att den "nordiska rasen" är för handlingssvag och feg för sitt eget bästa.
Citat:
Vad skulle de skratta åt? Hälften av Oslos befolkning är utlänningar, 10000 somalier bor i Helsingfors och invandring ökar för varje år och Danmark hade en lika hög invandring som Sverige fram till 2001. Någon Pia Kjaersgaard eller Timo Soini kommer inte göra någon förbannad skillnad, de kommer gå samma öde till mötes.
Eller jag tar tillbaka det: danskar, norrmän och finnar är mer i fysisk och mental beredskap än er konflikträdda svenskar — (jag ber om ursäkt till svenskarnas grannar) — så egentligen skall du bara hålla munnen stängd. Du förtjänar inte ens att associeras med dina grannar, då dem bokstavligen skrattar åt dig.
Citat:
Lysande! Som jag skrev innan, ni dödar varandra bara för att övermakten säger åt er att göra det.
Nej, men det är EU och diverse politiska maktenheter som är ansvariga för selektiv bedömning, partiska ageranden och diplomatiska hot som framtvingat konflikter nationer och ledare emellan, vilket man även gör i skrivande stund.
Senast redigerad av Kommunistfittan 2011-06-20 kl. 22:13.
Senast redigerad av Kommunistfittan 2011-06-20 kl. 22:13.
Låt det svenska folket äntligen dekonstrueras!