2011-06-14, 21:25
Medlem
jag ska tll en grillning med några kompisar och jag ska fixa förtugg/ förrätt och undrar vad man kan göra, vi är allihopa 18-19 år så. Tack på förhand
Citera
2011-06-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ety99
jag ska tll en grillning med några kompisar och jag ska fixa förtugg/ förrätt och undrar vad man kan göra, vi är allihopa 18-19 år så. Tack på förhand
Plockmat är ju oftast enkla att göra om ni vill ha lite att tugga på medans ni dricker några bärs. Dock är det kanske lite mer för mingeltillställningar men jag förstår inte riktigt vad du söker.

Men iallafall för att göra några simpla scyssta snittar:
Diverse creme bonjour/philadelphia
Bredbar leverpastej
Räksallad toppat med räkor
Andra röror
Citera
2011-06-14, 21:34
Medlem
Grillspett m squashbitar, små tomater och prinskorv, penslade med marinad (finns färdig att köpa) är gott! Kan förberedas helt hemma förutom att man stryker på marinaden vid grillen.
Citera
2011-06-14, 21:35
Medlem
Skitonds avatar
Färskpotatishalvor med inlagd sill, kanske lite rom, gräslök, dill och gräddfil.

Du kan också använda ägghalvor istället för färskpotatis.

Supergott!
Citera
2011-06-14, 21:39
Medlem
Itons avatar
det behöver inte vara särskilt komplicerat. Det kan tom. vara väldigt enkelt. Ta några skivor bröd, lägg på lite ost o grön pesto, in i ugnen i ca 10min på grillfunktionen o voila! ALternativt samma som precis nämnt men inlagd paprika o ost/pesto. Rostat bröd med salami över o lite olivolja...de enkla möjligheterna är oändliga
Citera
2011-06-14, 22:06
Medlem
Softis...s avatar
Jag tror på Skitonds koncept. Valfri sill, färskpotatis OCH ägghalva med lite majonnäs och rom på blir perfekt. Tillsammans med iskall nubbe samt nubbevisor så kommer det att bli en optimal inledning på en oförglömlig sommarmiddag.
Citera
2011-06-16, 02:30
Medlem
Citat:

Du ger alldeles för lite ledtrådar för att få ett relevant svar.

Du kan lika gärna få svar från "salta pinnar" till något mer avancerat.

En liten kul, och även retro, grej är att severa ett tilltugg med tandpetare. Vad som ska serveras beror på omständigheterna t.ex vad förväntas, vad gillar gästerna, vad får det kosta, hur mycket tid vill jag lägga ner på det här osv,osv
Citera
2011-06-16, 15:32
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Gör en sallad med hackade ägg o räkor i.
Citera
2011-06-16, 18:33
Medlem
Dirges avatar
Rulla in skivad kallrökt lax med lite pepparots visp på i tunnbröd och skär i lagom snittar o tryck i en tandpetare det är smaskens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in